Heb :) nieuw en :( nieuws...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Heb :) nieuw en :( nieuws...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-03 19:05

Show Girl is weer drachtig. *LOL*
Maar Angel niet...
Maar ze konden op de scan wel zien dat ze al weer bijna henstig moet worden dus aankomende week word ze waarschijnlijk weer hengstig en dus weer gedekt.
Het plan is ze volgende week weer naar huis te halen, ook vanwege de keuring, mocht ze dan wéér niet drachtig zijn tja...
Het word dan wel erg laat in het seizoen... Dus daar moet ik dan eerst even over nadenken.
Had het liever andersom gehad Angel is namelijk erg groot en de dekking met zo´n klein hengstje is dan erg lastig, het was de vorige hengstigheid ook maar 2 keer gelukt, en dus helaas niet aangeslagen.
Dus nou moeten ze weer halsbrekende toeren uithalen, om haar gedekt te krijgen, ik heb ook het idee dat ze in de toekomst geen hele grote merries meer aannemen het viel ze vies tegen, hoeveel werk dat kost, als de merrie veel groter is dan de hengst.
Nee dan was het met Show Girl makkelijker geweest daar kan hij "gewoon" bij.
Maar goed duimen jullie ook even voor me dat angel ook nog drachtig word? Wil zo graag een veulen uit deze combinatie...

Sabiy

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:38

Kuiltje graven (of gewoon op een lager stuk grond zetten) en daar de merrie in zetten, dan kan het hengstje er makkelijker bij !
Succes !

Annash
Blogger

Berichten: 26481
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 21:44

ja, dat is een goede oplossing, zo is het bij mij in de buurt ook wel een gegaan *duim duim duim* succes ermee.... laat je het weten?????

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-03 22:26

Tjee nu maar hopen dat het lukt.
De vader van mijn shets is trouwens ook maar 75cm en de moeders zijn rond 1meter en die lukt het zelfs in het wild om die merries te dekken !

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 08:25

Ja bij deze lukt dat dus niet merrie is vrij breed en hengst erg fijn en smal, kuil werkte niet alleen een opstapje dus. Maar voordat de hengst haar dus eindelijk gedekt had was ze al een aantal dagen hengstig geweest, dus misschien was het al te laat. Nu hebben ze door hoe het wél lukt dus we zullen duimen.
Bovendien als een hengstje met een kuil dekt en hij loopt te dicht op de merrie zakt hij zelf ook weer naar beneden, dan moet de rand van de kuil wel enorm recht naar beneden lopen en de merrie exact tegen het randje staan, met een opstapje gaat dat iets makkelijker is mijn ervaring.

123kweetnie
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 08:28

Tja, Lin is allemaal wat he! Soms zit het mee soms zit het een beetje tegen...

Lowietje springt trouwens in merries welke 20 cm groter zijn dan hemzelf! Maar goed hij is natuurlijk iets massiever gebouwd.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 09:07

kleine_kneet schreef:
Tja, Lin is allemaal wat he! Soms zit het mee soms zit het een beetje tegen...

Lowietje springt trouwens in merries welke 20 cm groter zijn dan hemzelf! Maar goed hij is natuurlijk iets massiever gebouwd.


Schijnheilig Ja dat, en een iets groter klokkenspel, wil ook weleens helpen... Haha! Tong uitsteken Schijnheilig

123kweetnie
Berichten: 30
Geregistreerd: 24-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 09:14

hum.... Maar hij heeft toch niet echt een onderontwikkeld geslachtsorgaan? Is erfelijk gebrek he! Maar goed hijs goedgekeurd dus de veterinairen hebben er niets op aangemerkt neem ik aan.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-03 12:18

kleine_kneet schreef:
hum.... Maar hij heeft toch niet echt een onderontwikkeld geslachtsorgaan? Is erfelijk gebrek he! Maar goed hijs goedgekeurd dus de veterinairen hebben er niets op aangemerkt neem ik aan.


Haha! Hihihi nee hoor hij heeft normale proporties, maar een iets langer edel deel kan ook iets beter bij een iets hogere merrie hé. Tong uitsteken
God wat een verhaal...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 12:40

Nou mooi toch, dat Show Girl drachtig is. Nu Angel nog.
Hopen dat het nu wel goed gaat

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-03 16:57

Tuurlijk gaan we voor je duimen, ben benieuwd hoe dit afloopt.