Inrijden van jonge paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-01 22:50

Met Eva ( dovish) ben ik bezig een 4-jarige Fjordenmerrie in te rijden. We hebben hier beide geen ervaring mee en hebben ook alles niet echt heel officeel volgens de boekjes gedaan maar toch gaat het best goed. Eva heeft haar eerst gelongeerd en haar rustig aan het tuig laten wennen. Toen heeft haar zusje een paar keer over hSita (de merrie dus ) heen gehangen om later echt op haar te gaan zitten. Dit ging allemaal goed en ze heeft tot nu toe nog nooit gebokt of wat voor poging van verzet dan ook gedaan. Ze laat zich makkelijk sturen en we kunnen stappen en draven met haar en over balkjes draven. Ook zonder zadel hebben we al met haar gereden (daarbij maar hele kleine stukjes draf) en ook dat ging goed.

Het is dus makkelijk met haar gegaan maar in de boekjes wordt over inrijden best moeilijk gedaan. Of geldt dat alleen voorr temperamentvolle paarden? Isd het inrijden van een KWPN zoveel moeilijker dan dat van een Fjord of Haf?

Ik ben nu benieuwd naar ervaringen en tips met en voor het inrijden van paarden. Ook ben ik benieuwd naar jullie mening: inrijden door een prof laten doe of kan je dat ook zelf wel als je een jaartje of 4, 5 rijdt?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Cjuan, Dries1990, Googlebot, Kashmino, Laj1, Lisewiesje, MairiMacBran, MarjanB, Rosanna1990, supervon78, tienus63, Vuri en 120 bezoekers