verslag van de week :)) (lang verhaal!)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

verslag van de week :)) (lang verhaal!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 21:22

En het was een leuk weekje! Naast hard werken voor de grote menwedstijd van 24/25 mei (Hippisch Haanwijk www.haanwijk.nl) die hopelijk toch doorgaat (zo, nu zal ik ophouden met spammen }:>) heb ik veel leuke dingen gedaan.

Het begon al op dinsdagavond met Bruce Springsteen in de Kuip. Rockend als vanouds spetterde hij het podium bijna af en naast veel nummers van zijn nieuwe album The Rising dat een mooi ingetogen terugblik geeft op de gebeurtenissen van 11 september speelde hij ook veel oude liedjes (country versie van Born in the USA, Thunder road acoustisch, Bobby Jean, Incident on 57th street etc) en ik heb genoten.

Woensdag had ik maar vrij genomen (waren om 2 uur thuis) en daarom meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om gomir uit te nodigen. We gaan in augustus alletwee naar de SGW week in Ermelo en wilden graag al eens kennis maken.

Dus na een lange treinreis voor gomir (en een redelijk kort nachtje voor mij) zagen we elkaar dan op station Den Bosch. Ik was in mijn rijkleren niet echt over het hoofd te zien *LOL* dus dat was makkelijk gevonden. Op stal zijn we begonnen met het bewonderen van Raimaer en Wadhnu (die overigens groeit als kool). Gomir is nu ook een beetje over haar Zuidhorn antipathie heen Haha!, Raimaer was toch wel heel lief. Nadat we het grut op de wei hadden gezet, hebben we daar nog uitgebreid bij staan kijken, en vervolgens bedacht mijn moeder dat we wel eens konden proberen of Trammelant er niet bij kon. Hij heeft al vaak met Raimaer samen gestaan en aangezien hij gek is op al het kleine spul (ponies, kinderen, veulens, maakt niet uit) en Raimaer erg nuchter is durfden we het wel aan.

Nou, dat ging dus perfect. Raimaer keek een keer naar hem en ging vervolgens verder met grazen, en Wadhnu ging eens voorzichtig die vreemde oude man bekijken. Trammelant was heel lief en uiteindelijk sotnden ze met zijn 3en gemoedelijk te grazen. Alleen als de paarden in de wei ernaast te dicht bij Raimaer in de buurt kwamen naar Trammelant zijn smaak, joeg hij ze weg (26!) en bleef hij dreigend staan kijken totdat ze afdropen.

Vervolgens was Pablo aan de beurt. Hij gedroeg zich keurig, ik heb er wat sprongetjes mee gemaakt (ja, ook een Flemmingh kan springen!) en daarna heeft gomir hem gereden. Dat was best heel bijzonder, Pablo is erg eenkennig en hij moest dan ook erg wennen aan een vreemde op zijn rug. Maar hij was heel braaf, en het was heel grappig om te zien dat hij onder een ruiter met lange benen ineens heel klein lijkt *LOL*

Na nog wat meer kijken naar het veulen bleek het ineens al 3 uur te zijn en moest gomir weer terug naar Den Helder (!) om nog op tijd te zijn voor de springles. Het was iig erg gezellig geweest en we doen het zeker over (in Den Helder, Ermelo en op diverse SGW wedstrijden tzt).

Daarna had ik eigenlijk nog wel wat tijd over en hebben we Raimaer maar eens opgezadeld. Ze heeft na de bevalling een zware tijd gehad (was heel erg ziek) en daarom heeft ze bijna twee maanden vrij gehad. Maar de laatste week hebben we alvast eens wat gelongeerd en haqd ik er al weer eens een paar rondjes opgezeten. Dus het kon allemaal wel weer. Ze voelde nog wel wat stug maar ze was heel braaf, en het is geen enkel probleem om haar van het veulen af te halen (voor haar dan, Wadhnu denkt daar héél anders over!).

Dat was dus woensdag.

Donderdag ben ik weer naar Bruce geweest *LOL* (verslag zie het Bruce topic op AM, maar het was weer geweldig), vrijdag heb ik gelest met Raimaer (ging weer goed!), gewacht op de nieuwe richtlijnen van het ministerie van LNV Frusty Frusty en wat bijgeslapen Dromen

En vandaag had ik springles met Pablo en alweer een bokt meeting, Jurga en Sypheron wilden ook Wadhnu bewonderen en kwamen op weg van Venlo naar Lunteren toch min of meer langs Den Dungen. Dat bleek overigens niet helemaal hetzelfde als Dongen zodat een bezoekje aan Mickey erbij inschoot Knipoog
Ik zat er net op toen ze aankwamen dus kennis maken en handjes schudden moest half over Pablo hangernd gebeuren, die daar overigens uiterst nuchter op reageerde. Tijdens mijn springles hebben mijn moeder (Merlijn), Jurga en Sypheron Raimaer en Wadhnu in de paddock gezet zodat Wadhnu alvast de kunst van het springen wat kon afkijken. Na de prenatale beïnvloeding tijdens de springlessen met Raimaer zijn we nu bezig met het brainwashen van Wadhnu zodat het straks een echt springpaard gaat worden. Pablo sprong iig super, alleen een flinke oxer met balen vlas eronder was de eerste keer toch wat eng Haha! Uiteindelijk hoor je daar op te staan en niet overheen te springen aldus Pablo! Maar uiteindelijk was hij wel te overtuigen en zo kon hij als fotomodel fungeren voor de beide fotgrafen (mijn moeder en Sypheron). Die komen nog online te staan binnenkort!
Na de les hebben we wat gedronken om vervolgens Raimaer weer op te zadelen (Wadhnu vindt het nog steeds niet aardig) die ik onder het toeziend oog van Ilona en Roy nog gereden heb. Het principe van been en ho zit er al weer aardig op, al is ze wel veel bespiering die we er zo fanatiek aangereden hadden, kwijt geraakt. Ons hoog bezoek is daarna doorgereisd naar Lunteren en ik heb mijn zaterdagmiddag doorgebracht met het regelen van wat laatste dingetjes voor ons trouwen van over 2 weken en het uitzoeken van fotolocaties. Dat is uiteindelijk het paleiskwartier in Den Bosch geworden, een nieuwe wijk met heel moderne architectuur en een prachtige uitstraling.

Kortom een heel geslaagd weekje! De foto's volgen zsm *LOL*

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 22:28

Lielle schreef:
En vandaag had ik springles met Pablo en alweer een bokt meeting, Jurga en Sypheron wilden ook Wadhnu bewonderen en kwamen op weg van Venlo naar Lunteren toch min of meer langs Den Dungen. Dat bleek overigens niet helemaal hetzelfde als Dongen zodat een bezoekje aan Mickey erbij inschoot Knipoog

Ja, helaas.
Toen ik vanochtend op mijn mobile keek zag ik dat ik een smsje had van Jurga. Of Ik bij jou in de buurt woonde. Tja van waaruit werd het bekeken en moesten ze dan met het openbaar vervoer of met de auto komen?
Nadat ik de wekelijkse boodschappen had gedaan, besloot ik om Jurga maar even te bellen. Als ze met de auto zouden komen was het van jou naar mij 60 km. En dat was toch eigenlijk wel wat ver. Dus nu komen ze een andere keer langs.
En eigenlijk was het niet zo heel erg dat het niet lukte om langs te komen. Michel en ik hadden nog een drukke dag wat betreft de voorbereidingen van ons trouwen Knipoog

Ik kreeg trouwens in Oosterhout nog een spontane boktmeeting met mijn supergroom Oscar. Manlief van Oscar moet wel gedacht hebben:"Help, een bokker in het wild Bloos ".

Maarre Jij hebt wel een geslaagde week gehad geloof ik zo.
En ik moet eigenlijk ook eens jouw kant op komen want ik ben wel heel benieuwd naar jouw stoere Wadhnu.

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 10:30

Wadhnu is heel stoer hoor Mickey *LOL*

Leuk verslag Lielle! Jij hebt helemaal een drukke week gehad zeg...
Meeting was erg gezellig en absoluut voor herhaling vatbaat
Wil Raimaer ook wel een keer zien lopen dus kom tzt ook nog wel een keer naar Brabant toe Knipoog
En natuurlijk in augustus gezellig naar Ermelo *LOL* Mijn moeder vind het Nijmegen-idee trouwens niet eens een slecht idee dus misschien kunnen we wel wat regelen Haha!

Pablo gedroeg zich keurig! Moest wel even wennen om weer op een ander paard te zitten, maar het viel me alles mee Knipoog
Mijn paard is trouwens ook 'vreemdelingproof', dat heeft Antoinette gisteren alvast even voor je getest Haha! Eigenlijk vond hij het helemaal niet zo indrukwekkend en was hij heel braaf *LOL*
Dus het is veilig als je na je bruiloft een keer een poging wil komen wagen Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 19:17

Het was idd hartstikke gezellig, ontzettend leuk om jou eens ontmoet te hebben en natuurlijk je stapel paarden Haha!.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 20:43

Het was super gezellig, ik heb nog foto's van Wadhnu en ook Pablo onder het zadel tijdens de springles. Plus 2 filmpjes. Die zal ik zo spoedig mogelijk ergens proberen te uploaden en opsturen Lachen

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 22:47

Dat zijn goede berichten! Fijn dat het zo lekker gaat allemaal.

Moet nog steeds een keer langs komen Bloos

Geef de 'ex-buik' maar een dikke knuffel!