Hier dan eindelijk het langverwachte engelandverslag.(week6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 17:15

Vrijdag 6 juli:
De koffers staan gepakt, en we zijn klaar voor vertrek. Wonder boven wonder vertrekken we ook nog eens op tijd. In R'dam aangekomen nemen we haastig afscheid van onze ouders en vliegen we bijna door de douane. (even voor de duidelijkheid, we is ik en nico, mn vriendin die ook meeging) De vlucht naar Londen zit vol met zakenlui, wij zijn de enige touristen, wat duidelijk wordt als nicolien een luide gil geeft bij wat lichte turbulentie, nog nooit eerder gevlogen Lips are sealed Haha! . afijn, op Heathrow aangekomen is het zoeken naar de juiste terminal, een paar uur wachten en dan eindelijk instappen in het vliegtuid dat ons naar The Isle of Man zal brengen. Daar aangekomen verzamelen we onze bagage en begeven we ons naar de uitgang, het is maar een klein vliegveldje en al snel zijn we de enige. Het is gelukkig mooi weer,maar een halfuur kijken we toch wat vragend op onze horloges, ik weet zeker dat ik de juiste datum en tijd heb doorgegeven...... Lang leve de mobiele telefoon dan maar, na mezelf geidentificeerd te hebben wordt ik begroet met de woorden oh ja, jullie komen maandag. Na 3 x uitgelegd te hebben dat we vandaag komen, en om precies te zijn, er al zijn is er iemand naar ons onderweg. Dat begint alweer goed. De humor ervan inziend schieten we spontaan in de lach. De man die ons ophaalt blijkt de schoonzoon te zijn van 1 vd 2 eigenaresse's
Het huis is behoorlijk groot, onze kamer bevalt goed, en ook al zijn we moe, we willen toch graag eerst de paarden en de stallen zien. Het is allemaal veel groter dan we hadden verwacht. zon 70 a 80 paarden, +- 40 stallen, 1binnenbak, 1 overdekte longeerbak, 2 buitenbakken, ontzettend veel weilanden(die ook nog eens behoorlijk groot zijn) en alles netjes en verzorgd, al snel wordt duidelijk waarom...

De eerste week:
De wekker gaat om 6:45, om 7:45 moet je bij de stallen zijn. Eerst hooinetten uitdelen, dan voeren, en tot 9 uur uitmesten. Klinkt simpel, maar uitmesten is daar tot een kuntst verheven. Men neme een skip(plastic mandje)en verwijderd alle losse drollen uit de stal. Vervolgens mag alleen heel nat vuil stro uit de stal worden gehaald, onze definitie van vuil resulteerd in het teruggooien van ong een halve kruiwagen stro, niet vies genoeg Verward . vervolgens wordt het achtergebleven stro over de vloer verspreidt, en wordt daar nog eens een "bank" overheen gegooid. (een bank is een wal van stro die langs ieder van de 3 wanden loopt) hierna wordt met nieuw stro de neergehaalde bank vervangen. Als laatste wordt het bed ingestopt, heb geen zin om dat nu helemaal uit te gaan leggen Haha! . Dit zijn dus alleen de stallen met een strobed, maar zaagsel spreekt voor zich en auboise (soort fijner zaagsel/hennep iets) heb ik nooit geleerd, zal wel te moeilijk zijn geweest. Voor 1 stal heb je precies 15 minuten, en al mag je de 1e week aankloten daarna moet je er vooral niet langer over doen. Om 9 uur moet iedereen klaar zijn met uitmesten en het aanvegen van het erf. Vervolgens gaan we paarden binnenhalen, na ong 2 weken weet je wie waar staat. om 9:15 worden er hooinetten gevuld, zowel die voor am als pm, in totaal een stuk of 30 soms 40. Een vervelender klusje kan je je nauwelijks voorstellen, geloof me. Dan een halfuur pauze, en tijd om de exercise list te bekijken. gewoonlijk zo'n 3 a 4 paarden te rijden met 1 a 2 te longeren. Dit varieert nogal vooral als je zoals ik de enige bent die qua gewicht op hun kleine ponies past. *kreun* voor het exercisen heb je van 10 tot 12:30 , bij voorkeur een halfuur per paard, en longeren 15 a 20 min. stel 3 paarden rijden en 2 longeren, is 2 uur, dit betekent dat je een halfuur hebt om van tuig te wisselen, naar en van de bak af te komen en je paarden te poetsen, ziet iemand het probleem Frusty .
Vervolgens is het tijd voor skipping out, men neme opnieuw de skip, en verwijderd weer alle losse drollen. Het erf wordt(weer) aangeveegd, en het is tijd voor een uur lunchpauze. Na de lunch begin je met het groomen van de jou toegewezen paarden, ook dit gaat niet zomaar en is ook weer een exact proces wat ik niet helemaal uit ga leggen. Daarna is het zaak de paarden op tijd klaar te hebben voor de lessen, vervelende klusjes af te handelen(voer/drink bakken schoonmaken, onkruid wieden enz enz) dan moet al het tuig schoon worden gemaakt, gewoonlijk een stuk of 20 hoofdstellen en zadels.
Werderom een skipping out, hooinetten uitdelen, erf aanvegen(deja vu) voeren, en naar huis, meestal zo rond een uur of 17:30/17:45.
We zijn gewaarschuwd voor een van onze collega's genaamd Angelique(Angie) ze schijnt psychisch niet helemaal in orde te zijn....
Verder heeft ze een hekel aan James(collega) omdat ie dr heeft gedumpt. Haat en nijd..

Week 2:
Nico heeft inmiddels last van dr rug, dr rugblessure speelt op, en veel vooruitgang lijkt er niet in te zitten. Het eten bevalt goed, geweldig zo intern zitten, net een 4 sterren hotel Pling Angie gedraagt zich erg bazig, en krijgt hiervoor voordurend op dr donder. In het huis zelf lopen Mrs M en Mrs G (de eigenaresses) elkaar voordurend af te katten, geweldig, niet gemeen hoor, maar op een vriendschappelijke manier. Mrs M heeft een gruwelijke hekel aan Angie en kan bij het horen van haar naam de meest lachwekkende bekken trekken. T is net een soapserie, maar dan live. We beginnen een beetje de namen te onthouden van de paarden, en de namen van de weilanden, jawel ook die hebben een naam, een paar voorbeelden; corner field, long field, bwm(bottom willie moore), play pen enz(ik ben nog lang niet op de helft)
Aan het einde van deze week arriveerden er 2 engelse meisjes.

Week 3:
Nico's rug is inmiddels zo verergerd dat ze er niet meer mee kan werken, en deze woensdag ging ze vroegtijdig naar huis. De twee engelse meisje, Sarah en Emma, lijken hun draai nog niet echt te kunnen vinden. Angie roddelt er lustig op los(te merkjen aan de stiltes die vallen als ik binnenkom, ik zit in "het huis" wat ze niet leuk vind, en bovendien vinden Mrs M en G me aardig, kortom Angie mag me niet) Met Emma kan ik het wel goed vinden, net als met Sarah die ongeloofelijk bijdehand is, en veel gevoel voor humor heeft. Inmiddels heeft iedereen James als vreemd bestempeld, voornamelijk door Angie, die incl, deze week nog 1 week heeft om op te rotten ze is inderdaad ontslagen.

Week 4:
Ik ben alweer vergeten wat de druppel was maar, Angie haalt het eind van de week niet en is er op staande voet uitgemieterd. De sfeer verbeterd merkbaar, wat de nodige watergevechten, mestgevechten en moddergevechten met zich meebrengt. Enige nadeel is dat James, die zich niet meer zo op de achtergrond houdt, begint met het maken van dubbelzinnige opmerkingen. (even voor de duidelijkheid, hij is 32 gescheiden vader van 2 need i say more? ) Er heerst nu ook een klein hittegolfje dus werken is geen pretje met deze temperatuur, gevolg, de klusjeslijst wordt naar de prullebak verwezen en we zijn vandaag extra vroeg klaar. In de "stafflesson" begin ik eindelijk weer eens wat dressuurmatig ipv recreatief te rijden, qua houding en zit Bloos . Met het rijden heb ik vaak de nodige moeite om 1 pony binnen te houden terwijl ik de ander uit zn stal haal, de kleintjes staan namelijk dubbel geparkeerd Frusty , uiteindelijk gaat het mis, en Bon bon, een B ponietje met 3x haar toegestane omvang wringt zich naar buiten terijl ik haar tegen probeer te houden door voor haar te staan. Stel je dit zo voor, ik sta met mn gezicht naar dr toe, mn linkerhand heeft de boxdeur krampachtig vast, mn rechterhand houdt haar stalgenootje bij de teugels die ik ondertussen zo probeer te manouvreren dat Bon Bon er niet langskan. Het resultaat is dat de hulp die aankomt net te laat is, en weliswaar bon bon vangt, maar het stalgenootje, Ginny, kreeg een dwaze uitdrukking op dr koppie, en viel om.... raar beest, ze had een aantal schaafwonden maar leek verder ok. Inmiddels zijn er een aantal ponies die hebben ontdekt dat ze net genoeg spanning hebben op hun lint(het lint dat voor hun stalopening hangt zodat de deur open kan blijven staan wat meer verkoeling brengt)om eronderdoor te kunnen, gedurende de week zijn er dus heel wat loslopende ponies gesignaleerd.

Week 5:
Het is niet te geloven, maar ik ben zowaar al over de helft. De tijd vliegt. Het tuig dat ondanks het dagelijkse schoonmaken toch behoorlijk vuil is moet grondig onder handen worden genomen. Paul, de "manager" heeft het briljante plan om hier heet water voor te gebruiken. Dit resulteerd in een paar emmers kokend water waar de hoofdstellen in worden gegooid. De blunder van de eeuw, want na het opdrogen zie je het leer breken als je er maar naar kijkt, er zijn dan ook heel wat hoofdstellen gesneuveld, en wij, het personeel, lachen ons rot.
James geeft jammer genoeg niet op, en is (hoe onopvallend) altijd rond mn stal te vinden als ik moet groomen, en ook al is ie er nooit wanneer we het tuig doen, als ik ermee bezig ben omdat ik niks te groomen heb(paardjes staan op wei) mag je 3x raden waar hij opduikt. Als ie dan ook nog gaat proberen me te zoenen vraag ik me af of ik soms niet duidelijk genoeg ben geweest. Gelukkig begint de rest de zadelkamer binnen te komen en druipt hij weer af.

Week 6:
Emma die op dezelfde dag weggaat als ik, houdt precies bij hoelang het nog duurt voor we teruggaan. De sfeer blijft goed, inmiddels zijn de honden van Mrs M en G getrimd, en is ook de kat van Mrs M ge"clipped" of zoiets, in de ned volksmond, zeg maar geschoren. Je lacht je rot, zo heb je een fluffige pers, en zo is ie ala poedes met alleen een harige kop, staart en poten. Ik mocht alleen geen poedel zeggen, ze leek namelijk op een leeuw Frusty

ok, laatste 2 weken komen nog, heb nu ff geen tijd meer, kortom wordt vervolgd


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers