Eerste dag van Fire hier thuis, met foto's!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Eerste dag van Fire hier thuis, met foto's!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 13:50

Omdat het gisteravond al vrij laat was toen we terugkwamen, heb ik Fire alleen maar even op stal gezet en eten gegeven.
Hij was redelijk rustig, en hij was denk ik blij dat hij na een lange dag op de vrachtwagen eindelijk eruit mocht en lekker in de stal kon.
Vanmorgen heb ik hem eerst maar eens een flinke poetsbeurt gegeven, hij heeft tot vorige week in de natuur gelopen, 24 uur per dag buiten, dus hij heeft nog redelijk veel winterhaar, hierdoor ziet hij er niet bepaald supermooi uit, dus hier wilde ik gelijk iets aan proberen te doen.... Knipoog
Hij is nog redelijk schrikkerig, vooral wanneer je aan zijn hoofd komt, toen ik hem vanmorgen zijn wormenspuit wilde geven raakte hij helemaal in paniek, ik vond het gewoon sneu, maar goed, hij moest toch die wormenspuit hebben want ik heb geen enkel idee wanneer dat voor het laatst was gebeurt bij hem....
Ik probeer echt op een rustige manier "vriendjes te worden" met 'em, ik weet dat hij zich niet laat pakken als hij eenmaal buiten staat, daarover heb ik met de vorige eigenaar hele gesprekken gevoerd, maar ik ben nu al zover dat hij in ieder geval bij me komt als ik bij de bak kom staan.
Wanneer ik buiten de bak sta en hem voorzichtig probeer te aaien loopt hij al niet eens meer weg, maar hij is eraan gewend dat ze hem zo ineens "grijpen", dus je moet echt rustige bewegingen maken tegenover hem.... Hij zal vanzelf wel wennen, en waarschijnlijk zal het "pakken" nooit echt simpel worden met deze pony, maar ik ben er wel van overtuigd dat ik met geduld en vertrouwens een heel eind moet kunnen komen.....
Hier de eerste foto's van Fire :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij moet hoognodig worden getoiletteerd, maar dat zijn allemaal dingen die over een paar dagen ook nog wel kunnen, eerst moet hij maar eens rustig wennen....

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!



Mika

Berichten: 1233
Geregistreerd: 03-07-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-03 21:01

Fire is 6 jaar oud en heeft een stokmaat van 1.38
Iedereen hier thuis loopt grapjes te maken en zegt dat ik Japik te heet heb gewassen.... Haha!
Vanmiddag heb ik hem niet kunnen vangen, hij raakt echt in paniek, maar ik ben er al snel achtergekomen dat hij me overal volgt, en omdat alles hier heel goed omheint is heb ik gewoon het hek open gezet, en is hij uit zichzelf zijn stal weer ingelopen waar ik al een lekker hapje had klaargezet.......
Ik hoop dat het in de toekomst zo blijft gaan, dan heb ik er geen enkel probleem mee dat hij niet gepakt wil worden.... Het vreemde is dat je hem op stal zo zijn halster omdoet en er zo mee weg kunt lopen.... Verward
Zonder enig protest volgt hij je overal, totdat hij eenmaal los is, dan kun je het echt shaken..... Scheve mond

Kijk op mijn website om meer te weten te komen over mijn paarden!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Evilou, KikiCelinevs, lanouska, Mark0919 en 36 bezoekers