stap,stap,stap, fijn spul dat sedalin!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-01 16:36

Vanwege de peesblessure stap ik dus elke dag. Althans, dat probeer ik met mijn Extreme duivel paard. Hij voelt zich top en heeft nog nooit zo hard geglommen als nu. Ook is hij een stuk dikker geworden nu hij op rust staat. Dus, dat stappen wil nog wel eens voortijdig eindigen....
Maar vandaag dacht ik, ik geef hem wel 1 streepje (eigenlijk anderhalf, spuit schoot uit) sedalin. En ja hoor, zijn ogen gingen met poetsen al hangen, en normaal moet ik met hoeven uitkrabben zijn achterbenen ECHT GOED vasthouden, want hij spartelt nog wel eens. Dat hoefde dus niet vandaag Gaaaap
Nou, hoofdstel ingedaan en naar buiten gegaan. Ik wandel altijd op het terrein van de manege, want de weg op durf ik niet. Ik wandel nu ook altijd met bit in en longeerlijn, dan hou ik hem beter bij me.
Oh, wat ging het fantastisch met stappen. Hij slungelde maar achter mij aan met zo'n blik van: "ik vind dit niks aan" en we hebben een half uur gestapt, want toen had ik er genoeg van. Normaal kan dat dus NOOIT. Ik ben echt blij dat dat spul bestaat. Nu geef ik hem dat wel wat vaker, want 1 streepje is toch nog niet zo erg? Ik was er altijd tegen, en heb het zo lang mogelijk zonder gedaan, maar eens komt toch het moment dat dat niet meer gaat. (Nu dus, na 2 maanden). Ik heb liever dat het zo gaat als vandaag, dan dat hij me met vier benen de lucht ingaat.
Dus na het stappen weer naar binnen gegaan. Heeft hij nog heel lang op de wasplaats staan wachten, omdat ik zijn hoeven nog moest vetten en zijn staart en manen nog moest doen. Normaal staat hij daar dan na een paar minuten van: en nu heb ik er genoeg van }> en begint te schrapen. Nu dus niet. Wat een verademing.
Ik gebruik het spul liever niet, maar ik moet zeggen: het is een werelduitvinding!!! Haha!

carola

Berichten: 8687
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 16:46

Wat herkenbaar... Een paardje van mij heeft ook een peesblessure gehad, maar alstjeblieft: STOP NIET VOORTIJDIG MET STAPPEN! Als het chronisch word ben je pas echt de klos...

Neem de tijd... Maar ja, dat zou je wel vaker te horen hebben gehad. Veel sterkte verder, ook voor jou is het denk ik heel moeilijk.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 20:36

Beter zo dan dat hij zich forceert hoor. Gewoon geven.
Ik kon het bij mijn paard opvangen door met hem aan de slof te gaan wandelen ipv sedalin, maar dat werkt lang niet bij ieder paard.
Ik moest 2x per dag, dus 2x sedalin of vetranquil vond ik wat te veel van het goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-01 21:04

Blijf zelf echter wel allert, want door middelen als Sedalin kan het reactievermogen op een vreemde manier beinvloed raken. Het dier kan veel heftiger schrikken van bv harde geluiden, omdat hij wat meer tijd nodig heeft om het te plaatsen. Dus als er bv een auto met klapperende aanhanger langskomt, zou hij best eens nog heftiger kunnen reageren als anders.

Sterkte met de blessure verder.

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-01 22:01

Wat ik laatst hoorde
Iemand zou met een optocht een hele spuit sedalin erin hebben gedrukt! En er was helemaal niks gebeurd! Pony schrok nog zelfs een paar keer.....

Hallo! Een pony ligt dan allang plat! De mensen wisten zeker dat het Sedalin was, ik ken die mensen ook........dom dom dom, snap er niks van.

Paul en Marco kregen met het scheren 1,5 streepje, en zij waren al haast van de wereld....

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-01 11:19

Ja, ik gebruik ook nooit meer dan 2 a 3 streepjes, en met stappen 1 streepje. Want een hele spuit, volgens mij liggen ze dan op de grond. Terwijl dat wel op de gebruiksaanwijzing staat. "lichte sedering is een halve spuit" dus wel 5 streepjes!! Da's echt veel te veel!! Bloos