komt er nu een besmettelijke ziekte voor paarden?

Moderators: Murosch, Leo, Berdien

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-03 15:08

de grootste reden vanwege al die ziektes, is het te dicht ophokken en teveel beesten op een bedrijf ! bij paarden zijn er allang ziektes geweest zoals rhino enzo, maar die zijn beter tegen te gaan omdat paarden geent mogen worden en omdat ze niet zo dicht bevolkt zijn als koeien, varkens en kippen
dus ik ben er niet bang voor maar ik verwacht wel, door de grote toename van paardenliefhebbers, en dus toename van stallen en maneges, dat er idd wat meer kans is op zulke besmettelijke ziektes!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-03 15:04

paarden worden dus echt niet geruimd! paarden worden lang niet op zo'n grote schaal gehouden als productiedieren zoals varkens, kippen , koeien en evt schapen en geiten
de reden van het ruimen is om de ziekte in te dammen om verdere schade voor het land (financieel) te beperken.en ziektes zoasl de kippenpest, daarbij vallen ze met bosjes dood neer! mkz is een heel ander verhaal,mkz is te genezen en tegen te enten .maar als we enten dan komt er geen geld meer in het laatje omdat wij van de export van vooral varkensvlees, leven!

oftewel als er onder de paarden een ernstige ziekte komt, die niet dodelijk is, dan zullen de stallen gewoon in quarantaine worden gezet, en zal er dus echt niet geruimd worden. als er een ziekte komt waarbij paarden met bosjes neervallen, en deze ziekte dus erg besmettelijk is, dan weet ik niet wat ze zullen doen , maar ruimen ......nee pas in het uiterste geval denk ik!
een paard is een hobby dier, en word bijna nergens net als varkens of kippen gehouden
ik maak me er niet druk om iig!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie