Voorbenen krom....?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Voorbenen krom....?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-03 22:46

Ons veulen is nu bijna een week oud. Zijn benen voor zijn een beetje krom (naar voren gebogen, ik hoop dat jullie het begrijpen Tong uitsteken ). Ik geloof dat het vaker voorkomt, maar ik ben wel benieuwd of het wegtrekt, nadelig is en hoe het eigenlijk komt.

EmEm
Berichten: 625
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 23:46

Komt vast helemaal goed. Het komt heel vaak voor dat veulens niet helemaal recht op hun benen staan. Ze hebben tenslotte ook aardig opgevouwen in de baarmoeder gezeten.
De benen naar voren gebogen komt bijna altijd helemaal vanzelf goed. Waarschijnlijk heeft het veulen het ook erger als hij/zij moe is.
Dus maak je geen zorgen, over een paar weken is het waarschijnlijk helemaal weg.

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 12:45

heo krom is krom, op hoeveel graden staan ze?
misschien moet je ff het verhaal lezen van mijn veulen, donkel de prestige, als het zo een benen zijn als hij had, kun je me ff pb!!!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:03

De meeste dingen trekken nog wel bij hoor. Kijk maar naar mijn foto's in de kraamstal. Die van mij had dus ook v die doorgezakte beentjes, maar ze is nu 5 dagen oud en het is al bijna weg! Vraag het anders aan de dierenarts.
succes

vanity

Berichten: 3259
Geregistreerd: 25-02-03
Woonplaats: Herentals (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 13:09

idd, de mijne had 2 hele kromme beentjes, maar als ze spieren ontwikkelen enzo, trekt dat meestal goed bij, behalve zoals bij donkel, maar dat is ook extreem, als het zoiets is, idd even laten nakijken dan!

isabelle

Berichten: 3447
Geregistreerd: 28-08-02
Woonplaats: terneuzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-03 14:27

ja zeker weten, als het zoiets is als bij mijn veulen donkel dus moet je het echt na laten kijken!!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 16:44

ik moet zeggen dat ik nog niet heel veel veulens heb gezien die direct na de geboorte kaarsrecht op hin beentjes stonden, altijd staan ze wel wat krom naar voren toe.
de ene heeft wat langere tijd nodig dan de andere maar over het algemeen komt dat uit zichzelf na enkele weken goed hoor.
niets om je zorgen over te maken.

luckyzeven
Berichten: 753
Geregistreerd: 15-03-03
Woonplaats: hoofddorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-03 21:34

die van mij heeft juist x-benen (voor) ik zie namelijk iedereen praten over dat de benen krom naar voren staan maar bij die van mij staan de hoefjes wat naar buiten.ze heeft er verder geen last van maar ik vind het geen gezicht.