Ze moet misschien worden ingeslapen...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Ze moet misschien worden ingeslapen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-03 19:33

Vanochtend kwam ik in de stal en ik zou samen met mn nichtje Goldy en Starlet eens even een lekkere poetsbeurt geven, even wassen, enz.
Zij Gol en ik Starlet.
Dus ik Starlet uit het weiland halen en op het eerste gezicht was me niks op gevallen. Eenmaal begonnen met poetsen zag ik opeens dat haar rechter achterbeen helemaal dik was en dat er een wondje op zat, dus de boel afspoelen en schoonmaken.
Maar omdat ze dus bij elk klein plekje tot nu toe enorme zwellingen/ontstekingen kreeg, ze heeft nl al een keer eerder een plekje gehad, net als deze keer was het ook die keer onverklaarbaar hoe ze er aan is gekomen, en dat plekje is ook uitgedraaid op een enorme zwelling en haar been is op die plek dik gebleven, ze heeft er overigens toen nooit last van gehad, maargoed, ze denken nu dat haar bloed niet goed is, omdat ze bij de kleinste plekjes al zulke zwellingen heeft. Mijn ouders willen alleen niet te veel DA kosten er meer aan maken, omdat het al zoveel heeft gekost en ik kan het zelf ook niet opbrengen, dus ze willen waarschijnlijk geen uitgebreide bloedtest of foto's van haar been maken. En als het niet zeker is of er wel of niet iets met haar bloed is kan ze ook niet meer worden ingezet als fokpaard, omdat ze slecht bloed dus evt kan doorgeven aan veulens. Nu denken mijn ouders er serieus over om haar naar de slacht te brengen, of af te laten maken... Morgen komt de DA, afwachten wat hij zegt, maar voor mijn ouders staat het vast dat ze haar niet willen houden hier op stal, net nu het tussen mij en haar wat beter ging allemaal... Verdrietig
De DA zal haar vast niet zomaar een spuitje geven, daar ben ik niet bang voor, maar dat mijn ouders haar willen laten afmaken..
Maarja, voor de rest kun je zo'n paard ook nergens kwijt, ja misschien alleen als weide genootje ofzo, maar ook dan wil niemand een paard misschien nog veel DA kosten gaat maken...
En het is dood zonde, want het is zo'n lief paard, ze is wel groot, maar ontzettend lief... Ze is misschien ook nooit helemaal mijn 'favo' paardje geworden, maar ik ben nog wel zoveel aan haar gehecht dat ik haar niet wil laten afmaken.. Als ze ook niet steeds zulke dingen had was het een fijn sportpaard geweest, ik had er veel van kunnen leren en ondanks dat we niet 'perfect matchen' hadden we het nog wel wat verder kunnen schoppen.
Nou ja morgen afwachten... maar ik hoop niet dat de DA zegt dat ie haar wil laten inslapen, misschien kan ie mijn ouders overhalen tot een bloedtest, misschien is het een simpel te verhelpen iets... Scheve mond



Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-03 12:57

We hebben DA praktijk noordwest friesland, dus het is maar net wie er dienst heeft/hebben. Vandaag is Hans Hettinga geweest,
hij wist natuurlijk zo met het blote oog ook niet te vertellen wat het precies was en of het wel of niet aan het bloed lag, maar hij stelde dus wel een bloed test voor, maar mijn ouders waren er niet en ik heb m verteld dat mijn ouders daar niet zoveel belang meer bij hebben. Hij zou binnenkort nog wel even met mijn ouders overleggen dus dan hoop ik dat hij ze kan overhalen tot een bloedtest, dan weten we iniedergeval of er iets met haar bloed is en wát er dan precies is.
Maar voorlopig afwachten en aan de antibiotica kuur houden.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-03 13:19

Ja ik ben helaas wat geld voor de paardjes betreft toch afhankelijk van mijn ouders en omdat ze wegens heel veel drukte toch ook wel wat gespannen zijn en steeds weer met dit paard op deze dingen stuiten hebben ze hun buik er wel van vol, ze willen m nu binnen een maand (vanaf volgende week, dus eigenlijk over 5 weken) verkocht hebben dus ik zet m hier ook op bokt, als ik binnen een maand niet een ander adres voor m heb gevonden word het toch serieus dat ze toch nog naar de slacht gaat en ik kan er dan niks meer aan doen, maar ja ik hoop dat ik binnen de maand een nieuw adresje heb gevonden...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Astrid_Brann, Bloemetje75, Carowl en 39 bezoekers