weer een zinvolle dag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

weer een zinvolle dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:23

vandag weer heerlijk aan de slag geweest op stal lageveld. vanmorgen eerst heerlijk uitgeslapen en ontbeten, daarna wat huishoudelijk klusjes voor bertus gedaan. toen ben ik aan de slag gegaan met de pony's. ik heb sinds ik hier ben 1 pony onder mijn hoede genomen die nog heel veel moet leren en nog een beetje bangerig en onzeker is. ik vind hem hardstikke leuk om te zien en ben dan ook fanatiek aan de slag gegaan om hem te beleren. hij is zo eenkennig dat je hem in het land haast niet kunt pakken. ik ben nu 2 dagen intensief met hem bezig en gister heb ik hem eerst gelongeerd en vervolgens los gelaten. wat er toen gebeurde was echt waanzinnig. hij liep naast mijn schouder als een mak lam achter me aan. ik beleer hem met behulp van de monty roberts methode en het lijkt echt te werken. ik kon allerlei fuguren lopen en hij leip gewoon los naast me vlak aan mijn schouder. mirjam heeft het ook gezien en vond het ook heel apart. vandaag weer gelongeert maar meneer gaf na 10 minuten al te kennen dat ie geen zin meer had. nu ben ik er van overtuigd dat beleren ook leuk moet blijven voor de pony en dus heb ik nog heel even wat gedaan en vond dat ie daarna wel wat mocht spelen in de bak. na het tikkertje spel (ik stuurde hem steeds van me af en vervolgens liep ik weer naar hem toe) was ik benieuwd of hij ook had geleerd dat dit een spel was en niet dat ik hem met het wegsturen had afgewezen. Het bleek dat hij het door had. ik mocht hem voor t eerst sinds gister gewoon uit de bak pakken zonder dat hij van me wegliep. ik ga gewoon met hem verder want het is een leuke pony. ik zal eens kijken of ik hier een foto van hem kan plaatsen. nadat ik hem terug heb gezet in de wei ben ik op de fiets naar wierden gereden en heb daar wat boodschapjes gedaan. onderweg lekker genoten van de zon en de mooie omgeving. verder heb ik nog een 2 jarige uitvoerig gepoetst en daar kwam zowat een heel dekbed aan haar vanaf. haar vind ik ook heel leuk en ze is ontzettend lief, maar ik beperk me me trainen toch tot het ruintje. ik wil het goed doen en al mijn tijd aan hem besteden want dat verdient hij wel. de 2 jarige was lekker opgeknapt van de poetsbeurt en mijn kleding ook Haha! ik zag eruit (evenals mirjam trouwens) als een bonte . daarna nog even de hond een kunstje geleerd en vervolgens even geborsteld. vanavond lekker gezamelijk gegeten en nu ff bokken. ik heb een leuke dag gehad.

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:25

fijn dat je het daar zo leuk vind! ik ben er ook best vaak op stal geweest en ze zitten daar echt wel mooi.
welk paardje heb je onder je hoede genomen? misschien ken ik die wel.
doe de groetjes aan mirjam en bertus.

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:26

ben blij dat je het zo naar je zin hebt, wens je daar heel heel veel plezier verder. Geniet er vooral van. LIefs van mij

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-03 21:28

lissy het is een 5 jarig ruintje genaamd gerrit. het is een vosje met witte veentes en een brede bles. hij komt uit hun schimmelmerrie en uit hun bruine hengst parador.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:28

Goed zo Lon! Volgens mij doet het je hartstikke goed en daar ben ik blij om. Ook leuk dat je een beetje een 'eigen' paardje hebt waar je je om kunt bekommeren.
Heel veel plezier nog en blijf zo lekker genieten zoals je nu doet Party!!

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 21:33

lonneke schreef:
lissy het is een 5 jarig ruintje genaamd gerrit. het is een vosje met witte veentes en een brede bles. hij komt uit hun schimmelmerrie en uit hun bruine hengst parador.


jaa gerrit die ken ik wel... die is nog een aantal keer uitgebroeken uit stal toen hij nog hengst was Haha! dondersteen is dat.
ik dacht altijd dat gerrit van ubbo was? hij lijkt wel veel op ubbo vind ik

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-03 22:05

Gerrit is inderdaad van Ubbo, maar ook ik denk steeds weer dat hij van Parador is. Dit komt omdat zijn moeder (Nanda) en Parador dezelfde vader hebben (Fronbach Hello Campers) waar Gerrit ook erg veel van weg heeft.
Maar, hij is dus van Ubbo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 08:56

Fijn Lonneke, ik geloof dat je er al lekker je draai gevonden hebt! Super dat je al zo snel resultaat boekt bij Gerritje! Lovers

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 10:38

Hey wat goed dat je het zo naar je zin hebt, ik hoop
dat je wat lekkerder in je vel komt te zitten!
veel plezier nog!!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-03 11:44

Gaaf joh, dat je het zo naar je zin hebt. Moet wel een soort paradijs voor je zijn met al die knappe welshpony's.
Veel plezier daar.