We hebben vandaag gesprongen!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

We hebben vandaag gesprongen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-03 23:44

Om te oefenen voor mijn wedstrijd (21 juni) had ik aan de eigenaaresse (D.) gevraagd of ik vandaag mocht oefenen op mijn verzorgpaard. Op hem heb ik zaterdag wedstrijd maar omdat ik hem nog niet zo heel lang verzorg leek het mij verstandig om goed te oefenen want meneer heeft nog wel een hengstenkuren }>
We gingen samen daar naar toe en na wat geknuffel en gepoets gingen we op weg naar de bak
Eenmaal daar ging eerst zij rijden, omdat zij al een tijdje niet heeft kunnen rijden omdat ik der paardje steeds in pik Schijnheilig Toen zij voor de grap de proef geoefend had was het mijn beurt. het is gelukkig maar een B-proefje dus alles ging soepeltjes. Omdat hij een hele tijd heeft stilgestaan zit de middendraf er niet lekker meer in, maar voor de rest ging alles prima

D. vroeg of ik het leuk vond ok te springen, waarop in vrolijk 'ja' knikte. Omdat dit pas de 2e keer spingen was na een lange tijd besloten we laag te beginnen, omdat we graag willen dat meneer er wel plezier in heeft. Lovers
We begonnen dus braaf met 40 cm (paard is 1.76, dus was voor hem niet zo hoog). Arco had er plezier in en dus besloten we steeds iets hoger te gaan. Na een tijdje gingen we tellen en kwamen we op de 1 meter, wat we al heel wat vonden omdat hij, naarmate de hindernis hoger wordt, al snel gaat weigeren.
We werden al helemaal trots op ons paardje, omdat we dat al heel wat vonden voor meneer, omdat we hem langer kennen dan vandaag }> Haha! !
Toen we bij de 1.25 waren sprong Arco nog steeds vrolijk door, ook al raakte hij behoorlijk moe (en nat Haha! ). Toen het bij de 1.30 nog steeds super ging zijn we maar gestopt, omdat we nog nooit zo hoog met hem gesprongen hadden en wij al helemaal trots waren. Dit leek ons wel een mooie afsluiting.
Uiteraard hebben we hem lekker verwend met wat lekkers en hem afgespoten, omdat hij best bezweet was met dit warme weer.

Ikzelf heb al wel een 1.20 gesprongen om mijn leasepony à 1.38 maar nog nooit op zo'n groot paard (en ben klein dus in mijn ogen is hij groot Nerd ). Ik zelf denk dat Arco nog wel een stuk hoger kan springen, maar dat oefenen we volgende week en de daarom volgende weken wel, want wij moeten natuurlijk ook even wennnen (het zou wel zo prettig zijn voor hem als we er niet als een zak zout op zitten *LOL* )
Helaas geen foto's maar toen D. op hem sprong zag het er heel grappig uit, hij sprint een beetje vreemd met zijn voorbenen (tis net ene konijn Haha! )

xxxies

p.s. het leek mij wel leuk om dit even te vertellen.. verder niks mee bedoelt Knipoog xxies

Wiesje

Berichten: 2914
Geregistreerd: 09-12-02
Woonplaats: America

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 09:02

Heel veel succes dan, de 21ste.
We stoer dan hoor! Op zo'n groot dier.
maar let je wel op dat als ie niet zo vaak springt, het ook niet zo goed is om in 1 keer heel veel te doen. Langzaam opbouwen dus he!!

Succes

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:55

echt hoog man! zou ik echt nooit durven!
gelukkig ging het goed en veel succes met je wedstrijd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 15:29

ik zit net bij de 60 cm , maar ik ben ook nog maar 10 maar tog ik vindt het wel heel kanp

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 13:07

We gaan nu waarschijnlijk, na de dressuuwedstrijd, verder oefenen in springen, maar dan langzaam opbouwend. We zijn namelijk bij de 1.25 gestopt omdat het anders helemaal teveel voor hem werd in 1 keer, maar we hebben zo'n flauw vermoeden dat meneer hoger kan.
Even iets anders, weten jullie misschien hoe hoog het record is wat ooit is gesprongen?? Dat vroegen we ons namelijk af (we hadden even een discussie over hoe hoog paarden konden springen Tong uitsteken)

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:38

ja iets van 2 of 3 meter nogwat
echt heel hoog hoor!!!

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 21:30

xtostarlight schreef:
ja iets van 2 of 3 meter nogwat
echt heel hoog hoor!!!


Bloos
Dan mogen we nog wel even oefenen Schijnheilig


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:57

Kyralovertje"]
[quote="xtostarlight schreef:
ja iets van 2 of 3 meter nogwat
echt heel hoog hoor!!!


Bloos
Dan mogen we nog wel even oefenen Schijnheilig


[/quote]

succes!!
ik denk eigelijk iets van 3 meter, want met die speciale springrubriek springen ze toch ook over muren van 2 meter? dacht ik teminste