Wat een rijk gevoel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-01 20:12

vandaag weer naar het bos geweest. Alleen maar gestapt, twee uur lang!
Het ging heel goed. Bolivai is de koelheid zelve. 1 x geschrokken van een opwaaiend plastic zakje. Op het laatst door een groep van 50 kids, waaronder een groepje dat aan het zakkenlopen was (spelletje). Bolivia had er niks van, het andere paard schoot even in de stress en ging opzij en achteruit, maar mijn Boliviaatje sukkelde door.

Ik heb gewoon echt niets te klagen, ze is super verkeersmak en in het bos ook bijna voor niks bang.

Wil morgen weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:04

Lekker!!!!

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:07

fijn en zelfs een kudde kinders maakt er niet bang. doen niet veel paarden haar na

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 21:22

Eigenlijk he, eigenlijk zou dat voor elk paard moeten gelden. Ik weet wel dat ik makkelijk praten heb, maar toch.
Voor hen die niet zo'n verkeersmak paard hebben: ga drie dagen op trektocht met twee verkeersmakke paarden, ik geef garantie op het resultaat. Ik ken diverse mensen die het op deze manier hebben gedaan. Zelfs een pont over de rivier is dan geen probleem meer, wel een met een houten dek uitzoeken, die zijn er.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-01 22:59

gaaf manon!goed hoor,heerlijk he?aleen maar stappen,daar kan ik nou zelf zo van genieten!

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-01 00:23

Ik vind stappen ook gewoon zo heerlijk. Het was vandaag wel een beetje koud, maar toch. Voor de paarden is het ook erg goed. Het is goed voor de conditie en het paard waar ik mee was heeft niet zo'n hele goede stap, dus dat trainde ze ook meteen. Ook zijn longen zijn niet zo best en dan is het vermijden van inspanning ook heel prettig.

Beetje koude tenen (beetje erg) en ontvelde billen van het lange zitten met nieuwe rijbroek en nieuw zadel, maar erg voldaan.
Ik ben helemaal happy.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 00:24

aja,maar dat hoort erbij!haha

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 00:29

Ik wil ook lekker buitenrijden. Boos! helaas moet ik een half jaartje wachten. kan wel maar niet met mijn eigen 'knollie' en dat maakt het eigenlijk wel leuker.

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 00:30

Daar heb ik dus ook altijd last van .....van koude tenen *brrr* heb al van die thermolaarzen aangeschaft, nou das wel wat beter maar ik heb het nog koud!!!!

Jacqueline

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 09:37

Heerlijk zeg!! Fijn dat het deze keer zo goed ging!!! Veel plezier vandaag!! (tis alleen niet zo lekker weer (:

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 11:03

Het was gister bij ons noodweer. Toch maar een ritje gemaakt (we hebben geen binnenbak ofzo) Tegen de wind in galop gereden (niet echt een pretje, maar beter als dat hele stuk stappen. Uit de wind wel een stukje gestapt. Mijn paardje werkte gelukkig goed mee. Sprong dit keer wel telkens in de goede galop (van de week ruzie met haar gehad, ze vertikte links aan te springen, en als ik haar iedere terugneem dan fokt ze zo op, als ze dan goed gaat en door mag galopperen is het zo'n beetje een bom die ontploft...)

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-01 17:30

Een staprit hoef ik niet te proberen met Muzefee. Ze vreet zich dan zo op tot ze op een gegeven moment gewoon explodeert! Ik moet in elk geval even een stuk draven en galopperen. Daarna kan ik wel een heel stuk stappen. Dan is het felste er vanaf.
Dan is het ook heel fijn om een flink stuk te stappen.

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-01 20:22

Bolivia is in principe wel een beetje lauw paard. Als je haar losgooit doet ze ook bijna nooit iets geks. Ze is geen paard wat je vooraf moet longeren ofzo omdat ze haar energie niet kwijt kan.
Ze is heel rustig. Ze kan wel erg hard draven en galopperen, maar als ik wil stappen dan blijft ze heel braaf stappen.
Wat een schatje he. Voor mij zou het ook niet anders kunnen. Een energievoller paard vind ik mooi om te zien, maar ik ben daar te onervaren voor. Het past ook niet bij mijn karakter, geef mij maar een suffie.