een heleboel vlekjes gezien

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-01 23:11

vandaag samen met mijn vriend naar de appaloosa-keuring geweest!!
Was heel leuk en we hebben dus een heleboel vlekjes gezien Haha! Haha!
Waar ik me alleen over verbaas.. alle soorten en maten ponies en paarden lopen er, als ze maar vlekjes hebben, ook lopen er eenkleurigen, maar dan moet tenminste een van de ouders appaloosa zijn.
Er waren dus maar een beperkt aantal grote maten en een heleboel shetjes!!!
Wel erg lief, er liep een veulentje die nu een stokmaat had van ongeveer 30 cm!!! Echt superklein!! De moeder was rond de 70cm, maar die hoogte gaat dit veulentje niet een halen, en de vraagprijs..... 15.000 gulden Voor een veulen waar je later helemaal niets mee kan... Maar dat zal wel aan mij liggen Schijnheilig

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Donja op 2001-08-19 12:30 ]</font>

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 00:04

ja, showbeessies he, die zijn echt vet duur!!meestal geld bij mini's hoe kleiner hoe duurder...

Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 00:09

Leuke keuring he?
Sanderijn en ik zijn er ook geweest vandaag...
Echt leuk om te zien!

Volgend jaar sta ik er waarschijnlijk ook met Mika....Daarom ben ik nu ook wezen kijken, om gewoon eens te zien hoe het allemaal gaat en wat er allemaal loopt...
Mika moet ook bij de 1 kleurigen gekeurd worden omdat ze een pintaloosa is...

In ieder geval was het een leuke dag en hebben we hele leuke pony's gezien! (en paarden natuurlijk)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 00:41


Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-01 12:39

Ik was daar omdat vrienden van mij er met hun veulen liepen.
Zelf hebben ze een appaloosahengst, Sammy (v. Sonny of hojmark). Ze moesten om 9.00 uur in de ring en omdat het veulen een eerste premie kreeg (wel tweede plaats omdat de vader nog niet is goedgekeurd) ook de defile aan hetr eind van de middag, dus ik heb er de hele dag gelopen.
De moeder van hun veulen is een vos kwpn merrie waarvan het brandmerk nog goed zichtbaar is omdat deze er pas een week of twee op zit.
Het veulen (catalogus nummer 4) ook vos, maar dan met vlekjes Haha! Haha! .
Hun hengst heeft nu al twee keer de derde bezichtiging gehaald, maar werd op het laatst afgewezen. Aankomend jaar gaan ze het voor de derde keer proberen, maar het NAS wil rijtypischer, dus dan moet hij goede nakomelingen geven, vandaar dat hun kwpn'er nu een veulen van hem heeft en ik ben van plan volgend jaar mijn merrie door hun hengst te laten dekken.
Ben benieuwd of ik dan ook vlekjes zie Haha! Haha!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-01 14:47

wat jammer zeg dat we elkaar niet hebben ondekt!he god als ik dat nu had geweten....dan hadden we elkaar kunnen zien!jammer zeg.....