wanneer is het type nu "barok"?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-03 21:43

De website van Baroque (het blad voor liefhebbers van barokke paarden) vermeldt om welke rassen het volgens hen gaat: Pura Rasa EspaƱola (Andalusiƫr), Lipizzaner, Lusitano, Kladruber, Fries en Knapstrupper.

Zie http://www.baroque.tmfweb.nl/

Verder ben ik ook wel benieuwd naar de herkomst van het begrip.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>



Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:44

Maar hebben Lipi's en 'Deense Appaloosa's' dan zo veel behang, vraag ik mij af? Verward

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-03 09:56

Een Welsh Cob zoals Julius van Heike vind ik ook een aardig barokke uitstraling hebben. Dat paardje had ook weelderige manen en staart, veel behang, een flinke hals en veel front en kont. Ook niet groot (E-maat), maar wel veel knieactie. Wel weer een heel ander type dan de lichtvoetige Lipi, terwijl ik eerder gelijkenissen zie tussen Welsh Cob en Fries dan tussen Lipi en Fries.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: joyce83, knockout1, laura22, petraaken, Pommier en 42 bezoekers