P&S: een duidelijkheid over E achter B! Gewichten!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:17

Wij rijden een boessie. Boessie mag trailer trekken tot 1200 kg. Ikke mag boessie en trailer rijden zolang het totaal maar niet boven de 3500 kilootjes komt Haha!

Dat zegt de trailerverhuurmeneer, de politiemeneren, de CBR-meneer, lijkt me dat ik er dan wel van uit mag gaan. Alhoewel, het blijft overheid he. Op de trailerverhuurmeneer na dan.

Nu opgelost want we hebben een rijbewijs-B vrachtwagentje waar ik niet in mag rijden van Evert-Jan omdat ie te zwaar stuurt voor mijn armpjes Boos!

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:23

Littleghoul: ja, alleen B.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 09:24

Gabyfedde, maar wat mag jouw trekhaak trekken dan?

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 10:24

Littleghoul"]
[quote="Mayo schreef:
Nou ik heb het vooral hier neergezet omdat er toch best flink wat onduidelijkheid over bestond.

Onze auto mag bijvoorbeeld 1250 kilo trekken, maar de maximum massa van mijn trailer is 1600 kilo. Mijn trailer weegt 560 kilo en Kasmier +/- 550 kilo (dus totaal 1110 kilo). Ik werd een aantal keer op het verkeerde been gezet doordat mensen zeiden dat ik zo niet de weg op mocht en dat ik een bekeuring kon krijgen. Ik kreeg dan als tip om de trailer terug te laten keuren naar een lager maximum massa. Maar uit dit artikel wordt toch heel duidelijk dat dat dus een groot misverstand is.

Vandaar dat ik het neer zet, misschien dat er meerdere verwarde mensen zijn Haha!


Dan zou Mayo dus haar eigen trailer mogen rijden.

Of begrijp ik het gewoon verkeerd?? Verward
[/quote]

Hangt van Mayo's auto af. Mijn bus is een grote sterke knul 2.5 diesel motor. Die trekt het met gemak. Het laadvermogen van je auto moet je ook meetellen.

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 13:07

Jura schreef:
Ik zie het probleem niet, het is zo simpel allemaal! Knipoog
Ik begrijp ook niet zo goed dat mensen met alleen B een paard gaan vervoeren, je hebt toch minder inzicht etc, vind ik dan. Ik vind het gevaarlijk, het vervoeren van een levend dier brengt al genoeg gevaren met zich mee.


Hangt ervan af. Ik vind dat iemand zonder rijbewijs E soms beter rijdt dan iemand met. Bovendien is tot een bepaald jaar iedereen de E zomaar gratis gegund.

Als het examen zich echt zou richten op het levende dier zou ik het met je eens zijn. Niet omdat ik het toevallig niet heb hoor maar ik vind dat er maar een beperkt aantal extra regels zijn ten opzichte van het B rijbewijs. Ik zou dan wel zeggen 'iedereen moet een cursus doen'maar dan ook nog die dure examens. Geld verdienen.

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, GabberGill, Josien_, Miran, Moon_light94, Paardennamen en 72 bezoekers