Bijna een Boete!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 14:26

Hoi Allemaal,

Na een paar weken op vakantie te zijn geweest ben ik er ook weer bij op bokt. En ik heb gister iets meegemaakt wat ik toch ff moet vertellen.

Ik ging met nog iemand van stal buitenrijden, het was zo warm en mooi weer. Ik wilde het mijn paard niet aandoen om te gaan dressuren in de bak.
Dus wij naar buiten.

Kwamen we op een gegeven moment ergens het ruiterpad af en daar stopten net twee boswachters. Zij vroegen ons naar onze ruiterduinkaart. Verward

Deze hadden wij niet. We weten wel dat er stukken zijn waar je zo een kaart nodig hebt, maar daar rijden we nooit. Het stuk waar we nu zaten, waren we ook nog nooit geweest.

na een kort gesprekje met deze boswachters kwamen we erg gelukkig met een waarschuwing vanaf. Schijnheilig
Als ze wilden hadden ze ons ook een boete kunnen geven van 120 gulden. Da´s toch een hoop geld. En zo´n kaart kost maar 90 gulden ofzo. Dat scheelt toch. Haha!

Nou moet ik, als ik daar vaker wil rijden, toch maar even een kaart aanschaffen!! *LOL*

Groetjes,
Casy Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:00

Ik vind het trouwens te idioot voor woorden dat een ruiterduinkaart, geldig voor 1 jaar en persoonsgebonden (pasfoto moet erop!), 90 gulden kost. Een gewone duinkaart voor wandelaars en fietsers kost 12,50 per jaar, is niet persoonsgebonden. Dat je moet betalen voor onderhoud e.d, oké, maar mag het een beetje normaal en in verhouding tot wat je ervoor krijgt?

Kijk eens naar de hoeveelheid paden voor ruiters in vergelijking met de wandelpaden?????

En dan het onderhoud... Moet jij het eens wagen om als er weer eens een (veel te diep: onderhoud!!!) ruiterpad onder water staat op het wandel- of fietspad te gaan stappen met je paard....! Dat je als ruiter diverse keren een noodstop moet maken als er achter een bocht plotseling een joggende huisvrouw (sorry) in knalroze trainingspak opdoemt die op het ruiterpad meent te moeten joggen omdat dat zo lekker zwaar is!!! Die krijgt geen boete hoor, zij niet!

Bovendien kun je als wandelaar een dagkaartje uit een automaat bij ingang van de duinen kopen. Als ruiter moet je voor het kopen van een dagkaart voordat je uberhaupt naar stal vertrekt, eerst in het centrum van Bergen, Castricum of Egmond een kaartje kopen. Dus een spontane duinrit kan alleen als je zo'n dure jaarkaart hebt....GRRR Boos!

Ik stop wel weer, kan nog uren klagen over dit onrecht!!

Maar gelukkig dat je geen boete hebt gekregen Casy!

Groetjes Mieke

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-01 15:15

Volgesn mij ben jij een beetje Boos!

Nou, dat kan ik me goed voporstellen hoor. Ik ben het helemaal met je eens!!!

Je schijnt trouwens wel een kaartje uit de automaat te kunnen halen. tenminste volgens de Bolswachter, maar dan nog is het vervelend. Eerst zo een automaatr zoeken (dan heb je inmiddels al een deel PWN gehad) Geld erin gooien, kaartje eruit en dan wordt je in het ergste geval niet gecontroleerd.

Een duinkaart kopen vind ik opzich niet zo erg, maar je moet er helemaal voor naar Bakkum, ergens anders kan je deze jaarkaart dus niet halen. Nou dat doe je dus niet ff.
En daarnaast is die kaart geldig van januari tot december geldig. Denk je nou echt dat ik voor die laatste maanden nog 90 gulden ga betalen, echt niet. Dan rij ik voorlopig wel ergens anders buiten.

Of ze moeten korting geven als de kaart steeds korter geldig is.
Maar aangezien ik een bont paard heb, en ik nu erg herkendbaar ben.Ga ik toch in januari maar even kaartje halen. En tot die tijd rij ik wel in het bos waar ik geen kaart nodig heb.

Groetjes,
Casy Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 15:22

Volgens mij klopt het niet hoor, dat je een dagkaart voor ruiters uit de automaat kunt halen, of ze moeten dat sinds kort veranderd hebben.

Bovendien zou het dan wel handig zijn als ze zo'n automaat bij het begin van een ruiterpad plaatsen en niet ergens middenin het gebied!

Je hebt gelijk ik ben Boos! , ik heb zo'n hekel aan dit bureaucratische gedoe terwijl je leuk met je hobby bezig bent.

Mopper de mopper, sorry hoor, ik ga mezelf maar eens blijmaken met een kopje soep!!! Haha!

doei Mieke

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 16:42

Ikke ook nog ff reageren.
ben het totaal met Mieke eens heb in het verleden genoeg aanvaringen gehad met mensen op het ruiterpad LEVENSGEVAARLIJK!!!!!!!! Extreme duivel Extreme duivel

Maar zo ook met ruiters die zich niet gedragen, volop galloperen op een kronkelpaadje is natuurlijk vragen om ongelukken. Extreme duivel Extreme duivel

Enne Mieke ik rijd gewoon naar de dagkaarten automaat, gooi er met pijn in mijn hart 6,50 piek in en dan heb ik een kaartje.
Je moet dus gewon het ruiterkaart bedrag erin gooien. Staat vermeld dan op het kaartje.

Ik ben ook eens de boswachter tegen gekomen zonder kaartje. heb toen verteld dat de kaart nog op stal lag in mijn jas Mocht gelukkig doorrijden.
Afgelopen Zaterdag had ik braaf een kaartje gekocht, kom ik twee Bospikken tegen die niet eens naar mijn kaart vroegen. Extreme duivel PFFFF lijkt de NS wel Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 20:10

Pffffffff mensen op het ruiterpad...
In Amsterdamse bos heb je de Hazeheuvel met daarboven op een pannekoekhuisje, wij met bosrit midden zomer rijden naar boven...
Hup, op de rem, liggen er toeristen met hun spullen en benen in het zand op het ruiterpad!!!!!
Die moesten dus even verkassen, terwijl wij lachend en raar naar ze keken (van; wat een idioten) verder reden...

assie

Berichten: 9485
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-01 23:26

gemig, irritant! Ben blij dat ik dat niet heb (woon in limburg)... Hoewel... je hebt van die irritante mensjes die gaan heel hard toeteren of wilde bewegingen maken als je langs komt met een nogal schrikkerig paard Erg prettig... zoefzoef, daar kwam Astrid voorbij *LOL*
En dan zit je daar (nou ja vlieg je daar) Extreme duivel Extreme duivel , ben je toch wel een beetje Boos!
Maar goed, je hebt van die mensen Extreme duivel Extreme duivel , die snappen niks van paarden

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 09:44

Ik heb een tip voor als je aangehouden wordt en je hebt geen kaart bij! GEwoon valse naam en adres opgeven. Je paard heeft toch geen kentekenbewijs!

casy

Berichten: 131
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-01 09:51

Je zou het kunnen doen, maar in mijn geval is dat er moeilijk. Ik sta namelijk in de buurt van het duin en mijn paard is nogal herkenbaar. Ze is namelijk bont. Als ik dat doe dan hebben ze me zo gevonden. Huilen

Maar als je ergens bent, waar je toch niet vaak komt, en je hebt een minder herkenbaar paard (zonder chip, want daarmee kunnen ze je ook nog opzoeken in de toekomst) Dan zou je dat kunnen doen. }>

Wat ook kan is zeggen dat je je kaart vergeten bent en nog op stal ligt, of thuis in je andere jas of zoiets.

Bij mij zijn ze er in ieder geval ingetrapt dat ik de weg kwijt was. OOk een aardig oude smoes, maar het heeft in dit geval aardig gewerkt. Extreme duivel

Groetjes,
Casy. Party!!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 10:03

Desiree, als ik ga liegen krijg ik een kop als een volrijpe tomaat... Dat wordt dus helemaal niks! Op zich een prima idee: ze vragen er eigenlijk om!

Toch eens aan Cowgirl vragen waar die automaat dan staat??? Verward

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 11:30

Mieke de automaat staat bij een wit huisje.
Je rijd langs manege de hoef, weg oversteken, rechtdoor, ruiterpad op en bij het kruispunt ga je rechts, dan alsmaar rechtdoor(klein stukje hoor) en dan zie je hem vanzelf staan aan je rechterhand.
En dan is het dus de kunst om met een hand geld er in te gooien en met je andere hand je paard vast houden die de bomen wil snoeien Haha! Haha! Haha!

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 12:33

Oké, die kunst ga ik ook eens proberen! Bedankt!

Ik ben in deze omgeving nog niet van deze kant de duinen in geweest, dus ik had geen idee waar die automaat stond. Binnenkort, als de duinen tenminste even niet meer zo zwaar zijn, ga ik het eens met toon proberen. Hij is er nu wel aan toe, moet kunnen!

Groetjes Mieke

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-01 13:10

Bij ons in het mijnweg gebied, moeten we een ruiterpenning hebben, Die kost maar 17.50 Dus ben ik toch blij dat ik geen 90 moet neer leggen zeg Party!!


groetjes Lara