P&S: een duidelijkheid over E achter B! Gewichten!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:08

Ik geloof dat ik er helemaal niks meer van snap Bloos
Het is nog best ingewikkeld allemaal..
Ergens op een site zag ik dit weer staan:
Afbeelding
Volgens dit plaatje mag je dus met je B rijbewijs 1300 kg rijden.. jaja..
Ligt het aan mij of wat?


Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:09

Oh en dit stond erbij als tekst:

Wanneer is rijbewijs BE vereist?

Als de aanhangwagen waar je mee gaat rijden een toegestane maximum massa (TMM= massa ledig voertuig + laadvermogen) heeft van meer dan 750 kg. Dit geldt voor bijna elke caravan, paardentrailer, tandem-asser, etc.

Tot 2005 is er echter nog een uitzondering:

U mag rijden met een aanhangwagen met alleen rijbewijs B, mits:

het ledig gewicht van het trekkend voertuig meer is dan de totale toegestane massa van de aanhanger,
en
de totale toegestane massa van de hele combinatie onder de 3500 kg blijft.

De benodige gegevens vind je op het registratiebewijs van de aanhangwagen en op het kentekenbewijs van de auto. Als op het kentekenbewijs het laadvermogen niet is vermeld, kan je dat vinden in het instructieboekje.

jaja... Verward

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:18

Fasel schreef:
Wij rijden een boessie. Boessie mag trailer trekken tot 1200 kg. Ikke mag boessie en trailer rijden zolang het totaal maar niet boven de 3500 kilootjes komt Haha!

Dat zegt de trailerverhuurmeneer, de politiemeneren, de CBR-meneer, lijkt me dat ik er dan wel van uit mag gaan. Alhoewel, het blijft overheid he. Op de trailerverhuurmeneer na dan.

Nu opgelost want we hebben een rijbewijs-B vrachtwagentje waar ik niet in mag rijden van Evert-Jan omdat ie te zwaar stuurt voor mijn armpjes Boos!


En jij hebt alleen je B rijbewijs??

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:42

Mayo schreef:
Nou ik heb het vooral hier neergezet omdat er toch best flink wat onduidelijkheid over bestond.

Onze auto mag bijvoorbeeld 1250 kilo trekken, maar de maximum massa van mijn trailer is 1600 kilo. Mijn trailer weegt 560 kilo en Kasmier +/- 550 kilo (dus totaal 1110 kilo). Ik werd een aantal keer op het verkeerde been gezet doordat mensen zeiden dat ik zo niet de weg op mocht en dat ik een bekeuring kon krijgen. Ik kreeg dan als tip om de trailer terug te laten keuren naar een lager maximum massa. Maar uit dit artikel wordt toch heel duidelijk dat dat dus een groot misverstand is.

Vandaar dat ik het neer zet, misschien dat er meerdere verwarde mensen zijn Haha!


Dan zou Mayo dus haar eigen trailer mogen rijden.

Of begrijp ik het gewoon verkeerd?? Verward

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 12:06

Haha ja idd *LOL*

Ik geloof dat ik het begin te snappen.. haha Bloos Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlindy en 47 bezoekers