IJsco-update

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 14:51

De afgelopen dagen heb ik erg veel aan IJsco gedacht en ik mis haar echt heel erg. Nu de 'winter' er weer een beetje aan komt krijg ik gewoon weer flashbacks hoe het was toen ik IJsco ophaalde en hoe leuk ik het met haar gehad heb.

Met Aldira is het ook leuk maar IJsco heeft gewoon een heel speciaal plekje in mijn hart veroverd. Het was gewoon mijn grote knuffelbeer en we waren echt maatjes. Met Aldira is het anders...ze is meer paard...je kunt er veel meer 'echt' mee dressuren enzo maar ik mis mijn vertrouwde IJscootje waar ik midden in de winter een dekentje op legde om uren over de hei te zwerven.

Dus ik heb net de eigenaars van IJsco gebeld om te vragen hoe het met haar is. Het ging goed, ze heeft de laatste tijd veel meegereden (goede conditie Pling ) maar nu is het seizoen alweer bijna afgelopen. Ze zoeken dus weer iemand voor IJsco komende winter maar ik heb er gewoon geen mogelijkheden voor Verdrietig

Ik heb nog verteld dat ik via het stamboek erachter ben gekomen dat ze al 15 is, daar waren ze wel even stil van. Ook vertelde ik dat IJsco een hele bekende en goede vader heeft en dat ik per ongeluk aangemeld ben voor de keuring in Rolde.
Ze zouden het hartstikke leuk vinden als ik met IJsco naar de keuring zou gaan zaterdag (manen eraf was geen probleem als het maar netjes gebeurde!) en ik mag haar dus zo ophalen voor een dagje. Maar ja ik ben geen lid van het stamboek dus volgens mij kun je dan niet deelnemen. Zal er wel eens achteraan.

Verder heb ik gevraagd of ik binnenkort even langs mag komen om IJscootje op te zoeken en dat was geen probleem. Dus dan moet ik ook de digicam meenemen en hopen dat ik het daarna niet nog moeilijker vind om haar 'achter te laten'...

Afbeelding


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 15:22

Ik heb destijds heel erg gezocht naar een leuk en goed plekje maar heb niets kunnen vinden.
Dus ja toen was er dat moment dat ik Aldira heb toegezegd. En 2 wordt inderdaad gewoon te veel zodat het voor de komende winter uitgesloten is dat ik IJsco weer krijg.

Over de keuring: ik heb net met het stamboek gebeld, ik zou zaterdag met haar naar de keuring kunnen komen om haar te laten bekijken, om 100% zeker te weten dat het om Gabrielle G-123- gaat.
Daarna kan ze direct meedoen aan de keuring, ze krijgt dan een duplicaat papier ( F30,- ), ze moet gechipt worden ( F 35,- ) en ik moet dan lid worden van het stamboek ( F 62,50 ).

Beetje duur grapje dus, vooral als je bedenkt dat ik er zelf niets aan heb Haha! dus geen keuring voor IJsco en mij.

_________________
[img]../upload/363/user.gif[/img]bok, bok, bok [img]../upload/363/nut.gif[/img]

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Cody op 2001-09-03 16:56 ]</font>

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 15:59

Nee hebben ze geen belang bij denk ik. Ze gaan vast geen 130,- betalen voor een pony die ze alleen gebruiken voor buitenritjes.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 16:44

De eigenaren vertelden mij dat ze 8, 9 jaar was.
Dus dat scheelt nogal.
Vind het wel belangrijk dat ze dat weten want je moet altijd bij alles rekening houden met de leeftijd van het paard toch? En als ze dan 7 jaar ouder blijkt te zijn dan scheelt dat nogal.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-01 16:55

IJsco is voor mij al nummer 1 dus wat dat betreft hoeven we helemaal niet mee te doen Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-01 12:46

Ik ga binnenkort een keer met mijn zus op een zaterdag of zondag heen om te kijken (misschien even wandelen, ik wil niet direct rijden, kom tenslotte voor IJsco en dan is het juist leuk voor haar om wat anders te doen dan rijden) en foto's te maken.
Als het leuk is en ik het gevoel heb dat de eigenaren er geen problemen mee hebben wil ik wel wat vaker heen.
Als ze namelijk de komende winter gewoon 'thuis' blijft, is het wel leuk voor haar als ze wat aandacht krijgt en af en toe meegenomen wordt voor een ritje.

Thirza, bedankt voor je lieve PB-tje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, BranwenGC, Maanon_, Mark0919, Myrthe_bz, Wil_Fem en 44 bezoekers