....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-01 13:16

.....
Laatst bijgewerkt door fieke op 23-05-02 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 17:57

Zo ontdek je nog eens wat1 Leuk hoor zo`n dressuurbeest Haha! .

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 18:10

Wazig is dat soms he. Mijn bijrijdpaardje kan op zich netjes dressuren, maar een echt toptalent is het niet, maar soms bied ze soms ineens iets aan. Gaat ze in travers door als je na een volte weer op de hoefslag komt. Of nog zoiets vreemds: Ze had een hele tijd niets gedaan door een blessure, zat geen spier meer op en ze had ook nogal problemen met haar balans. Linksom galopperen was een ramp, ze sprong gewoon constant verkeerd aan, puur door balansgebrek, heel irritant. Ik was dus aan het galopperen op de rechterhand en ik wil van hand veranderen en op de diagonaal een overgang maken naar de draf, dus ik wil haar terugnemen, gaat dat rare beest ineens in stap over, om vervolgens in de linkergalop aan te springen. Een eenvoudige wissel dus. Heb haar maar laten gaan, was allang blij dat ze in die linkergalopp zat en daar lekker in door liep. Heb het daarna nog een paar keer geprobeerd, op de diagonaal dmv een paar passen stap (of draf) van galop wisselen en ze deed echt super, alsof ze nooit anders gedaan had, sprong heel ontspannen weer opnieuw aan, terwijl ze eerst heel gestresst deed daarbij. Dit is lange tijd de enige manier geweest waarop je haar ontspannen in de linkergalop kon krijgen. Inmiddels kan ze gewoon aanspringen op allebei de handen en maakt het niets uit, maar ik vond het toen echt heel vreemd!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-01 18:32

op dat moment voelde je je vast net anky!

en oliebol waar is mijn foto toestellllll