Ook bij ons nu ingebroken en zadels weg!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Ook bij ons nu ingebroken en zadels weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 12:42

't was natuurlijk een kwestie van tijd, maar ook op onze pensionstal is zondagochtend vroeg ingebroken in de zadelkasten en zijn er 12 zadels gestolen Boos! ! Ik ben m'n beide zadels (Podium en Contour Master = dressuur) kwijt, een voortuig waar je de martingaal aan kan klippen, een leren halster met touw en een half hoofdstelletje met KK-bit.

Dat hoofdstelletje (sidepull Afbeelding ehh, als iemand deze foto kleiner kan maken dan graag!) had ik net een paar weken geleden ontvangen uit Amerika. Alfie had de neusriem ervan verleden week al kapot getrokken (fabricagefoutje) en daarom had ik dus de neusriem teruggestuurd naar Amerika. De rest is dus uit m'n kast gestolen.

En m'n Podium daar had ik een paar hele mooie beugels aan zitten Afbeelding. En daar baal ik dus het meest van en van 't hoofdstel Huilen .

Voel me zo verslagen! Zelfs nog meer dan dat ik boos ben. Zat gisteravond nog even te bladeren in de Divoza catalogus en had er dus echt geen plezier in. Dat vind ik nog het ergste, dat je en stuk plezier wordt ontnomen. Ik had m'n spullen zo mooi voor elkaar en dan gebeurt er dat!

Sorry jongens, moest 't even kwijt

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:50

wat erg!!!! ik word er echt gek van overal hoor je dat de zadeldieven bezig zijn.. bij ons hing altijd alles los nergens zat een slot op ofzo je kon zo binnelopen.. gelukkig hebben we nu maar sloten gahaald en die door de stijgbeuegels gedaan en dan aan de stang waar t zadel aan hangt geklikt zo kunnen ze t nooit meenemen tenzij ze het hele slot willen doorzagen ofzo Verward maar ik hoop voor je dat t gevonden word!!!!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 12:51

Ik weet er niks meer op te zeggen dan: STERKTE en ik hoop dat ze je spullen weer terug vinden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:00

jaja, hier in de regio zijn ze ook verschrikkelijk bezig. Ik kan zo al een stuk of 7 adressen noemen waar ze geweest zijn om maar weg te halen. Echt belachelijk!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:02

Hier wordt je toch gek van dat gejat..... zou het in het buitenland ook zo erg zijn?
Sterkte, meer kan ik ook niet zeggen.........

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:03

bonney4evver schreef:
wat erg!!!! ik word er echt gek van overal hoor je dat de zadeldieven bezig zijn.. bij ons hing altijd alles los nergens zat een slot op ofzo je kon zo binnelopen.. gelukkig hebben we nu maar sloten gahaald en die door de stijgbeuegels gedaan en dan aan de stang waar t zadel aan hangt geklikt zo kunnen ze t nooit meenemen tenzij ze het hele slot willen doorzagen ofzo Verward maar ik hoop voor je dat t gevonden word!!!!

Helaas is dit geen oplossing. De beugelriemen kunnen natuurlijk ook los worden gemaakt, dus dag zadel. De beugels heb je dan nog.
Deze manier is overigens ook niet voldoende voor de verzekering.

Maar goed... flink balen voor de topicstarter. Het is wel heel erg de laatste tijd.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:38

Vervelend zeg!! De zadels bij mijn verzorgpaarden zijn ook weg!! Een superduur westernzadel en hoofdstel, en ook nog een veelzijdigheidszadel!!
Echt vreselijk zeg!!!

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:41

daarom liggen al onze dure spullen dus thuis! Ik neem het risico niet dat ik mijn fijne zadels kwijt ben!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:51

dammm is echt niet normaal! waarom is het nou zo vreselijk moeilijk om van ander mans spullen af te blijven!!!!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 13:52

ik vraag me altijd af waar die spullen blijven??????

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:03

Volgens de verhalen gaat alles naar Duitsland of Polen. Maar je wordt er idd gek van, en je hoort niet anders.

Ilse1979

Berichten: 499
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Delfzijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:10

Wat vreselijk als zoiets je overkomt!!
Gelukkig hebben we er hier (noord oost groningen) NOG geen last van *afkloppen*
Ik vind het heel erg voor diegenen die het overkomen is en hoop dat er op de een of andere manier iets op te vinden is, dat die dieven het spul minder snel mee kunnen nemen.

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 14:19

De zadels zullen inderdaad al wel in het oostblok liggen. We zullen ze echt niet meer terug krijgen. Wij zitten vrij dicht aan de grens met Duitsland. Stukje 348 af en de A12 op, met een half uurtje zitten ze in Duitsland.

't stomme is dat ik al een tijdje liep te denken, 'k zal m'n zadels weer eens thuis leggen. Nu kan ik me wel voor m'n kop slaan dat ik 't niet gedaan heb. Maar m'n volgende zadel gaat straks echt wel weer mee naar huis. Ik hoef alleen maar 2 trappen op en een galerij over te zeulen. Of ik ga maar een goedkoop Wintecje er neer leggen of zo. Die laten ze wel liggen.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 14:26

Ik weet hoe je je voelt....erg vervelend allemaal! ze hebben met hun vingers van je spullen af te blijven!
Baal ook nog steeds van de diefstal van mijn spullen maar je doet er niets aan helaas! Voorlopig moet ik dus rondhobbelen op mijn oude zadeltje....zal nog wel even duren voordat ik WEER genoeg bij elkaar heb gespaard voor een nieuw zadel.

Succes iniedergeval!

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-03 14:46

Tja, en kunt er zeker van zijn dat ze binnen een half jaar weer langskomen . Als net iedereen nieuwe spullen heeft.

De stalhouder is nu trouwens wel van plan om een zeecontainer te gaan laten plaatsen. Daarin zullen dan veiligheidszadelsteunen komen en de container gaat iedere dag om 8 uur open en om 22 uur weer op slot. Niemand krijgt een sleutel, alleen de pensionhouder heeft 'm.

Niet zo handig voor mij, want als ik 's avonds naar les ga, ben ik pas na 10 uur 's avonds weer terug op stal. Denk dat ik maar zo'n draagtas voor m'n zadel aan ga schaffen of zo en 'm maar braaf iedere dag mee heen en weer sleep. Verdrietig

Kan zo boos worden dat je tot dit soort maatregelen gedwongen wordt.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 15:27

wat erg voor jullie, de steeg is toch vlak bij arnhem, vlak bij mij dus ook, (ben ik toch wel blij dat wij alles thuis hebben liggen)

Charaz

Berichten: 24285
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:18

hebben jullie daar allemaal aparte zadelkasten (dus iedereen een eigen) of 1 grote zadelkamer. Bij ons zit er nl. op elke kast een slot

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:57

Tjee wat erg! Boos!
En dan je beide zadels! En niet van die goedkope ook!
Wij zitten met onze stal vlakbij, misschien dat ik het ook maar mee naar huis ga nemen...

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 19:57

Daar word je toch niet goed van, al die inbraken! Dat mensen GVD eens met hun vuile poten van andermans spullen afblijven. Dat ze werk gaan zoeken ofzo, zich nuttig gaan maken voor de maatschappij.
Ik wens je veel sterkte en ik hoop dat de spullen worden teruggevonden. Alhoewel ik daar wel voor vrees. Een jaar of wat geleden zijn bij een vriendin van me ook de zadels weggehaald. De politie wist wie het hadden gedaan, maar deden er niks aan, want die mensen kwamen van het kamp. Daar durfden ze niks tegen te doen.

HeleennAnton

Berichten: 394
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:02

Wat erg!! Die klote dieven ook altijd!
Ik heb gelukkig alles bij huis en eerst zat het niet op slot maar sinds die dieven bezig zijn doe ik ook alles op slot zelfs het hek van mijn pony >;) !

rebati

Berichten: 4249
Geregistreerd: 18-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:03

Echt klote!!
Dat ze ander werk gaan zoeken!!
Veel sterkte!

Emeraldo
Berichten: 3024
Geregistreerd: 16-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:06

Ik vroeg me ook af of ze elke kast openbreken, bij ons zit ook op elke kast een slot

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-03 20:13

hier in de buurt zijn ook een hele hoop zadels gejat. Die waren allemaal beveiligt met zo'n speciaal ding. Die hebben ze dus gewoon van de muur geschroeft en alles meegenomen.

ik vind het nou echt genoeg met die poedersuiker! ze moeten van andermans spullen afblijven!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kendra

Berichten: 8728
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 00:37

Alvaron schreef:
De stalhouder is nu trouwens wel van plan om een zeecontainer te gaan laten plaatsen. Daarin zullen dan veiligheidszadelsteunen komen en de container gaat iedere dag om 8 uur open en om 22 uur weer op slot. Niemand krijgt een sleutel, alleen de pensionhouder heeft 'm.

Pas maar op, straks laden ze gewoon de hele container op een vrachtauto!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-03 08:24

Bij ons in de buurt breken ze de laatste tijd ook heel veel in, maar dan gewoon in huizen. Maar ik ga vandaag gelijk extra maatregelen treffen. Ik heb dan niet zulke dure spullen allemaal, maar ben er wel erg aan gehecht.

We hebben zowiezo 2 waakhonden op stal die blaffen al als je maar 1 stapje op het erf zet.