Arme zazou

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Arme zazou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 17:30

kom ik vandaag op stal.. even naar zazou dr benen kijken want ze had al wonden op dr benen.. kijk ik dus naar der benen. Hing er een heel stuk vel aan nog een stukje aan dr been! Ik schrok me rot! er hing echt zo'n stuk vel aan! Ach gut Even iemand geroepen om te kijken. Ze liep niet kreupel ofzo. Maar dat stuk vel moest er natuurlijk wel even af. Dus hebben we eerst dr been afgespoeld zodat het wat losser komt te zitten. Maar het lukte echt niet. Ik durfde het er niet af te halen. Dus dr baasje proberen. Gevolg: Bijna overgeven Misselijk . Daarna maar even met een stukje wc papier geprobeert. En ja het ging los. De wond bloedde gelijk en toen hebben we het weeer afgespoeld. Daarna betadine erop en uiercreme. even laten inwerken en weer op stal.
Nu heb ik een vraag:

Zouden we beter de DA kunnen bellen? En de 1 zegt dat we er een Bandage ofzo omheen moeten doen, maar dan gaat de wond toch steeds weer open?

HELP!

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:32

ik zou het wel altijd voor de zekerheid de DA bellen!
Dus doe dat maar want dit is niet echt een fijne situatie(ofzoiets:P)

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:34

uiercreme zou ik niet meer doen, want dat sluit af (net als een bandage). Goed afspoelen met water (straal erboven en niet erop) en betadine is prima. Je zou ook Acederm kunnen gebruiken, dit is helemaal goed. Als je merkt dat het gaat onsteken of dat ze er echt last van krijgt even de dierenarts ernaar laten kijken. Vaak zijn dit soort verwondingen niet zo ernsig en zit er vrij snel een korst op. Als die korst erop zit moet je eraf blijven, want dan is het aan het genezen.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 17:41

gabyfedde schreef:
uiercreme zou ik niet meer doen, want dat sluit af (net als een bandage). Goed afspoelen met water (straal erboven en niet erop) en betadine is prima. Je zou ook Acederm kunnen gebruiken, dit is helemaal goed. Als je merkt dat het gaat onsteken of dat ze er echt last van krijgt even de dierenarts ernaar laten kijken. Vaak zijn dit soort verwondingen niet zo ernsig en zit er vrij snel een korst op. Als die korst erop zit moet je eraf blijven, want dan is het aan het genezen.

O dat is goed om te weten.. ik dacht juist dat het goed was om er uierzalf op te smeren. Bedankt voor de tips! Ik zal eens voor acederm gaan kijken.. waar kan je dit kopen

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 17:52

bij alle ruitersportzaken, denk ook wel boerenbondwinkels. Op zich hoeft het niet eens, want betadine ontsmet ook wel. Alleen de wond wordt wat soepeler gehouden,

mazzeltje

Berichten: 4510
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 18:01

Het lijkt mij in dit geval het meest logisch om een veearts te bellen!!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 18:02

gabyfedde schreef:
bij alle ruitersportzaken, denk ook wel boerenbondwinkels. Op zich hoeft het niet eens, want betadine ontsmet ook wel. Alleen de wond wordt wat soepeler gehouden,

ja de wond is ook heel erg aan het trekken. maar ik zal toch wel eens gaan kijken.. bdankt voor de tips..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-03 19:48

Ach, arme Zazou!!
Acederm gebruik ik op grote wonden. Dit zorgt ook voor het wild vlees tegenhouden, wat een rotgezicht is.
Wens Zazou maar sterkte!

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-03 22:52

zal t morgen doen Dyonne..

maar de wond zag er vandaag al een stuk beter uit. Hij was al dicht en het was geen eng gezicht meer. Even gekeken of ze niet kreupel liep en nee hor ze liep geweldig Haha! heb even een stukje proberen te rijden en ze vond het hartstikke leuk.. Haha! het gaat steeds beter