DRACHTIG!

Moderators: Berdien, Murosch

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-01 16:50

Onze (helaas ondertussen overleden) merrie was ook drachtig. We hebben tot zowat het laatste moment op haar gereden. In het begin gewoon flink fanatiek, langzaam gedurende de elf maanden afgebouwd. Op het laatst alleen buitenritten gemaakt. Zelfs met haar aardig dikke buik wilde mevrouw nog gewoon gallopperen, maar op een gegeven moment gaf ze zelf aan dat ze dat niet meer wilde. Toen hebben we alleen nog gedraafd en gestapt. Tot vlak voor de geboorte hebben we nog stapritten gemaakt. Gewoon lekker ontspannen en ervoor zorgen dat ze wel conditie houdt!

Na de geboorte was ze heel erg vervelend. Ze accepteerde het zadel niet en probeerde me er uit volle macht vanaf te gooien. Daarnaast deed ze ook niks anders dan tijdens het rijden trappen naar het veulen. Die hebben we toen maar in het weiland naast de bak laten lopen aan een halstertouw (dat touw werd door Niels vastgehouden...)
We hebben echt een flinke tijd moeten ploeteren om haar ook maar een beetje normaal te laten lopen. Als we haar langere tijd niet bereden hadden, was dit volgens mijn instructrice nog veel erger geweest.

Als ik jou was, zou ik tot op het laatste moment gewoon rustig op haar blijven rijden. (De laatste weken gewoon stappen of wandelen met haar aan touw.) Zorg ervoor dat ze in beweging blijft!

Dé website voor de wedstrijdruiter: Startlijsten.nl

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie