lange avond/nacht gister (koliek)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

lange avond/nacht gister (koliek)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 19:57

ik kwam gister op stal 's avonds om sya naar binnen te halen van het land af. Sya stond dus al binnen (de regel bij ons op stal is dat als je als ener laatste je paar eruit haalt dat je de laatste ook binnen moet zetten) maar sya lag in haar stal en dat doet ze nooit. Dus ik doe haar stal deur open en ze blijft liggen en dat doet ze dus al helemaal nooooit ik kon er zelfs naast gaan zitten Verward
dus ik vertrouwde het niet en had gelijk mijn ouders gebeld toen zat ze de hele tijd naar haar buik te kijken en wou ze gaan rollen. en ja dan weet je al hoe ver het is... dus nog een x naar mijn ouders gebeld of zij de vee arts konden bellen. ik kreeg sya dus niet omhoog dus ik (huilend) naar een stal genoot gerend om te vragen of ze mij wou helpen die kwam gelijk achter me aan, ik was gelijk weer terug gerent en kreeg haar toen toch om hoog.
ik ging toen lopen en tijdens het lopen wou ze de hele tijd gaan liggen op het harde ik vond het echt zooo eng. gelukkig kwam de vee arts vrij snel en zag ook gelijk dat het niet goed was, hij moest haar op gaan voelen. Omdat hij haar moest opvoelen moest ze dus een praam om maar dat wou ik dus eigenlijk niet ik heb er gewoon een jaar over gedaan om normaal haar neus aan te kunnen raken en dan moet ze weer een praam om. Hij ging dus voelen maar hij voelde niks zijn arm was eigenlijk te kort. We waren er ook vroeg bij eigenlijk te vroeg daardoor kon hij geen diagnose stellen dus ging hij iets via haar neus erin laten lopen en dat dan weer opzuigen.
Toen moest sya even in een los gooi bak om te kijken hoe ze reageerde of haar pijn door de pijn stiller kwam of dat het toch wel mee zou vallen. Dat was dus niet zo ze ging gelijk liggen en bleef liggen ze had er dus behoorlijk veel last van... het ging dus echt niet goed er was zelfs spraken van dat ze naar de kliniek moest.
maar na even wachten ging hij weer voelen en toen kon hij eindelijk een diagnose stellen ze had gas koliek. Omdat hij het nu eindelijk wist hoefde ze niet mee gelukkig! terwijl hij weer ging voelen kwam er behoorlijk was gas vrij dus er was weer een doorgang ik mocht haar weer op stal zetten en moest om 4uur 's nachts nog even gaan kijken.
dus mijn wekker om 03.45 gezet en rond 04.10 waren we op stal. Ze had nog niet gemest maar ze zag er redelijk tot goed uit ze keek weer een stuk vrolijker uit haar ogen dus zijn we maar weer naar huis gegaan...
vanochtend is mijn moeder nog langs geweest en heeft ff lekker met haar geknuffeld ze had toen nog steeds niet gemest maar gedroeg zich gelukkig weer als Sya.... ik ga straks weer kijken ik hoop dat ze dan gemest heeft ik laat het nog wel even weten.

maar dit laat je wel ff een hele enge kant zien! ik kan nu iig nog niet zonder haar zou haar nu echt nog niet kunnen missen. ik weet ook wel dat het ooit moet maar NU nog niet


Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 22:06

kom er nu net vandaag en ze was weer lekker eigenwijs Haha! ze was dus echt weer helemaal de oude en ze had gelukkig ook gemest.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-03 18:11

ik kon het ook haast niet aanzien vond het zo erg voor haar mijn meisje zo veel pijn....
ik knuffel haar extra goed ik ben nu echt geschrokken de gedachte dat mijn meis toch zo maar in eens er niet meer zou kunnen zijn... ik dacht altijd sya is zo'n harde die overleeft het wel en dan hopelijk zo lang mogelijk....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amber15, Arjette15, GoogleAdsense, herous, IndianSu, janneke584, Lanoca, Pien63, Thami, Vagabondo, YvonneV en 87 bezoekers