Paardenhemel.....??

Moderators: Murosch, A_nouk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 13:29

Ik heb daar eens een heel gesprek over gehad, ik ben namelijk wel gelovig, en geloof dus ook in hemel en hel, en vroeg me dus af of dieren dan ook in de hemel kwamen. Toen zei een man tegen me dat dieren geen ziel hebben. Ze kunnen dus ook niet denken zoals wij mensen dat doen. En ze komen dus ook niet in de hel, maar ook niet in de hemel. Misschien klinkt dit naar, want ja dan is dood dus ook echt dood. Maar in mijn gedachte gaan ze toch altijd ergens naartoe, ook al zei die man van niet.

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

SweetTinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-03 14:29

proudmama schreef:
Sweettinka wat vreemd dat jij zegt erg gelovig te zijn en dan van iemand aanneemt dat beesten geen ziel hebben en omdat ze anders denken dan wij en dan niet in een hemel zouden komen.
Een gelovig iemand zou toch moeten weten dat alle levende wezens schepselen van God zijn.

Dat klopt, maar dat hoeft niet te zeggen dat alle schepselen zielen hebben toch? Een mens werd geschapen naar God's evenbeeld... een dier niet. Ik wil hiermee niet zeggen dat ik dat zeker weet hoor, niemand kan hier een echt antwoord op geven. Maargoed dit kan zo een eindeloos lange discussie worden, want ieder heeft z'n eigen mening en ik ook zo de mijne. Als het mensen troost geeft te denken dat hun dier in de hemel is, dan mogen ze dat best denken.

En trouwens ff offtopic een reactie op wat je zei... als je zelf niet gelovig bent, hoe kun je dan weten hoe een gelovig iemand denkt? Of weet je in je achterhoofd toch wel dat het waar is, maar geloof je het liever niet?

Doe leuk of ik zap!
***Tinka je t'aime, ik zal je missen meissie Lovers ***
Ubi amor, ibi fides. (Waar liefde is, daar is vertrouwen) I love Jesus Haha!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie