in memoriam mijn pas geboren tweeling

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

in memoriam mijn pas geboren tweeling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 12:52

Ik moest het even kwijt. Mijn merrie heeft 2 weken te vroeg geveulend. Nu heeft ze een tweeling gekregen. De ene hebben we direct laten inslapen. De andere hebben we 24 uur geprobeert. Die is gister avond ook ingeslapen. Nu staat er een veulen bij van de centrale. Het gaat nog niet zoals we hadden gehoop, ze accepteerd het veulen nog niet helemaal. Al mag het met de praam op wel drinken.
2 weken te vroeg, ik had al zo mijn voor gevoelens dat er iets heel erg fout ging. nu na 3 nachten niet geslapen te hebben ben ik geheel kapot, en ik ben wel toe aan wat positieve reacties van mensen die dit ook hebben meegemaakt. Dus ik hoop dat jullie me een beetje kunnen opvrolijken Huilen


sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-07-03 16:39

Dank voor al jullie reacties. Helaas is het nog niet in orde met die 2. Het veulen doet het zo netjes, heel voorzichtig staat ie te drinken, maar de merrie wil hem echt niet hebben. Ze is zelfs zo duidelijk dat ze de melk, hoe strak haar uier ook staat, niet laat schieten voor hem. Als ik ga melken laat ze het voor mij wel schieten, maar zelfs als ik dan het veulen erbij zet, trekt ze alles weer dicht. Ik vrees echt heel erg dat ik niks meer kan doen. Ze is woest op dat veulen.
2 jaar terug heb ik mijn merrie verloren na het veulenen, het veulen heeft dat wel overleefd. Maar een maand of wat terug ben ik dat beestje als 2 jarige kwijt geraakt na een ongeval in de wei, nu dit weer.
Het schijnt gewoon niet te mogen.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 19:42

Dank jullie wel voor alle hartverwarmende reacties! Het veulen hebben we weer op laten halen. We hebben 24 uur geprobeerd, maar het ging niet. Ze hield dus gewoon de melk binnen! Ze liet het onder geen beding voor dat veulen schieten. Arm veulentje, die was zo blij met z'n nieuwe moeder. We hadden geen nageboorte meer, in alle hoop hebben we dat na 12 uur begraven. We dachten dat ze het wel zou gaan redden. Niet dus. En toen was de nageboorte ook weg.
De merrie maakt het nu weer goed naar omstandigheden. We blijven gewoon hopen op een mooi en gezond veulen volgend jaar.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-07-03 23:15

Tja ook die kant ken ik helaas...
2 jaar terug heb ik mijn merrie verloren na de geboorte van haar veulen. Veulen heeft het overleefd, en is met de fles groot gebracht. Dat veulen heeft dit jaar een ernstig ongeluk gehad als 2 jarige, ik heb hem in moeten laten slapen. Toen was ik ze dus 2 jaar later als nog beiden kwijt. Ook deze merrie heeft al eens een dood veulen gegeven op 6 maanden. en nu deze 2 veulentjes... dat zijn er dus al 5 die ik kwijt ben geraakt...en..... allemaal door de zelfde hengst. En ik kon er niks aan doen. Maar mijn merrie leeft nog, en wordt over 7 dagen gedekt. En ik ga nu een mooi en gezond hengst veulen krijgen, helemaal zwart, net als z'n moeder en dat wordt een topper! IK vind dat ik dat nu wel verdient heb.

sherwood

Berichten: 3268
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-03 19:45

Nee ik wil niks meer met die hengst te maken hebben! Ik kies er nu lekker zelf 1 uit, die mij een gezond en mooi veulen gaat geven...
Die hengst heeft mij idd ongeluk gebracht, kan ie zelf ook niks aan doen, maar ik wil gewoon niet meer. Jammer voor de gene die het veulen al gekocht heeft. Ik zou ds eigenlijk nog een keer moeten, tot dat er een goed veulen uit komt, maar ik heb echt het idee dat ik volgende keer mijn merrie ga verliezen...
Nee hoor nu ben ik aan de beurt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, Chant1982, Cjuan, GoogleAdsense, idion, Lisewiesje, tienus63, VenoSnorlax, Wispeltuur en 170 bezoekers