1e centered riding les, nu met beschrijving oefeningen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 01:09

Lees Sally Swift's Cetered riding, daar staan allemaal van die tekeningetjes in. Soms heel verhelderend, maar dat wist je waarschijnlijk al. Die test met de handen al gedaan? Handen zover opzij dat je ze nog net in je ooghoeken ziet, en dan diep ademhalen, tot in je tenen. Vervolgens langzaam je handen naar elkaar toe brengen, terwijl je naar je handen blijft kijken. Je zult merken dat je ademhaling niet meer zo diep is als je handen vlak bij elkaar zijn.
Probeer maar.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info



ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 23:03

Hee Dimmelim, toch even een opmerking: Als je vaktermen aanroert is het misschien handig om uit te leggen wat je ermee bedoeld. Zachte ogen dus. Ik weet dan wel wat het is maar ik denk een aantal mensen niet.

Centered riding heeft de twee uitersten waarmee je kunt kijken een naam gegeven. Harde ogen en zachte ogen.
Je kijkt met harde ogen als je je concentreerd op een klein punt in je blikveld. Als je dit doet zul je ook merken dat je ademhaling hoog is, in je borst. Dat is op zich een normale reactie.
Met zachte ogen kijk je nog steeds naar dat punt, maar nu zie je ook wat er omheen gebeurt, het punt vormt een onderdeel van je gehele blikveld.
De oefening met de handen die ik hierboven beschreef houdt hier verband mee.
Ben ik duidelijk? vragen, niet schromen, stellen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herous, Jussem, Karintich, vidya en 150 bezoekers