Rex weer naar Someren

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-01 14:29

Vandaag zijn we weer met Rex naar Someren geweest. Tien dagen geleden was hij er ook al geweest. Hij had een ontsteking aan z'n gewrichtskapsel aan drie benen ofzoiets. Ze hebben toen links- voor en achter behandeld. Rechtsachter nog niet omdat de dosis van de spuiten die hij kreeg dan te hoog zou zijn. Waarschijnlijk zou dat ook niet nodig zijn. Hij mocht elke dag twee keer per dag een kwartier stappen. Dat zouden we dan op moeten bouwen en over twee maanden terug komen. Hij was telkens erg vervelend met stappen. Afgelopen zondag had hij een rechtsachter een dik been, gisteren was het al minder en vandaag nóg minder, maar je zag het nog wel. 't Zat m'n moeder niet zo lekker, dus ging ze nog een keer met 'm terug.
We moesten eerst een tijdje wachten, het was best druk. Rex was best onrustig. Daarna moest hij eerst aan de longeerlijn draven en rechtvooruit, daarna de buigproeven.
Toen moesten we weer even wachten. Ze waren op dat moment bij een ander paard buigproeven aan het doen. Dus 5,4,3,2,1 GO en dat paard ging over de stenen draven. Rex wou ook meehollen. Hij stond dat te springen op de stenen. Toen hebben ze hem wat kalmerends gegeven. Hij was toen lekker duf, dus ik kon 'm vasthouden. M'n moeder ging even koffie drinken, want we moesten wachten totdat ze een echo konden gaan maken.
Dat duurde een hele tijd, dus toen de echo gemaakt kon worden was hij al weer wat wakkerder en kreeg hij nog een lading. Toen was hij echt heel suf. Hij moest z'n hoofd toch een beetje omhoog houden omdat hij anders niet fijn stond. Dus ik z'n hoofd een beetje omhoog gehouden. Phoe phoe, dat was zwaar.
Na een hele tijd wisten ze wat het was. Hetzelfde als bij z'n andere benen. M'n moeder vroeg of die spuiten nog wel zin hadden. Ze zeiden dat het bij sommige paarden maar heel even hielp en dat ze anderen nooit meer terug zagen. Maar het was in ieder geval de moeite waard. Wat hij heeft is trouwens het voorstadium van artrose.
Even later werd z'n been schoon gemaakt, was 't eindelijk helemaal schoon begon hij te plassen! Doet hij normaal nooit, maar hij kon het niet meer inhouden van al die kalmerende zooi. Dus werd het weer opnieuw schoongemaakt. Hij heeft toen nog een hele lading spuitjes gehad, hij kreeg verband om en toen mocht hij weer mee naar huis.
De komende maand mag hij alleen maar stappen, daarna een klein beetje draven en over twee maanden mogen we weer terug komen. We hopen zo dat het goed komt!

Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 15:08

Ik hoop ook echt dat het goed gaat komen.
Maar zal wel veel moeite kosten om hem rustig te laten stappen.

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-01 15:11

Ja, dat denk ik ook. M'n moeder gaat er nu denk ik alleen maar mee stappen terwijl ze op hem zit. Dan kan ze hem veel beter de baas.

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 15:18

bij artrose moet je eens promeval artrose gelatinaat proberen. echt superspul!!!!!

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 16:34

Wat een rotbericht!
Ik hoop echt dat het nog goedkomt. Scheve mond\

ikke

Berichten: 37542
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-01 22:05

Geen fijne berichten, sterkte ermee. Someren staat best goed aangeschreven, dus als er kans is dan zullen ze het daar wel kunnen.
BTW misschien een open deur maar er wel eens aan gedacht dat een paard op rust eigenlijk geen of nauwelijks krachtvoer nodig heeft? Denk dan wel aan de mineralenbehoefte, info bij je veearts.

wenda

Berichten: 384
Geregistreerd: 21-07-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 14:53

hoi,

als ik jou was zou ik in belgie naar de kliniek gaan die is beter.

Esther v
Berichten: 95
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-01 15:25

Nee, Someren is een goede kliniek. Dujarden is een hele goede en fijne dierenarts.
Dus naar België is overdreven.

Cissi_D

Berichten: 1549
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-01 18:08

Citaat:
Op 2001-08-14 22:05, schreef ikke:
Geen fijne berichten, sterkte ermee. Someren staat best goed aangeschreven, dus als er kans is dan zullen ze het daar wel kunnen.
BTW misschien een open deur maar er wel eens aan gedacht dat een paard op rust eigenlijk geen of nauwelijks krachtvoer nodig heeft? Denk dan wel aan de mineralenbehoefte, info bij je veearts.

Rex krijgt nu bijna geen krachtvoer meer. Alleen een heel klein beetje, als de andere paarden voer krijgen en hij niet gaat hij toch alleen maar meer meppen op stal. Daar wordt het ook alleen maar erger van. Hij krijgt nu wel veel hooi.