Zielige paarden....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Zielige paarden....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 21:34

2 meiden die ik ken verzorgen een paar pony's en ze vroegen of ik wilde helpen, ze komen er eigelijk bijna nooit... maar ze willen ze gaan inrijden...

ze staan heel dicht bij me huis dus ik mocht net even naar ze toe...
het was echt heel zielig Scheve mond

er stond in 1 wei een merrie, die eind mei een veulen krijgt, de ribben zijn te tellen, wel hangt er een dikke buik onder (logish Knipoog ), ze loopt heel slecht, ze schrok van iets en ging in draf, dat zag er echt niet uit, leek wel aan alle benen kreupel ofzo Scheve mond

Toen in de andere wei, stonden 2 shetjes, 1 pony en 1 paard.
het paard waren ook de ribben van te zien, en terwijl de anderen renden liep hij er heel langzaam achteraan, zag er niet bepaald vrolijk uit, de pony zag er wel redelijk uit en de shetjes op zich ook wel, maar allemaal heel erg te lange hoeven en heel schuw.

DIe merrie in de ene wei had dus ook hele lange hoeven, (allemaal dus) ze had wel voer in dr voerbak, wat er wel vaker ligt alleen eet ze het niet op, verder ging ik dus net naar dr toe en wilde een broodje geven, en ze reageerde nieteens op die ritselende zak, ze keek heel even om en liep toen langzaam naar de andere kant van de wei.

de vachten zijn heel dof, als je er met je vingers overheen gaat blijven de strepen erin staan.

ik vind het echt zielig hoor!! oke ze hebben eten en water maar verder... ik snap niet waarom mensen een paard nemen terwijl hij alleen maar zo in de wei staat..... Verdrietig

nou in ieder geval heb ikz e afgeraden te gaan inrijden, dat lijkt me nog niet echt een goed idee, ze moeten eerst opknappen, de hoeven moeten gedaan worden, en ze zijn zo schuw dus ze mogen ze ook weleens wat aandacht geven.....

het was echt heel zielig om te zien

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:50

het is dat ik het niet gezien heb maar het tel. van de dierenbescherming staat vast wel in het tel. boek wel erg sneu hoor en helemaal een drachtige merrie moet toch echt wel in goede conditie zijn , ze moet er straks ook ng een veulen uitpersen daar heb je toch wel wat energie voor nodig

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-03 21:52

ja dan is het nog dr vraag of die er wat aan doet... ik heb al een keer de dierenbescherming laten komen voor een pony die er eigleijk nog erger aan toe was.. en daar deden ze nieteens wat aan omdat hij eten en drinken had, en onderdak.... Scheve mond

shiana

Berichten: 936
Geregistreerd: 29-03-03
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-03 21:59

meen je niet ik dacht dat de dierenbescherming daar best fel in was, niet dus , jammer zou toch een hoop dierenleed besparen

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 02:32

de db mag zelf ook geen fluit, ze kunnen alleen de politie inschakelen als het echt heel, heel erg is
maar gewoon melden hoor, je weet maar nooit

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 08:59

bij een vriendin van mij kwam de politie niet, toen ze erbij stond dat een aantal (oudere) jongens met prikkeldraad en zwepen achter haar paard aan joegen. En toen ze zelf die jongens probeerde tegen te houden, kreeg ze nog een klap toe ook. De politie is er altijd wanneer je ze niet moet hebben, en dan heb je ze nodig, en dan doen ze NIX! ik hoop dat de dierenbescherming daar even wat feller in is, anders zet ik zelf een aantal ectiegroepen op Haha!

ramira

Berichten: 436
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: leimuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-03 11:44

Bij ons in de buurt staan ook een paar shetjes die staan in een modderige wei de hoeven zijn super lang. Ik heb toen gevraagd of ik ze verzorgen mocht en dit was goed alleen mocht ik niet bij de hengst in de buurt komen( stond op een andere wei) ik zei ok ben ze toen maar een grondig gaan bekijken en wat bleek die besten hadden hun veulen halsters nog om en zaten veel te krap. bij de oudste was het helemaal in het vlees gegroeid heb d eschaar gepakt en hem er af geknipt en wat blauwspray erop gedaan heb toen de fiets gepakt ben naar mijn vriendin gegaan en heb ook de dierenbescherming gebeld maar ze konden ons niet serieus nemen omdat we te jong waren dit is toch niet normaal of wel. Boos! Boos! Boos! domme koeien Koe