Honden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-01 16:07

Ik ben heel lang bang geweest voor honden als ik te paard zat door een eerder voorval van 1,5 jaar geleden. Eindelijk ben ik er weer overheen en kan gewoon rijden langs honden zonder af te stijgen of zenuwachtig te worden. Tot 2 dagen geleden.
S.miles is een klein beetje ziek en mag alleen maar stappen en een beetje draven. Omdat het heerlijk weer was en hij heel lief is rijd ik zonder zadel. Het ging echt super. Todat ik langs een fietspas reed. Er kwam een vrouw op de fiets aan met 2 grote honden ernaast, niet aangelijnt. Ze komen keihard aanrennen en blaffen en grommen. Miles schiet er keihard vandoor en ze blijven maar rennen Miles negeert mijn hulpen. Op een gegeven moment stond er een vrouw met ook een hond daar stopte de honden en ik kon Miles ook inhouden. Ik stap trillend af en moet huilen van de zenuwen. Gelukkig was er niks ergs gebeurt maar k ben me wel dood geschrokken. T ergste was nog dat ze niks deed om die honden terug te roepen en toen ze later langs mij reed helemaal geen ene flikker zei! Fijn hoor van die mensen Ik heb wel weer lekker gemerkt dat mn angst voor die beesten weer terug is.

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-01 16:13

Ik heb er ook een hekel aan van die honden die achter je aanrennen. Char kon ik altijd houden en dan was het een kwestie van dr hoofd naar ze toe houden tot de eigenaar kwam(de voorkant vallen ze niet aan) toch heb ik ook wel enge momenten gehad, een bouvier die zonder eigenaar(!) zeker 20 minuten om ons heendraaide, en 1x werden we door 7 honden tegelijk aangevallen, dan weet je ook niet meer waar je heenmoet. Jammergenoeg is rap wel zo bang van honden dat hij ervandoor wil, zucht, ik heb niks tegen honden, maar wel tegen bazen die geen controle over ze hebben. Succes met je angst, ik hoop dat het je niet zal weerhouden om buiten te blijven rijden.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 12:51

ja heel erg is dat gelukkig is het gros van de honden eigenare zo lief om ze bij zich te houden of zelfs even aan te lijnen.
Ik bedank ze dan ook vriendelijk.
Ooit eens gevraagd of iemand zijn hond even bij zich kon houden.
dat beest vloog onder Floor door en hapte naar haar staart nou deed ze niets maar voordat ie een trap kreeg.
Die vent werd woest want als een paard trapte had ik 'm niet in de hand en dus mocht ik niet buitenrijden etc.
Toen ben ik ook erg boos geworden en heb 'm behoorlijk afgebekt.
niet dat het hielp maar het lucht wel op.
Dat doe ik tegenwoordig nog steeds ik vraag netjes of ze de hond bij zich kunnen houden en zo niet dan vertel ik duidelijk waarom ik vind van wel.

Tegenwoordig is het voor mij makkelijker: Lodewijk trapt gelijk gricht honden om 'm heen vind ie niet erg maar die naar z'n staart happen...
Zodra er een hond aan komt rennen roep ik meteen zou u de hond bij u kunnen houden?
zo niet tja sneu voor die hond maar een goede les voor de baas.....

Wilona

Berichten: 3115
Geregistreerd: 06-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:04

Ik had het pas in de les... Joris zat weer eens te loeren en lag midden op de hoefslag. ik vroeg aan doree of ze hem weg wou halen, maar ze zei dat ik maar gwn over hem heen moest rijden... heb ik niet gedaan, maar Joris beet wel bijna in Floors been! Boos! Koe

ReignStar
Berichten: 794
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:06

Ja, daar kan ik sinds gisteren helemaal over meepraten. Ik was gister lekker met een vriendin aan het buiten rijden, een stevig galopje achter de rug, dus weer ff aan het stappen. Komt er ineens uit het niets een Bull terrier aanstormen. Het baasje ging gelijk tekeer tegen die hond en probeerde hem te pakken, maarja zo'n hond is altijd sneller. Ineens springt hij eerst naar mijn been en toen dat niet lukte pakte hij Mean maar in haar elleboog! Toen werd ik gelijk gelanceerd natuurlijk! Gelukkig kon de banzin hem gelijk er af halen en in de de auto gooien. Dus dierenarts erbij, peneceline, antibiotica de hele mikmak. Maar het viel gelukkig wel mee, ik kan zelf ook amper lopen ik heb een giganticshe knie. Maar ja, het had veel erger kunnen zijn..

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het ff kwijt. Ik begrijp dus heel goed wat je voelt!! Sterkte en laat je pret niet bederven door je angst, het komt gelukkig niet zo vaak voor dat honden ook echt bijten!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-01 13:38

ik ben absoluut niet bang. Afgelopen keer in het bos kwamen er ook 2 honden achter ons aan gelopen, blaffend. Maar wij gingen juist langzamer en als dat niet helpt zetten wij ze stil. Ik weet dat ik iones altijd bij me kan houden, hij zal er ook niet zo maar van doorgaan, hij is immers aan hond gewend. ook Paddy, mijn jongste (4 jaar) is aan honden gewend en die had ik nu bij. Ik blijf gewoon zelf heel rustig. Als je als ruiter gaat liggen panieken, kun je het verder ook wel schudden. Je moet niet gelijk van het ergste uit gaan. Trouwens, die eigenaren die hun hond niet onder controle hebben zijn lamme asociale klootzakken. Vooral als ze nog niet eens moeite doen om de hond bij zich te houden. die eigenaresse zou aan mij geen goeie gehad hebben.