Hij is geboren!!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
inderose

Berichten: 159
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: enkhuizen

Hij is geboren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 04:24

Vannacht om 2.45u is Roos bevallen van een hengstveulen, hij is driekleurbond Kwijl en hij heet Spike(y)

Alles is goedgegaan, tijdens de geboorte heb ik even geholpen omdat Roos niet verder kwam.
Het veulen stond vrij snel, we hebben hem even geholpen met drinken (Roos vasthouden) en niet lang daarna kwam de darmpek eraf.
Het enige waar we nu nog op wachten is de nageboorte, er hangt wel van alles uit maar het komt niet los, Roos heeft ook geen weeën meer.
We gaan zo nog een keertje kijken en als het er dan niet af is bellen we (ik en Polly) de dierenarts.

We zijn er helemaal bijgeweest, van begin tot einde, ze kwam dicht bij ons liggen toen ze begon te persen en ze liet alles toe. Meteen na de geboorte is Polly eerst naar Roos gegaan en daarna ik, ik ben eerst even bij het veulen blijven kijken of hij begon met ademen e.d. en pas nadat ik bij haar was geweest stond ze op.
Foto's komen z.s.m. (vandaag nog) helaas geen foto's van de bevalling, we wilden haar niet storen.



inderose

Berichten: 159
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 06:47

de nageboorte is toch vanzelf los gekomen.na 3 1/2 uur.
dierenarts gebeld die zou langs komen als het om 8 uur er nog niet zou zijn.
laat wel even de nageboorte nakijken door de dierenarts,zag er een beetje raar uit.
was wel een erge lange nacht,maar zeker de moeite waard.
om 9 uur een afspraak met de dierenarts.
en dan naar ........bed. Slapen

inderose

Berichten: 159
Geregistreerd: 19-01-03
Woonplaats: enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 13:41

de foto's staan bij de topic spike van inderose.
ik zal mijn merrie zeker goed in de gaten houden.
al is het temp opnemen niet het makkelijkste klusje. Boos!
aangezien het daar achter allemaal nog erg gevoelig is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Benzz, Fly_high, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Sintara en 32 bezoekers