ben ik nu slecht??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 12:30

Het weiland waar Polly op stond was eigenlijk alleen maar blub, je kon er niks mee en als je haar uit het land haalde kon je daarna haar benen eerst wassen omdat ze zwart waren.
Ik kon toen kiezen om haar terug te doen naar haar oude land, waar ik ruzie heb met de eigenaar (nou ja ruzie..) of bij een kennis neer te zetten. Daar mag ze dagelijks een paar uur naar buiten (welliswaar in de bak maar wel met hooi) en ik laat haar dagelijks lekker grazen. De rest van de tijd moet ze op stal doorbrengen omdat ze niet in haar eentje kan buiten blijven omdat ze nog tussen het draad door gaat (er staat nog geen stroom op). Op stal heeft ze een mooi uitzicht naar buiten en het is er helemaal niet meer zo warm.
Heel veel mensen vinden het nu zielig dat ze op stal staat maar er komen heel veel mensen en die stappen ook veel met haar en vertroetelen haar.
Had ik haar nu toch beter op het land kunnen zetten waar ook bijna geen gras staat en haar over een paar weken weer die trailer in moeten doen en alsnog naar stal (ze haat trailers) of is het wel goed dat ze nu lekker op stal staat. Jullie mening graag.
Oh ja, hoeveel raden jullie aan om te voeren? Ze krijgt nu een plak hooi per dag (halve per keer) en een handje bix en 1/4 muesli.

Renee

Groetjes Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!



Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 12:38

he??
Dat was een misschien over een paar jaar. Als ik met mijn vriend zou gaan samenwonen en we een eigen stalletje hadden (als het zover komt) maar dat is voorlopig zeker helemaal niet aan de orde. Ik heb het toen gevraagd omdat ik van te voren zoveel mogenlijk info wil hebben en niet onbezonnen te werk wil gaan. Bovendien wil ik het Pol nog niet aandoen, ze heeft bij de oude eigenaar 2 veulens gehad en ik wil haar nu eerst een paar jaar rust gunnen en de tijd gunnen zichzelf te leren kennen en een beetje aan te sterken. Maar daar ging mijn vraag totaal niet over geloof ik.
Over een paar weken staat heel die stal vol met paarden en zal ze zich prima vermaken maar ik vroeg me dus af of ik de juiste keus had gemaakt.

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 12:41

Zoals je het zegt vind ik dat je helemaal gelijk hebt echt waar. Ik vond het ook op die wei zo zielig maar daar stond ze nog wel met een paar anderen, hier staat ze tenminste 2 weken alleen (hoewel er de hele dag mensen op stal zijn). Ik heb wel het idee dat ze het interresant vind, lekker met de hond dollen...

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23409
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 12:53

Ik geef haar ook zeker beweging, ik loop altijd met haar en de dochters van de stalhouder vinden haar ook te gek (paard ter grootte van een flinke hond). Maar als ze zich dus lekker kan uitleven hoeft het geen probleem te zijn??

Renee

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 bezoekers