schuldgevoel...

Moderators: RianneH, Neonlight, Nadia, Lous, LindyH, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 13:35

Zep, het komt me ontzettend bekend voor dit. Ik heb 2 paarden (binnenkort 3) en ik besteed er erg veel tijd aan. Ik wil er gewoon elke dag voor ze zijn en ik wil ze 's avonds ook nog gezien heb zodat ik heb afgevoerd, alles welterusten heb gezegd en met een rustig gevoel weg kan gaan.

Alles wat ik doe (en ik doe ook erg veel buiten de paarden om) moet om de paarden heen gepland worden. Mensen balen heel vaak dat ik op tijd weg wil naar mijn paarden, of pas laat kan komen vanwege de paarden. Het is ook irritant voor vriendinnen, vriendjes, familie etc. Maar het is wel mijn hobby, en mijn grote passie, waar ik heel veel tijd aan wil besteden en waar ik echt voor wil gaan. Ik voel me ook ontzettend vaak schuldig, maar het is gewoon niet anders denk ik. Ze moeten me maar accepteren zoals ik ben.

Als je voor paarden kiest weet je dat je de verantwoordelijkheid hebt om daar elke dag voor te zorgen. Het is eigenlijk net als met kinderen. En niet iedereen vindt dat even leuk. Maar als je een sport beoefend op olympisch niveau en je moet elke dag trainen en er op andere manieren rekening mee houden, dan begrijpen ze het ineens wel.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie