Het begint toch niet weer he????

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 07:54

Zat vanmorgen het journaal te kijken en ik schrok me helemaal te pletter Huilen
In Engeland is weer MKZ .......in 4 dagen tijd ....11 gevallen Verdrietig
O, ik hoop zo dat het niet weer van voor af aan begint!!!!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 07:56

Volgens mijn collega in Engeland is het nooit weg geweest daar. Ze houdt me regelmatig op nde hoogte. Er zijn nog steeds hele gebieden afgesloten en die zijn de hele tijd al afgsloten Boos! .

Zucht gaan we starks weer Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 08:08

Is idd niet "weer" maar "nog steeds". Ongelofelijk he....

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 08:13

Dat drama hoeven we niet weer te beleven, er is maar een ding te doen en dat is enten!!!!!!!!!!!!!!!!!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 09:41

Ik ben wel bang dat het nog een keer terugkomt. Ik denk dat ze het net zo lang terug laten komen totdat al het vee is uitgeroeid. En brinkhorst hadden ze al lang af moeten laten treden.

Viera
Berichten: 837
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 09:44

neej niet weer (nog steeds) blech ik haat engels wij doen er alles voor om te zorgen dat het weg gaat en die engels nie

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 09:49

een maand of 2 geleden hoorde ik al dat ze verwachten dat het in het najaar ook weer in Nederland zou komen...

moet er niet aan denken Verdrietig

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 11:01

Klopt, die mkz kan bij hoge temperaturen niet overleven maar bij lage wel, ik hoop echt niet dat het weer hier komt.

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 11:12

Het word kouder maar....ENTEN!!! MOET !!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 11:17

Klopt. Een Canadese vriendin van mij was twee weken geleden in Wales en ik kreeg een lange mail van haar waarin ze ook over de MKZ schreef die er nog heerst. Dat stukje citeer ik hieronder:

"Wales is gorgeous. rolling hills and major foot and mouth disease problems right now. driving the day before you get stopped quite a few times in fact, to have people wash the cars in the road with a disenfantc spray to stop foot and mouth, there are signs all over the country saying infected area, we couldn't go horse back riding because the farm that we were going to had been affected. it has really hurt the area, sad actually. but there still seems to be lots of sheep everywhere. so many sheep in the road on the mountains walking everywhere. cute actually."

Niet alle dieren zijn dus geruimd, maar men houdt de maatregelen tegen verspreiding van de ziekte wel in stand.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 12:59

erg he? ik schrok ook.. het weer wordt hier nu kouder de regels zijn hier weer versoepeld.
het zal mij niets verbazen als het hier weer terug komt als het al ooit weg is geweest want er zijn hier in de 3hoek een boel dingen voorgevallen die nergens op slaan....

Tja brinkhorst had allang weg gemoeten das toch duidelijk?denk niet dat er iemand is die het slechter kan dan hij deed.
Ik hoop in elk geval dat we weer zoveel geluk hebben. maar zou dat kunnen 2 keer door het oog van de naald...?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:55

ik roep al vanaf begin af aan, als de herfst straks in het land is, zit ook NL weer aan vervoersverboden en legubere ruimings beelden gebonden.
Mark my words.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 13:58

Citaat:
Op 2001-08-28 09:41, schreef Desiree:
En brinkhorst hadden ze al lang af moeten laten treden.


ik maar er het volgende van:
En brinkhorst hadden ze al lang af moeten laten maken

sorry kon het niet laten Lachen

Brinkhorst en van Aartsen zijn 2 dokusen die niet veel goeds voor de landbouw hebben betekend.

En laten wwe allemaal maar hopen dat het hier weg blijft

compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:35

Ik moet er niet aan denken elke dag weer duizenden dieren afgemaakt moeten worden oh volgens mij ook is het nooit weggeweest daar in engeland en in Taiwan is nu ook mkz!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 14:56

ja ik hoorde het ook.verschrikkelijk straks waait het weer over........nee niet nog een keer.nee nee nee.niet nog eens deze narigheid voor de boeren.niet nog eens de narigheid voor de hobbyfokkers van schapen en geiten.niet nog eens...........

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:18

Citaat:
En brinkhorst hadden ze al lang af moeten laten maken




Okee, het is verschrikkelijk dat er zoveel dieren onschuldig zijn overleden, het was het ergste wat er kon gebeuren, maar toch vond ik dat Brinkhorst goed gehandelt heeft, de MKZ was snel in Nederland onder controle, en in Engeland is dat nog steeds niet zo. En trouwens, Brinkhorst was niet de enige die daar over beslist heeft, hij heeft heel veel raad en adviezen gekregen van anderen. Er was geen keus. Anders was het nu nog niet onder controle, dat zie je maar weer in engeland, maar laat dit ons alstublieft niet weer overkomen

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 16:24

Ik was bzig met vakantie uitzoeken en wou ook wel naar engeland toe. Maar met goed verstand heb ik besloten om niet te gaan en toen waren er alleen nog maar geruchten dat jhet nog niet onder controle was. Ben blij dat ik naar Ijlsand ga nu.
Maar het is zeker Klote. Vandaag hoorde ik dus dat er 12 nieuwe gevallen bij waren en ik zat hem ook weer ff te knijpen en moest gelijk weer aan die periode hier denken en bedacht me ook dat we er misschien weer aan moeten geloven straks.
maar ik hoop het niet

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:26

maar toch vond ik dat Brinkhorst goed gehandelt heeft

absoluut niet! bedrijven die niet geruimd zijn ookal zaten ze in de 2 km zone omdat ze aan het rand van het bos lagen en dan ook het bos geruimd moest worden dat kon niet voor de toeristen die dan weg zouden blijven.
De grens van het 3hoeksgebied precies langs het bos langs.
De boederij van dhr Jonker aan de elburger weg zijn schapen aan de overkant van de weg mochten blijven leven zijn koeien moesten door want die stonden aan de andere kant van de weg terwijl alles van het zelfde bedrijf kwam maar de schaapjes stonden bij het kroondomein.

Dhr M. die wel MKZ had maar wat in de pers bekend werd gemaakt als geen MKZ omdat hij ook op de rand van het kroondomein woonde.
Gerdien er zijn zoveel dingen voorgevallen die gewoon aso zijn.
Dat het niet aners kon dan ruimen dat ben ik met je eens maar de manier waarop er zijn zoveel mensen getroffen die gespaard konden blijven maar getroffen zijn omdat de MKZ een goede smoes was om de veehouderij in te dammen.
Er zijn ook zat bedrijven die wel geruimd moesten worden maar dat niet zijn alleen maar om de zwijnen en herten te beschermen want dnek jij dat er nog mensen naar de veluwe komen als ze weten dat alle bossen uitgestorven zijn.
Daarnaast heeft brinkhorst uitspraken gedaan die niet naar waarheid waren en nergens op sloegen maar die vooral mensen gekwetst hebben.
Die man in Vaassen bv denk dat Renate daar wel meer vanaf weet of in iedergeval de boer waar ze staat die ook geruimd is.
daar is iemand geruimd had net een week voor de mkz een geitje van de buren gehad voor de kinderen dat geitje was niet opgegeven als product vee.
Deze man werd geruimd en is gekort in de vergoedingen omdat hij ilegale veehandel etc zou hebben vanwege dat ene geitje dat niet in de boekhouding stond...
Ga maar met een paar boeren praten hier niemand zal je vertellen dat brinkhorst geweldig gehandeld heeft..echt niemand behalve diegene die de mooie praatjes in de pers geloven maar de mensen die het van dichtbij mee gemaakt hebben Misselijk van die vent...

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:40

ja erg he!!!!

Ik hoorde het ook!! Ik hoop zo dat die ellende niet weer begint!!! Verdrietig

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:51

Ik krijg nog steeds de mail van het ministerie. Als er iets loos is, wat ik natuurlijk niet hoop, laat ik het meteen weten.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 17:53

Ik zou dit voorjaar ook naar Wales gaan, om naar pony's te gaan kijken. Dus dat ging niet door, de mensen daar zeiden al: we krijgen niet eens een postzegel van het erf, laat staan een pony...

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 18:27

ja ik heb met mensen gepraat die Misselijk van Brinkhorst. De eigenaren van Loki zijn ook geruimd aan de elspeterweg. Die vrouw is zo kwaad dat ze haar nederlandse vlag heeft weggegooid en ze weigerd ooit nog het Nederlands volkslied te zingen.
Als ik daar kom, moet ik me -nog steeds ontsmetten, wat een goede zaak is.

Volgens haar is "ons" gebied geruimd, vanwege het Kroondomein, volgens haar heeft de koningin dat besloten, OMDAT HET KONINGSHUIS ANDERS NIET MEER KON JAGEN

Kijk, dat is idd belachelijk. Dat het vee van alle boeren geruimd moet worden, en dat het koningshuis daardoor nog al het gedierte in de bossen kan afknallen.

Zou dat echt zo gegaan zijn? Er is geen MKZ geweest aan de elburgerweg, het is prefentief geruimd. Maar we kunnen niet alle schuld op Brinkhorst schuiven.

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 18:40

Kim zegt hetzelfde als wat die vrouw zegt. Het Koningshuis kon dan niet meer jagen. Dus daarom is er daar niet geruimd. Wat BELACHELIJK he!!!! Boos! Op zich wel beter voor die dieren en boeren daar, maar ik vind het echt een rede die nergens op slaat!!!

Daar kan ik me echt woest om maken!!! Soms vind ik echt dat ze dat hele koningshuis mogen ruimen! Met hun stomme tradities en gewoontes. Extreme duivel

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 21:33

Ik vind inderdaad dat je niet alle schuld op Brinkhorst kunt afschuiven. Hij was eigenlijk voor enten geloof ik, maar heeft zich laten omlullen op die conferentie (wat eigenlijk wel zwak is maar goe). Ik hoop in ieder geval dat MKZ niet weer naar Nederland komt en dat al die 'knappe' koppen, daarboven, eens ff gaan nadenken! En dat ze dan eens doorkrijgen dat ze moeten gaan enten!!!!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 21:39

aaah mamaaaaaaaa ik heb 3 geitjes en iedereen aaah Huilen Huilen Huilen Huilen ikhoop niet dat et hier heen komt laat het ophouden. ik sla die lui helemaal verrot als ze hiero komen. help