Zonder zadel !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 16:52

Ik heb vandaag ook zonder zadel gereden. Vanwege MKZ mag ik het erf niet af, maar aangezien mijn paard op een kwekerij staat 15ha grond) is er ruimte genoeg om over het erf te rijden. Zonder zadel dus vandaag. Ik stap op via een stoel met daarop nog een blokje hout, probleem: mijn paard blijft niet zo netjes stil staan hierbij. Dus iedere keer paard parkeren, stoel ernaast en dan vlug op stappen. Ging vandaag in de 3e poging al goed! Ze heeft een vrij hoge schoft en een nadrukkelijke ruggegraat (oef!), en bovendien is ze eentuiger (gooit lekker hoog op), maar toch nog gestapt, gedraafd en gegaloppeerd. Goed he? Applausje voor mezelf.


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-01 17:44

Ik vind het best goed om regelmatig zonder zadel te rijden, als is het alleen al voor je evenwicht. Bovendien, komen je zithulpen veel betre door als met zo'n dik zadel ertussen. Enne van de week was het ook lekker warm! Alleen kreeg ik zo'n koude kont toen ik was afgestapt...

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-01 22:26

Ik had gister weer wat. ik zou weer zonder zadel, en mijn man zou er film van maken. kon ik er dus echt niet opkomen! Mijn man maar lachen. Nou, ik deed (vanaf de stoel) mijn been over haar rug, en ze stapte naar voren, daar hang je dan. met zadel kun je je dan wel ophijsen, maar zonder? Niet dus. De dered keer heeft ie me maar geholpen. Hij wil er nog een fot =van maken en dan hier plaatsen. Als ie het maar laat!
Verder ging het vrij goed, alleen in galop even niet te houden. Rare bokkesprongen!
Pfoe, weer overleeft..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amber15, gillian, Mark0919, rocky_1995, Vagabondo en 44 bezoekers