Nieuwe instructrice en bijrijder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-01 01:39

Ik ben afgelopen dinsdag begonnen met privéles buiten de manege. Ik wil heel graag bij de basis beginnen en dat lukt op de manege niet zo goed/ Ik moet er wel een half uur naar toe stappen, maar dan ben ik meteen verplicht om regelmatig buiten te rijden (nu dus ff niet).
De instructrice heeft goed naar ons gekeken en even zelf gereden. Ze adviseerde mij dringend om een goede bijrijder te nemen voor 2 x in de week omdat Bolivia niet goed in balans loopt en eigenlijk alleen goed getraind kan worden als ze nageeflijk is. Ik krijg dat nog niet voor elkaar en ze kan me dat natuurlijk niet opeens aanleren.
Daarnaast adviseerde ze me om met een Thiedemann te rijden zodat ik een beetje geholpen wordt. Hiermee heb ik wel moeite, ik wil namelijk graag zonder al die hulpteugels rijden. Nu gebruik ik dat ding om mijn tekortkomingen aan te vullen.
We hebben de thiedeman niet strak gezet ofzo, maar gewoon dat ze niet haar hoofd echt helemaal omhoog kan doen.

Ik vertrouw de instructirce wel want een kennis van mij rijdt er al een tijd en die denkt heel erg het zelfde over dingen als ik en zij is erg tevreden.

Ik heb me voorgenomen om alleen bij haar in de les met de Thiedeman te rijden, zeker in het begin.
Ik heb ook iemand gevonden die Bolivia 2 x per week wil bijrijden en bij hem loopt ze heel fijn want hij rijdt haar nu ook wel eens.

Ik heb een soort van nieuwe start gevoel en dat is wel fijn.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 10:14

Das dan balen....kun je er nu niet meer heen, ivm dat MKZ!! Ik heb sinds 3 weken een nieuwe instructrice die anderhalf uur rijden (trailer) bij mij vandaan woont, maar ik kan nu dus niet gaan lessen. Heb nu zo'n 2x pw telefonisch overleg, geeft ze aanwijzingen en wat ik kan gaan doen...huiswerk zeg maar, hihi!!

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-01 11:16

ik heb ook een tijd met de thiedemanteugel gereden, en dat alleen omdat ook weer van voor af aan te beginnen. Op een gegeven moment liep ze zo goed!
Die tijd dat hick aan de thiedeman zat, ben ik qua houding ook erg vooruit gegaan! wij hadden de thiedeman gewoon op het laatste gaatje. Hij gaat toch los hangen als het paard goed loopt, toch?

succes ermee!

groejtes Kim