Is endurance een minderwaardige sport?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:45

Fasel schreef:
Het gevoel moet er wel zijn. Als je je paard niet goed kunt aanvoelen kan je hem overnemen, zijn grenzen niet begrijpen. Zeker met het arabisch volbloed die door zal gaan tot ie er dood bij neervalt is dat juist een van de belangrijkste aspecten. Ik denk wel dat er verschil in gevoel bij de verschillende takken is maar minder, nee denk ik niet. Talent is zeker ook wel nodig als je het mij vraagt. Weet niet hoe de anderen daar over denken maar als je niet het talent hebt om je paard aan te voelen, signalen op te vangen, beleidsmatig te trainen en je wedstrijden te rijden dan is endurance niet geschikt voor je.


ik vind dit wel een sterk punt van je
omdat ik een endurance ruiter ken die zijn paard dus eigenlijk kapot heeft gereden in de endurance,en het ook gewoon niet willen zien en dat paard maar blijven overnemen.totdat ie nu geloof ik een chronische blessure heeft
tja dat was mijn eerste ervaring met endurance.dat was natuurlijk best een negatieve ervaring.maar ik kijk er verder zo naar:het is zeker een sport op zich!en als je aan bovenstaand punt wat jij zegt voldoet dan vind ik ook nog eens dat je een goede kennis van paarden hebt,en dat vind ik altijd zeer om tegenop te kijken.dus ik zie endurance eigenlijk als net zo'n kunst als de andere takken van paarden sport.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: M1994, Poety, SimonDesteny, vilheide, Whizz en 37 bezoekers