Des eet weer gras....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Des eet weer gras....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 14:33

Gisteren was de DA er. Die vertelde dat we MOESTEN veranderen van wei. NU had Geert al een week of wat wat geleden beloofd dat ie het land in orde zou maken, maardat was nog niet gebeurt. Nu moest het dus wel. Opdracht van de DA, in het belang van Des. Haha!
Marc en ik hadden de wekker om 08:30 staan, effe douchen, broodje eten en naar Des. Eerst maar eens eten geven. Wederom ging de Sandgard er snel in (mischien dankzij het vitaminen-mineralen preparaat? Ruikt erg lekker... Vork ). Daarna de extra brok tot 1 3/4 kilo, njam njam. Daarna nog een flinke plak hooi. Tussentijds nog effe goed gepoetst, weer heel wat wintervacht eruit.... Ze is nu grotendeels weer in de zomervacht.
Vervolgens met de afrastering bezig. Hier en daar nieuwe palen geplaatst, potjes ingedraaid of vervangen en toen het lint (bovenkant) en metaaldraad (onderkant) aangebracht. Ik weet dat metaaldraad bij paarden niet zo heel geschikt is, maar het is zo'n beetje het enige waar Toutie respect voor heeft en waar ze niet doorheen breekt....
Tegen 12:00 kwam geert ons nog even helpen (we waren al bijna klaar). Om half 1 mochten de paarden naar buiten. Ik denk niet dat Geert ze voor het onweer binnen heeft kunnen krijgen Sigaar (barstte rond 13:30 los).

Affijn de paarden hebben nu ongeveer 5 bij 7 meter vers gras aan het land vast, en we kunnen dagelijks verlengen tot een totale lengte van ca 50meter Vingers aflikken . Tegen de tijd dat ze dat op hebben, kunnen we weer een end aan het land uitbreiden, moeten we wel eerst zorgen voor palen en lint....


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 15:23

Me dunkt dat ze nu dus echt wel aan moet komen? 1 kilo brok extra per dag, en dagelijks vers gras, en voedingssuplement. Anders moet er echt nog iets anders aan de hand zijn.......

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-03 20:14

Ja, Alja, had je ook wel willen meeten. Je woont trouwens aardig in de buurt!~Wie weet op de volgende rommelmarkt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, Jannie79 en 121 bezoekers