Absurde prijzen!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 10:08

Zoals jullie wellicht nog weten is mijn paard enige tijd geleden verkocht en sindsdien ben ik hard op zoek naar een ander. Ik reis stad en land af en begin me langzamerhand te irriteren aan het feit dat veel mensen gewoon belachelijke prijzen vragen. Voorbeeldjes:
*6-jarige ruin M dr slappe achterhand iets overbouwd niet al te best achterbeengebruik geen spectaculaire gangen maar absoluut mooi + vriendelijk paardje (wel prikkeldraadwondje op been). 17.500,-
* 8-jarige merrie, leuk springpaard maar qua gangen erg gewoontjes, correct paard hoewel hij wat vast zit, matig achterbeengebruik, Ooit L springen en B dresuur geweest: 15.000,-
*10-jarige ruin, L-alles, correct paard met wel slechte hoeven, flegmatiek/slecht voor het been, 10.000,-.
* 7-jarige ruin, L sgw L spr B dr, gezond, matige gangen wel leuke springen, 18.000,-
* 9-jarige ruin voorheen Mdr B spr, schuine staartinplant + vast op links, zeker geen spectaculaire gangen en slechte voorbeentechniek bij springen. 12.500,-.

Persoonlijk vind ik dat een veelbelovende driejarige veel mag kosten, en een jong paard tot zeg maar 6 dat het goed doet in de wedstrijdsport ook. En een iets ouder paard 8-12 die echt als leerpaard kwan worden bestempeld (Z gelopen + braaf en gezond) is ook wel wat geld waard. Maar iedere idioot biedt z'n 'knol' aan voor 10.000,- en hoeveel mensen geen fantastieprijzen vragen voor 7, 8, 9-jaar of oudere paarden die slechts L hebben gelopen....Als ze zo oud zijn en ze staan op L-niveau dan kunnen het hele leuke paarden zijn maar dan zakt de waarde gewoon drastisch! Wat is jullie ervaring/mening??

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:15

Klopt het was mij ook al opgevallen Verward maar ja helaas doe je er weinig aan.

Op Horses staat een paard tekoop al een tijdje die persoon vraaagt 14.000 gld voor hem. Geval is dat hij er al zeker 4 maanden op staat en iedere keer maakt hij een nieuw bericht aan Gaaaap .
Volgens mij kan hij beter zakken zodat hij hem verkoopt want de kosten van stalling enz.. loopt ook gewoon door. Verward

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 10:22

Is dat niet die met dat lastige bloed (met Amor en zo erin)?? Ik vraag me dan af wat mensen nou eigenlijk vewachten. Mijn paard heb ik voor een hele redelijke prijs weggedaan, ook omdat ik een goed tehuis zo belangrijk vond!! Maar het is echt moeilijk om een leuk paard voor een normale prijs te vinden. Ze zijn er hoor, ik heb eens een paard gehad dat M-dr + spr+ sgw was voor 10.000,- omdat hij niet hoger kon in de cross. Top paardje! een paard hoeft ook echt niet helemaal perfect te zijn, maar ik krijg nu wel erg vaak zucht-neigingen. Word er een beetje erg moe van!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 10:42

Ben het helemaal met bovenstaande eens.. ook ik heb wat moeite met die hoge prijzen. Het is niet een segment waarin ik koop. Geodkoper dan 3.000 is eigenlijk niet te vinden (paarden dan he), maar mijn bovengrens ligt toch bij de 7.000 gulden. Ik zal wel een krent zijn hoor, maar ik reageeer niet eens op paarden die duurder zijn. Want ook onder de 7.000 gulden heb je leuk bewegende paarden. Het is ook maar net wat je ermee wilt; ik ben geen Anky dus ik ben ook niet op zoek naar een Bonfire. Dat maakt immers ook uit in prijs.
Het ligt oook eraan waar je woont in Nederland. Hier in Friesland, en zo bovenin Overijssel, Drenthe en Groningen zullen de paarden inderdaad geodkoper zijn als in Brabant.....

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:05

De prijzen zijn inderdaad belachelijk en zeker waar ik vandaan kom.........Amsterdam.............! Ik sta dan ook op een handelstal en daar staan zo nu en dan ook echte mooie hengsten en merrie's bij en ik heb er aan gedacht om er een hengst bij te nemen. Ik ben nl. helemaal verliefd geworden op een hengstje van 2 jaar (havidof). Maar daar word gewoon 30.000,= voor gevraagd. Nu ben ik wel iemand die dat er zo over hebt want de mijne was ook rond die prijs, waar het mij dan weer voornamelijk voor gaat is de verzekering. Daar betaal je je ook helemaal blauw aan. Nu ben ik dus ook aan het kijken voor een recreatiepaardje voor mijn ouders en mijn zussie en nichtje. Mijn vader en moeder zijn de doods voor paarden maar zijn smoor geworden op de mijne en nu willen ze dus proberen om paard te gaan rijden. Hartstikke leuk dus, Maar dan word het me allemaal te duur. Dus zal helaas me hengstje laten staan, en zolang van hem genieten nu die hier nog staat. En proberen een leuk, lief, recreatiepaardje te zoeken onder de fl. 10.000,=

Kortom, belachelijk dat er zoveel word gevraagd.
Ook al is mijn paard veel geld waard, toch als het zover zou moeten komen (natuurlijk gebeurd dat niet) zal ik haar nooit met winst gaan verkopen. Dan zal ik toch echt kijken naar een juiste persoon. Een goed tehuis is mijn eerste vereiste!!!!!!!

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:07

Hoe vind je deze: Ik ben eens een paard gaan bekijken waar ik via via van gehoord had en ik had begrepen dat de VRAAGprijs 12.500 was. Nou was dat ietsie te hoog maar het was een vraagprijs. Eenmaal aangekomen bleek de vaste prijs 15.000! Het was een absoluut leuk paard, fijne springer maar wat stug op links en wat horizontale hals, negenjarige allrounder (L gestart + wp voor M). Leuk dier maar ik vond hem die 15.000 echt niet waard. Heb ik gezegd en ik heb afscheid genomen.
Wat denk je: achterhaal ik een maand later via Horses de nieuwe eigenaresse (die hier ook wel eens te vinden is Haha! ). Zij had hem - zij het van een andere handelaar - voor 10.000,- gekocht! Nou gun ik haar alle plezier met hem en volgens mij heeft ze dat ook, maar dan baal ik toch wel een beetje. Of eigenlijk is het meer verwarring: ikke niet snappen. De eigenaar heeft hem kennelijk naar een andere handelaar gebracht en toen was 10 duizend wel goed genoeg?? Weird.. Verward Maar zoals ik al zei; ik gun haar echt alle plezier van de wereld met hem, het is een leukertje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:08

Je moet niet vergeten dat handel een kwestie van vragen en bieden is. Op een gegeven moment is het gewoon dat jij een bepaald bedrag wilt geven voor een paard, en veel eigenaren zijn op een gegeven moment wel bereid wat meer naar jou toe te komen. Een paard kost nu eenmaal veel geld elke maand en dat vergeet men wel eens. Maar de prijzen zijn wel idioot hoog idd. Ik heb zelf wat rondgekeken naar een goed gereden ZZ paard dat niet helemaal op zijn tenen door het Z2 moet. Er is nog handel naar de USA in dat sort paarden, en mensen vragen het grote dollargeld al voordat die Amerikaan of Japanner nog maar in de buurt geweest is Frusty

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:08

Maar Pregini:
Als je een paard in die prijsklasse verkoopt komt hij altijd terecht bij iemand die hem voor de sport wil gebruiken.
Mijn mening is dat het dier dan eigenlijk niet slecht terecht kàn komen, ze kopen zo'n paard toch niet om hem te verwaarlozen?
Of heb jij soms andere ervaringen?

aprillicious
Berichten: 859
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:15

Dit is mijn eerste paard, dus ervaringen heb ik er zelf nog niet in nee. Maar inderdaad ben ik het wel met je eens. Ik ga er ook niet vanuit als iemand bereid is om zo'n bedrag te betalen voor een paard, dat de bedoeling is om uiteindelijk het paard te verwaarlozen. Maar omdat ik nu einnnndelijk mijn eigen paard heb, na jaren sparen en hard werken dat ik gewoon wat voorzichtig met haar ben. In de opzicht dat als het zou gebeuren dat ik haar zou moeten verkopen, dat ik nooit zeker kan zijn of ze wel de aandacht krijgt die ze nodig heeft etc etc etc. Tja, het is nu echt mijn kind. Maar kortom.......je hebt wel gelijk hoor!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:23

Citaat:
Op 2001-09-05 11:07, schreef Lot:
Hoe vind je deze: Ik ben eens een paard gaan bekijken waar ik via via van gehoord had en ik had begrepen dat de VRAAGprijs 12.500 was. Nou was dat ietsie te hoog maar het was een vraagprijs. Eenmaal aangekomen bleek de vaste prijs 15.000! Het was een absoluut leuk paard, fijne springer maar wat stug op links en wat horizontale hals, negenjarige allrounder (L gestart + wp voor M). Leuk dier maar ik vond hem die 15.000 echt niet waard. Heb ik gezegd en ik heb afscheid genomen.
Wat denk je: achterhaal ik een maand later via Horses de nieuwe eigenaresse (die hier ook wel eens te vinden is Haha! ). Zij had hem - zij het van een andere handelaar - voor 10.000,- gekocht! Nou gun ik haar alle plezier met hem en volgens mij heeft ze dat ook, maar dan baal ik toch wel een beetje. Of eigenlijk is het meer verwarring: ikke niet snappen. De eigenaar heeft hem kennelijk naar een andere handelaar gebracht en toen was 10 duizend wel goed genoeg?? Weird.. Verward Maar zoals ik al zei; ik gun haar echt alle plezier van de wereld met hem, het is een leukertje!

Zo ben ik een keer met een kennis opstap geweest om voor een Italiaan te kijken voor GP springpaarden, op verschillende grote stallen geweest, daar stond ook een "goedkoop" paard van 35.000 leuk dier wel flegmatiek, de rest kwam allemaal ver boven de 2 ton.
3 maanden later wordt dat dier me aangeboden voor 10, ondertussen was hij al wel via provincie Utrecht, naar de achterhoek, naar Ierland en weer terug naar Gelderland geweest Verward

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:24

Jeetje dan was mijn paardje niet echt duur...hihi,
een mooie bloedlijn predikaatrijk, Havidoff x Candy Boy x Akteur,
hij moest nog 4 jaar worden, rontgenologisch allemaal 1-tjes, geen bemerkingen klinisch...
Bruin van kleur, leuk paard om te zien en ontzettend goed karakter, 1.63 groot.

Afbeelding

Bij de fokker vandaan voor 8500 ...
Voor mij is hij veel meer waard hoor!!!


_________________
<FONT COLOR="white">*Experience: something you don't get....until after you need it.*</FONT>
<FONT COLOR="purple">[img]../upload/19/925.gif[/img]*Moderator Verslag van de Dag*</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: orri op 2001-09-05 11:25 ]</font>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:29

Er zijn toch genoeg paarden te vinden rond de 7.000 gulden?

natuurlijk zijn er ook zat duurdere maar goedkope heb je ook wel hoor

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 11:43

Tell me where! ik meen t hoor, ik ben reuze benieuwd naar die betaalbare paarden die niet allerlei gebreken of bemerkingen hebben of totaal niet kunnen lopen of de tong buitenboord hebben of ocd hebben of kromme poten en vreselijke gangen. Ikke echt moe!
Ik bedoel, ze zeggen altijd 'het is wat de gek ervoor betaald', maar ik sta vaak met m'n mond wagenwijd open bij mensen als ik zie voor wat voor paarden ze 12.500 - 15.000 vragen....Mijn theorie van 7-8-9 en ooit een l-proef gelopen is toch niet zo raar (dat ze dan dus mijns inziens veel goedkoper moeten zijn).

Dit trouwens los van het feit dat het ook heel irri is dat je vraagt om een paard van minimaal 1.68 en dat je daar dan komt en dan is dat 'reuze leuke' paard maximaal 1.65...grrr...alsof ik niks beters te doen heb..

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:49

Tja, ik zou de goedkopere provincies proberen....
Friesland en Groningen schijnt stuk goedkoper te wezen, mijn paard komt uit dorpje stuk verder dan Almelo...

En ik heb eens een paard zien staan,
11 jaar, L-dres, L-springen, 1,70 mtr, wilde ze 20.000 voor zien... Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 11:58

Maareh Gail,
Als een paard van 8.000 een L-proef gelopen heeft wil dat nog niet zeggen dat hij meer, of net zo veel kwaliteit heeft als een groen paard waar 20.000 voor gevraagt wordt...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 12:13

Sjuimpje, kan je ff toelichting geven want ik snap m niet zo. Geloof ik.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:20

Ik bedoel te zeggen dat een paard wat in de hogere prijsklasse valt maar nog vrij groen is niet automatisch zijn geld niet waard zou zijn omdat hij nog geen wedstrijdervaring heeft...

Ik ken zat paarden die ik voor nog geen 10 zou willen hebben maar al wel Z lopen, terwijl ik mijn vos voor nog geen 50 wil missen terwijl die net L is...

Kwaliteit is tenslotte niet altijd gerelateerd aan wat hij tot dan toe gepresteerd heeft...

Snappie? Haha!
(ik ben ook altijd vrij vaag hoor... *LOL* )

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 12:27

Nee maar je zal met mee eens zijn dat een 7-8-9-jarig of ouder paard dat werkelijk zo goed is allang naar het Z gereden was! Want zo eentje is op drie- vierjarige leeftijd vaak al gespot door iemand die het talent of de potentie ziet en hem opkoopt.
en een driejarige die veel potentie is hoeft niet een crack te worden, maar daarbij betaal je voor de verwachtingswaarde.
En mijn paard was me wel een miljoen paard, maar helaas moest hij weg. Dus er is ook een emotionele waarde: als jouw paardje jouw alles is zou ik m ook niet wegdoen tenzij je een bedrag ervoor kunt krijgen waar je de 'pijn' voor over hebt. Maar als dat bedrag dan 50.000 is, is zegt dat niks over de kwaliteit, misschien is hij maar 10.000 of voor mij part 20.000 waard maar emotioneel voor jou veel mer. (Praat nu ff vanuit mijn eigen ervaring: Muppet was gewoon in principe niet te koop of ze moesten wel heeeel veel bieden. Toen hij dan eindelijk weg moest Verward heb ik 'm voor een schijntje verkocht aan iemand die hem in ieder geval een fantastisch huis kon bieden).

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 12:31

pijn doet het altijd als je paard verkocht wordt...
maar als je dan weer een nieuw toppertje op stal hebt staan, is het zo weer vergeten (is mijn ervaring).
Ik hecht me emotioneel onwijs aan mijn dieren (ook de honden, katten e.d.) maar ik houd mijzelf altijd voor dat ik wel rationeel moet blijven denken...
Ik doe altijd gewoon wat het beste is voor mijn paard en mijzelf, en van bijv. een halve ton wordt ik beter en mijn paard niet minder... dus wordt hij verkocht.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 13:08

poeh wat een prijzen zeg!Komt dat door dat het KWPN-ers zijn??
Die van mij heb ik voor (schrik niet) 2500 gekocht 2.5 jaar oud nu 5 jaar en M1 +2 dressuur...
maarja wel een groninger.
Ze worden eigenlijk altijd als recreatie paard verkocht maar zijn voor de ruiter die de Z hoog genoeg vind ook niet verkeerd als dressuur en springpaard.De prijzen van een beleerde groninger zijn ook wel hoger dan van een onbeleerde maar zo hoog.. pfff dan zou ik er niet eens 1 kunnen kopen...

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-01 14:03

Hi Sjuimpje. Dat bedoel ik dus ook: dat is een veilige gedachte. Ik ken jouw paard verder niet, maar ik neem aan dat hij Caritas x Zep is (gezien de naam), hij is dus een vos emt veel wit en veel Gelders bloed, ziet er leuk uit op de foto in je profiel, is ff rekenen vijf jaar en dus nu L-dressuur. an vind ik 50.000 een fantastieprijs (zonder afbreuk te willen doen aan je paard!). Waar basser je dat op? Komt hij uit een merrielijn met allerlei predikaten? Heeft de moeder zeer succesvolle paarden gefokt? Heeft jouw paard spectaculaire bewegingen? Mist hij de degelijkheid van de gemiddelde Gelderse en is hij wat bloederig? Zo nee, dan is 50.000 gulden volgens mij een prijs voor een paard dat je eigenlijk helemaal niet wil verkopen maar als er toevallig ooit iemand mocht zijn die zegt, 'ik geef je er 50.000 voor' dan verkoop je hem wel. Of zie ik dit nu helemaal verkeerd?
Dan is dus wat anders dan dat het paard te koop staat voor 50.000,- en dat hij dat ook echt waard is. Lijkt mij.....???

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 14:37

paarden ZIJN duur. Maar die prijzen die genoemd worden vind ik wel idioot hoog hoor..

Even een vraagje, wat betaal je voor een 2.5/3 jarige die nog nix kent wat een goede springer kan worden en die ook een leuk exterieur heeft. GEwoon een heel leuk paard maar geen topper.

PhiaBink

Berichten: 6328
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Belgie!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:12

Voor de een is 10.000 heel veel en voor de ander heel goedkoop. Het ligt er aan wat JIJ het waard vindt en niet wat de ander het waard vindt. Het is nog altijd WAT EEN GEK ER VOOR GEEFT!!!!!

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:14

Toch ben ik het er niet mee eens dat een 8,9 jarig paard allang Z moet lopen als ie goed zou zijn. Er zijn genoeg mensen die heel goed kunnen rijden, maar niet starten en die paarden kunnen alle oefeningen kunnen maar nooit gestart zijn. Beetje kort door de bocht.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-01 15:20

Holy moses wat een prijzen zeg! Die lui zijn echt van een pot gerukt! Wat voor paard zoek jij? Ik wil je wel helpen met zoeken hoor.