Wat vinden jullie hier nu van??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 11:23

Eigelijk heeft ze groot gelijk. Kom op jongens, wat zou het verschil zijn tussen een hond en een koe?
Oke, zelf moet ik er ook niet direct aan denken, maar dat komt omdat ik dol ben op honden.
Maar eigelijk moet het geenv erschil maken, want een hond en een koe zijn beide evengoed levende wezens......
Het is gewoon wat je gewend bent. Het is normaal dat hier koe gegeten wordt en niet normaal dat je hond eet. In andere landen is dat heeeeel anders!

Ik zie het probleem eigelijk dus niet.


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-01 19:06

Is toch heeel interessant om te lezen dit Haha!

Om eerlijk te zijn, het staat me wel een beetje tegen hoor, om hondenvlees te eten. Zoals ik ook al aangaf in mijn eerste berichtje.

Maar toch is het maar net wat je gewend bent. Er zijn landen waar de koe heilig is, om maar een vb te noemen.

Alleen wordt er zoals hier boven al aangegeven werd, zijn heel veel mensen zich er niet bewust vandat ze een dier eten. Ze weten niet waar dat koteletje vandaan komt.
Ik eet zelf vlees, heel graag zelfs. In de winter eten wij bijna iedere week 1x konijn of fazant. Ik weet hoe zo'n konijntje er uit ziet, weet waar ie vandaan komt, hoe ie geleefd heeft, weet hoe ie aan zijn einde is gekomen.
Ik heb daardoor een beter beeld van wat ik eet. Daardoor vind ik het niet erg om vlees te eten. Ik heb het weleens moeilijk bij een stuk vlees waar ik niet van weet hoe het aan zijn einde is gekomen. Daar denk ik wel over na.

Dus als het gewoon zou zijn om hond te eten en dat werd op een diervriendelijke manier gedaan allemaal...... Ik denk dat ik er dan niet erg veel problemen mee zou hebben. Even wennen, meer niet.

Mensen gaan eten is wat anders. Dat is kannibalisme. Dat is niet natuurlijk. De meeste zoogdieren doen dat ook niet, je eet je eigen soort niet. Je kan het ook te ver drijven denk ik dan.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: cabochon1, Claudia1993_, Em_, josien_m_, MairiMacBran, Miiej, mooney, Sanet, SentiBot, Slmt9, Vagabondo, XladyX en 105 bezoekers