zomereczeem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-01 22:46

Wij hebben een shet met zomereczeem nou is mijn vraag of jullie ervaringen hebben met bepaalde middelen en wanneer jullie daar mee gaan beginnen?
Is het verstandig om haar manen kort te knippen want in de zomer schuurt ze alles eraf?
Ik hoop op reakties van jullie zodat ik in het voorjaar het een en ander kan gaan proberen.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-01 22:55

mijn pony heeft het ook.ik voer haar knoflook bij(het hele jaar door want het helpt ook voor het afweersysteem)en anders begin ik daar al in maart mee.ook vanaf maart gebruik ik allergitum en cullivetsem van VSM,zijn druppels door het voer.ik wil dit jaar ook nog de kruidenmix van de paardendrogist proberen,ook vanaf maart.als ze heeft geschuurd gebruik ik appelazijn op de plekken,vermindert de jeuk.en elke dag pas later op de wei(10.00 uur)en dan met antivlieg insprayen en vroeg weer op stal(17.00 uur)als je paard wondjes heeft dan geen azijn erop hoor,want dat doet zeer.en meestal als ze happen uit haar manen heeft geschuurd dan knip ik aan het einde van de zomer de manen weer recht.overigens ga ik met al dat spul door tot en met oktober.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 00:52

hoi,

ik heb op mijn site een heel stuk geschreven over zomer eczeem en de verschillende middeltjes. Er zijn verschillende mensen die de producten geprobeerd hebben en die zelf nog tips hadden. Neem maar eens een kijkje
<!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.welshcob.nl/info_over/eczeem.php" TARGET="_blank">www.welshcob.nl/info_over/eczeem.php</A><!-- BBCode End -->

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 18:23

Ik gebruik Sectolin Sweet Itch tegen het jeuken en schuren. Joop schuurde van de zomer zijn manen eraf, en Vol z'n staart. Gelukkig was het niet andersom, want Joop heeft de mooiste staart en Vol de mooiste manen... Maar het werkt echt, Joop schuurde niet meer, en zijn huidje bleef mooi heel... Werkt bovendien erg verkoelend, ook voor de mens. Mijn vader had het voor de grap eens geprobeerd, vondie wel lekker...

Laudine

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 20:05

Kom aan de kust wonen!! Weg is de zomerexceem!!
Hahaha, is zeker niet een goede optie?
Maar ff serieus, het is heel goed, zoute zeelucht. Vraag me niet waarom, maar een oudere pony waarbij niets hielp, is er zienderogen van opgeknapt!!
Zal ik je een zakje toesturen?

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-01 20:17

Jantina
ik heb ook gehoort dat aan de kust het eczeem over is........maar mijn paardjes staan in de bossen......en ik wil haar niet kwijt......dus vandaar dat ik vanalles wil gaan proberen.
Wij hebben haar nu net een jaartje en we wisten dus niet dat ze dat had en daar zijn we nu deze zomer dus achtergekomen.
Maar ik heb al wat reacties gehad van de meiden dus ik kan gaan proberen.......en wie weet zit er iets tussen wat helpt!!!!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-01 20:18

o,ja Jantina stuur me maar een zakje toe hahaha.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 20:19

hoi,

ik heb okozon geprobeert en dat werkt echt heel erg goed. maar is ook wel best duur. Boos!(

Ik had voldoende aan de proefverpakking. Maar je moet gewoon gaan proberen wat het beste werkt bij jouw paard.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-01 20:20

Hoi Heike

Waar kan ik dat kopen?
En hoe werkt dat?

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 20:27

Alles staat op <!-- BBCode Start --><A HREF="http://www.welshcob.nl/okozon/" TARGET="_blank">www.welshcob.nl/okozon/</A><!-- BBCode End -->

Daar staat precies op hoe het werkt, hoe duur het is en waar je het kan bestellen. Het is namelijk erg uitgebreid.

je krijgt een doos met daarin een shampoo, drie verschilende cremes, kruidenvloeistof voor door het voer, en kruidenbrokjes(soort snoepjes) die je je paard kunt geven.

Het werkt dus ook van binnenuit. De creme is trouwens ook vlieg en mug werend.

De eerste twee weken erg intensief maar dan hoeft het nog maar eens in de paar dagen.

Tja Julius had er ook last van. Maar had wel een dikke staart en lange manen. *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Heike op 2001-01-25 19:28 ]</font>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-01 21:01

Haai,
Nog ff over Sectolin, dat valt qua prijs vind ik wel mee (32.50 als ik het goed zeg). En dan heb je een flinke verpakking. Is te koop bij de paardenzaak.

En ik lust ook wel een paard aan zee. Zo geweldig! Sjonge... En dan natuurlijk nog alle bijkomende dingen. Hercules heeft nl veel minder last van zijn longen, en de hoeven gaan er dan zo BETER uitzien... Alleen vind ik het jammer dat je aan de kust alleen maar strand en duinen hebt. Vind het hier op de Heuvelrug en de Hilversumse hei ook errug mooi. Dat is allemaal wel te doen, en dan een paar keer per jaar naar het strand. Dat valt wel op te brengen...

Laui