yhortur de geweldige ijslanderhengst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

yhortur de geweldige ijslanderhengst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 21:14

hallow?
wie kent yhortur? het was een oude ijslanderhengst die een tijd bij onze stalling stond.
even een mededeling voor wie hem kent....
yhortur is helaas overleden. de eigenaren hebben hem laten inslapen en ik vind het zeer triest van hun! Verdrietig Verdrietig
yhortur was nog zo vol van het leven en hij tolte als de beste.
Yhortur heeft mij leren tolten en ik houd van hem ook al was het niet mijn eigen paardje..
ik vind het zo zielig van die mensen dat ze hem om niets hebben laten inslapen! echt zo van.... tja we hebben er niets meer aan (terwijl je dr prima op kon rijden> hij had nog echt ijslandsvuur in zich) en hij kost ons alleen maar geld! bahbah
wie wil me troosten???
groetjes danielle

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 17:45

dat is idd erg maar weet je zeker dat er geen andere reden is? misschien willen of kunne ze het niet zeggen? je weet maar nooit. het zou idd heel stom zijn om een hengstje zomaar te laten inslapen...!
ik ken hem helaas niet... ik ken maar een paar ijslandse hengsten. waaronder ook een oudere hengst met een leuke tölt, maar die gaat nog lang niet weg! Lachen

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 18:34

Naar voor jou, machogirl.
Hoe oud was hij?
En weet je zeker dat je zijn naam zo schrijft?

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 19:21

ja ik weet vrijwel zeker dat die mensen geen tijd en geld in hem wilde steken. bah! maar ja niets aan te doen dat beestje was ongeveer 28 jaar.

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 19:22

yhorthur schrijf je idd zo alleen dan met een trema op de u.
sorry een foutje in het vorige bericht.

mijndario
Berichten: 1857
Geregistreerd: 26-06-03
Woonplaats: Sittard, (Munstergeleen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 20:06

Hij was een bekende dekhengst dus dan moet toch iemand hem kenne? huh? Verward

Juut Verdrietig

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 20:16

ja juut heeft gelijk en hij had super veel veulens gefokt.
en niet zomaar veulend TOP veulens.
iemand moet toch wel zoon super veulen van hem hebben?

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 22:17

Als hij een goedgekeurde dekhengst was, staat hij vast wel in de data base op www.icelandic-horses.com (dat moet bijna wel)

Stekte met je gemis..

(p.s het moeten wel erg vreemde mensen zijn die zomaar een paard in laten slapen en volgens mij doet een goeie veearst dat ook niet zomaar. Misschien een idee om eens in gesprek te gaan met zijn eigenaren ? Ze kunnen je vast wel vertellen waarom ze hem in hebben laten slapen )

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-03 13:20

Tsja, als je het niet aan hun gevraagt hebt weet je natuurlijk niet zeker wat de reden is.
Kan me wel voorstellen dat je hem erg mist, maar je weet niet zeker of dit wel de reden was.

Mijn vroegere staleigenaresse heeft mij nooit wat verteld over Diamond, die op een dag gewoon weg was.
Het was zo'n schat en ik wist gewoon niets....uiteindelijk kwam het eruit dat die dood was.
Maar het hoe en wat? Geen flauw idee.

Nu jaren later heb ik van mensen gehoort dat het beestje overleden was aan een bloedvat dat gescheurt was in zijn koppie.....alles onder het bloed.

Al die tijd heb ik het zo jammer gevonden dat ze er niets over wou zeggen, maar uiteindelijk deedt het haarzelf ook gewoon teveel pijn dit geweldige paard smorgens zo in zijn box aan te treffen.
En de 1 praat er dan over, maar er zijn ook altijd mensen die het gewoon niet kunnen.

In ieder geval sterkte met je gemis. Ach gut

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-03 13:58

ja iedereen bedankt! Lachen het geeft me echt weer even een oppepper!
jah ik zal het zeker duidelijk navragen maar dat paardje had mijn vriendin te leen en die mensen hebben haar zelfs nix verteld! zo gemeen! bedankt voor de reacties! Lachen Lachen danielle

sassefras
Berichten: 2351
Geregistreerd: 08-06-02
Woonplaats: nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-03 14:27

hjortur op den dries zal je wel bedoelen ??? inderdaad jammer, maar dat zal echt iet zomaar gegaan zijn hoor, 28 jaar is een mooie leeftijd. ik begreep dat hij erg veel moeite had met eten omdat hij bijna geen tandjes meer had.
51 nakomelingen heeft hij

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 13:18

wow 51!!
jah hij had erg korte tandjes maar als we hem het voer inweekten ging het prima. toen hij eerst bij ons kwam was hij super mager maar toen hij weg ging had hij zelfs een buikje!:) het was echt een sjattje!
dusssss groetjes danielle

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-03 13:27

ik ben achter een aantal dingen gekomen!
je schrijft z'n naam zo: hjortur met een trema op de o.
hij is 26 jaar geworden.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-03 18:50

Daarom vroeg ik dus (voorzichtig) of je zeker wist dat die naam zo geschreven werd. Yhortur is toch echt anders dan Hjörtur, hè? Haha!

Jammer dat Hjörtur gebitsproblemen had.
Dan is leven vaak echt niet leuk meer voor een paard.
Mijn oudje van bijna 30 (warmbloed) had dat ook.
Hij kreeg lekkere papjes, maar in het land moest hij alles wat hij afgegraasd had weer uit z'n mond laten vallen, omdat hij niet meer kon kauwen. Dat vond ik zo oneerlijk, dat ik die rottige beslissing maar genomen heb.
En dat vind ik nog steeds een goede beslissing, al had ik m'n hartelapje liever nooit willen missen. Dat doe je nou eenmaal als je het belang van het paard (of ander dier) voor dat van jezelf wilt laten gaan...

machogirl

Berichten: 349
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: sittard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-03 10:42

ja dat is waar maar ja ik zal het toch ooit moeten accepteren, dus is misschien nu het moment daarvoor Verdrietig
maar ja ik kom dr (hopelijk) wel weer bovenop
xxx machogirl