Dekdrama´s... pfff!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Dekdrama´s... pfff!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-03 20:02

Nou ik werd dus vanmiddag gebeld door de hengstenhouder, Star, de hengst heeft een infectie aan zijn edele deel opgelopen, en kan dus niet dekken nu.
En mijn merrie staat potdorie natuurlijk nu hengstig. Verdrietig Nou was er een mogelijkheid om haar te insimineren met een andere hengst, King. (Een hele goede ook trouwens, die voorlopig niet beschikbaar is voor buitenstaanders) Maar nou heb ik net gebeld en die hengst zijn kwakje kan er waarschijnlijk pas vrijdag zijn en dat is dus te laat. Die hengst staat nu namelijk nog in de kudde en moet eerst even apart staan voor de beste kwaliteit sperma, zo begreep ik het tenminste.
En er komen ook extra kosten bij omdat het natuurlijk gevangen, dus dierenarts, en verstuurd moet worden, hoeveel extra weet ik niet, daar kan ik morgenmiddag nog even over bellen.
Dus... er is de optie; hopen dat ze vrijdag nog geïnsimineerd kan worden, maar das dus hoogstwaarschijnlijk te laat, en dan maar ik dus extra kosten voor niks.
Dus heb net in overleg maar besloten, dat ik ze zondag maar gewoon naar huis haal, en dus een hengstigheid oversla, en dan over 3/4 weken weer probeer. Mits Star dan weer beter is, (duurde waarschijnlijk 3 weken).
Als Star dan nog niet beter is gaat de hengstenhouder zijn merries waarschijnlijk ook laten insimineren met die andere hengst.
Wat ik ook nog kan doen, is haar de volgende hengstigheid alsnog laten insimineren, dan kan ze gewoon thuis blijven en hoef ik niet helemaal naar Brabant, want daar staat Star dus ter dekking, en ik woon in Noord-Holland.
Pfff wat een ellende... Scheve mond
Gelukkig was één van mijn merries al drachtig, (van Star), maar ik wil die ander gewoon ook drachtig.... Scheve mond

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 20:29

Jemig,wat onwijs balen,joh.Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe je je voelt.Sterkte en hopelijk lukt het nog op tijd.

Ods
Forumcoordinator

Berichten: 38707
Geregistreerd: 01-02-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-03 23:55

Tjee wat BALEN zeg!!

Maar eh, als ik eerlijk mag zijn vind ik dat die hengstenhouder moet zorg dragen voor de extra kosten die het gaat geven. Jij kan er niets aan doen dat zijn hengst niet in orde is!

BTW kan de andere hengst niet natuurlijk dekken?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 07:23

Ods schreef:
Tjee wat BALEN zeg!!

Maar eh, als ik eerlijk mag zijn vind ik dat die hengstenhouder moet zorg dragen voor de extra kosten die het gaat geven. Jij kan er niets aan doen dat zijn hengst niet in orde is!

BTW kan de andere hengst niet natuurlijk dekken?


Tja aan de ene kant wel, maar de hengstenhouder zelf is ook gedupeerd, hij heeft ook nog een aantal merries die nog gedekt moesten worden. Dit hengstje huren ze trouwens voor dit seizoen van stal Zegwaard, waar ook het andere hengstje van is.
Die andere hengst hebben ze zelf nodig, die kunnen ze niet uit gaan lenen, vandaar de KI, en ik ben ook niet in de mogelijkheid om nu naar brabant te racen en ze naar dat andere hengstje te brengen.
Bovendien had hun DA gezegd dat de merries, dus ook die van mij, misschien ook geïnfecteerd konden zijn, en ze adviseerde 3 weken te wachten met dekken, maar ik vind dat zo zonde aangezien mijn merrie nu hengstig staat, dus wilde ik dat risico wel nemen, maarja nu het sperma niet eerder dan vrijdag er kan zijn heeft dat dus geen nut meer, volgends de hengstenhouder, had ze vandaag dan geïnsimineerd moeten worden.
Ik ga ze nu zondag naar huis halen, ook in verband met de keuring, waar de veulens heengaan die nu naast de merries lopen.
Dus dan hopen dat ze op tijd hengstig word en het in één keer pakt nu.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 08:00

Als je over drie weken gaat dekken, wordt dat dan niet een erg laat veulen? Hoe lang had je willen doorgaan dan?

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-03 18:43

Nou goed nieuws! OK dan!
De hengstenhouder heeft vanmorgen toch even gescanned om te kijken of het eitje er misschien toch nog niet zat, blijkt ze toch drachtig! Haha!
Dus voor niks zo gestressed!
Het punt is dat ze die mini´s daar met een stok scannen, omdat ze zo klein zijn, anders beschadig je de boel, met een hand. Maar zo´n stok is niet altijd zo duidelijk als met de hand.
Maar goed ze zijn dus allebij drachtig en ik ben blij!

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-03 19:52

Dat is gelukkig nog goed nieuws !
Ben benieuwd of ze net zo knap worden als de mannen van dit jaar.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 08:20

Wat geweldig zeg, nu maar hopen dat alles verder goed mag gaan! Gefeliciteerd!

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-03 12:11

Max"]
Dat is gelukkig nog goed nieuws !
Ben benieuwd of ze net zo knap worden als de mannen van dit jaar.
[/quote]

Nog knapper!! Knipoog En natuurlijk wel meisjes hé. Tong uitsteken

[quote="Jurga schreef:
Wat geweldig zeg, nu maar hopen dat alles verder goed mag gaan! Gefeliciteerd!


Thanks! Haha!
Ga ze zondag lekker naar huis halen! Dus gauw weer nieuwe foto´s ook, kan ik jullie weer doodgooien met Willy en Spirit foto´s. Knipoog

Kimmes

Berichten: 12818
Geregistreerd: 08-01-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-03 20:54

Hee,wat goed,zeg.Gefeliciteerd.