Ik ben niet bang meer!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nijntjuh

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-03-03
Woonplaats: Lienden

Ik ben niet bang meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 09:35

Gisteren heb ik voor het eerst na eengrondige valpartij Huilen (waarbij is verder niets gebroken heb maar wel ongeveer anderhalf uur in shock ben geweest en 5 dagen uit mijn geheugen Verward zijn gewist ) van een ander paard, weer op mijn Nynke geweest. Ik was doodsbenauwd, want het was meteen de eerste keer dat ik helemaal zelfstandig op haar zou rijden sinds ze bevallen is van ons veulentje Jeske.

Ter voorbereiding heeft een vriendin op stal 1 keer gelongeerd en 2 keer op haar gereden, zodat ze in elk geval al een beetje gewend zou zijn aan het weg zijn bij Jeske.

Wat heb ik gisteren overdag geworsteld met mijn angst! Wat zag ik er tegenop om te gaan rijden. Doodmoe en doodsjaggerijing kwam ik op de stal aan, ervan overtuigd dat ik wel een smak zou maken en dat het einde paardrijderij zou zijn....

En wat was Nynke Lovers braaf! Met opzadelen stond ze volkomen roerloos, ook als Jeske naar haar riep. Ze nam het bit zó uit mijn hand, en liep heel rustig naar de bak..... En met het opstijgen (traditioneel een struggle omdat ze niet gemakkelijk stil wil staan... --ik heb haar nog niet lang en dat is haar nooit goed ingepeperd) bleef ze roerloos staan. Sprintte ook niet meteen weg, maar wachtte geduldig tot ik de beugels goed aan had en de teugels op maat. En dat terwijl ik nog steeds een spalk om mijn hand heb dus dat gaat niet zo vlot Tong uitsteken ...

En ze liep als een zonnetje. Geen één keer gehinnikt naar Jeske die op stal stond, geen enkel stapje uit de richting, helemaal niets. Alsof ze zeggen wilde "het komt allemaal goed meid, op mij kun je vertrouwen." Ach gut

Wat heb ik gehuild van geluk Bloos terwijl ik op haar bezig was. Ik heb alleen maar gestapt en gedraafd want ze heeft een maand stilgestaan en ik kan met die spalk niet veel, maar het was de mooiste rit die ik ooit gehad heb En vannacht heb ik voor het eerst sinds de val goed geslapen.

Nynke, dankjewel OK dan! je bent een absolute wereldmeid!

dat moest ik even kwijt!

BlackWych

Berichten: 1971
Geregistreerd: 03-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:46

Wat kunnen je beesjes je toch verassen hè?! Fijn hoor, dat alles goed is gegaan, die eerste keer is altijd eng!

=^.,.^=

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:23

oh geweldig voor je. Kei dapper. En fijn dat Nynke je geholpen heeft.
Ken jullie wel niet maar leef helemaal mee. (zal we herkenning zijn Haha!)
Ga zo door.. OK dan!

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:10

Goed van je!!!Echt fijn voor je!

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:28

Hoi wijffie, ik zag je traantjes wel hoor en ik vond het zo tof dat het goed ging. Veel mensen hebben die angst ook gehad. Ik ook daar hebben we het wel eens over gehad. Toen ik net dit paard had heb ik in mijn les wel eens gehuild.... en gezegd dit is teveel paard voor mij misschien kan ik hem beter verkopen...... Mijn instructeur zei toen van niet en hij zei dat het goed zou komen. Ik moest alleen mijn vertrouwen zien terug te krijgen. En je ziet na 2 jaar heb ik hem nog steeds en het gaat supergoed en mijn angsten zijn vrijwel verdwenen.
En je weet het... er staan een boel mensen voor je klaar om je te helpen....

Hdoortjez
Berichten: 207
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:34

volgens mij was ik bij de bewuste rit aanwezig. helemaal toppie van je. en schroom niet er zijn er velen die je kunnen en willen helpen. je moet het alleen even vragen want van zelf aanmodderen is nog nooit iemand beter geworden, toppie meissie.

karin

anhiza

Berichten: 291
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Kruisland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 11:44

he,hartstikke fijn dat het zo goed ging!!ik heb vorige week na 3 maanden weer op m'n fjordenmerrie buiten gereden en dat was drama(die wilde dus echt op alle mogelijke manieren terug naar stal naar het veulen)heb gisteren dus weer met lood in de schoenen en de nodige zenuwen een nieuwe poging gedaan en dat ging echt al veeeel beter.dus heel veel suc6 komt echt allemaal goed.
groetjes angela hilde en zaffier

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:33

wat fijn dat het zo goed ginG! en inderdaad die paardjes kunnen ons af en toe best verassen he!
maar je hebt nog een spalk om je pols, is het dan wel verstandig om te gaan rijden?
veel succes vereder nog!

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:46

harstikke fijn zeg dat het zo goed gegaan is .... ja zo zie je paarden kunnen je best verrassen *LOL* ... nog heel veel plezier met haar *LOL*

Nijntjuh

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-03-03
Woonplaats: Lienden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-03 12:57

Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties Lachen
ik ben ook heel blij dat het zo goed ging, en trots op mijn lieve, zachtmmoedige paardje, en ook wel een beetje trots op mijzelf Bloos

Ohja, die spalk is meer voorzorg, ik heb 5 weken geleden mijn vinger gebroken, ben nu sinds een week 'uit het gips' maar omdat het bot nog niet goed stark is draag ik de spalk voor de zekerheid ... (heb voorlopig even genoeg ongelukken gehad Tong uitsteken )

En dan zomaar even twee bekenden!
** Nijntjuh loert paranoïde in het rond of er nog meer bekenden aanwezig zijn die haar kunnen ontmaskeren als zijnde géén lief klein roze Nijntjuh... *LOL* **
@ SisLeone en Skippy:
Heel erg bedankt in het bijzonder voor jullie reacties, ik weet dat ik in real life wel eens onzeker ben met dingen en het moeilijk vind om hulp te vragen, het is fijn om te weten dat het okay is om dat te doen

jullie zijn gewaarschuwd!! Extreme duivel

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:57

Wat heerlijk dat het allemaal zo goed is gegaan en dat je het vertrouwen (vooral ook in jezelf Lachen ) weer helemaal terug hebt gekregen !!