verslag van een rare wedstrijd...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 00:21

Vandaag had ik mijn tweede wedstrijd met Leysander. Ik zou twee dressuurproeven rijden en Prisca zou twee parcoursen springen. Omdat ik wat laat was met inschrijven, moest ik al vrij vroeg rijden, om kwart over 5 en half 6. Gelukkig had ik vanmiddag vrij, dus ik kon me in alle rust voorbereiden (dacht ik). Zat volgens planning maar een kwartiertje te laat in het zadel (half 5 ipv kwart over 4) en dacht dat ik rustig was. Dacht ik. Prisca zou er pas om 5 uur kunnen zijn, dus het eerste half uurtje moest ik me in m'n eentje zien te redden met losrijden. Toen bleek dus dat ik niet zo rustig was. Geen wedstrijdzenuwen ofzo, helemaal niet. Gewoon dat onrustige rotgevoel dat ik ook wel eens heb als het met trainen niet lekker gaat. Nog niet eens dat ik me erger aan het paard, integendeel. Ik erger me dan vooral aan mezelf, dat ik die rust niet kan vinden. En dat was dus nu ook weer het geval. Gelukkig kon Pris me nog een kwartiertje van tevoren helpen (het liep ook allemaal lekker uit, ergens wel een voordeel) en ik ging met gemengde gevoelens de ring in.

Voor mijn gevoel liep het voor geen meter. Ja, Leys liep wel, maar ik niet. Hij schoot ook een paar keer door in de bocht en met de overgang van galop naar draf, en ik had ook het idee dat ik er super gespannen op zat. Dat van die spanning klopte wel aardig, in de tweede proef was het gelukkig wel iets minder, maar toch. Beide keren kwam ik de ring uit met een knalrood hoofd van de inspanning en het gevoel dat ik het fantastisch verprutst had. Bugger. Boos!

Volgens mijn trouwe supportersclan (in dit geval Sjuimpje, Pris, Mayo en Maarten) viel het allemaal best mee, zaten er mooie stukken in en zat ik er best rustig op (ondanks dat ik m'n handen iets stiller mag houden - ja weet ik...). Mmm... maar mijn gevoel zei nog steeds dat het knudde was. Op stal meteen de video bekeken en ach, ik besloot mijn mening maar bij te stellen naar 'tja, wel aardig'. Maar nog steeds dat onbestemde gevoel.

Anyway, toen moest Pris springen, maar dat verhaal mag ze zelf vertellen. Na het eerste parcours stonden we wat na te praten en toen ging m'n telefoon (m'n paps). Heb vrij lang staan bellen totdat Maarten me kwam vertellen dat ze mij omriepen, dus waarschijnlijk had ik een prijs. Huh? En inderdaad, het bleek dat ik met m'n tweede proefje nog de 3e prijs had behaald, met 161 punten! Wel een protocol vol commentaar, maar commentaar waar ik een hoop aan heb! En een wit lintje natuurlijk (hihi, met Manjo was ik ook de eeuwige derde, heb een hoop witte lintjes aan de muur hangen Lachen ). Voor het eerste proefje had ik ook nog 160 punten (net als de vorige keer) en daarmee was ik 4e, net buiten de prijzen. Maar ik heb wel lekker met Leysje een ererondje mogen scheuren! Cool

Heb nog steeds een onbestemd gevoel (tja, die keer in juni was ik echt veeeeeel relaxter), maar blijkbaar moet ik toch iets meer vertrouwen in mezelf hebben. Vertrouwen in Leys heb ik wel, die loopt wel. Nu ik nog... Haha!

Oké Pris, nu jouw springverslag!

_________________
<FONT COLOR="DARKBLUE"> Mannen leven van vergeten, vrouwen van herinneringen - T.S. Eliot</FONT>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Karin op 2001-08-09 00:23 ]</font>

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 00:26

heeee niet slecht joh!!!
gefelicteeerd Lachen
ik zat er al vol spanning op te wachten!!
goed gedaan!!

Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 00:30

Wauw, goede punten hoor! Gefeliciteerd!! Party!! Party!! Party!!

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 00:30

Gefelicibokt Karin, met je overwinning!
Best goed gegaan toch? Inderdaad, met wat meer zelfvertrouwen (moet ik nodig zeggen) kom je een heel eind. Dit is in ieder geval een goede les voor je geweest, waar je naar mijn idee veel van geleerd hebt. De punten liegen er in ieder geval niet om! De volgende keer rijdt je voor je eigen gevoel vast en zeker de sterren van de hemel en behaal je een oranje of rood lintje! Ik weet het zeker! Zet um op!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 00:46

Yep Karin mocht heeeeel tevreden zijn hoor. Tja kan niet altijd goed gaan.

Nou nu ik: Ik zou vanaf vandaag L gaan starten onderling lekker voor de ervaring. Nou het liep niet zoals ik wilde, Te kort parcours gelopen, inspring hindernissen nog niet klaar. Zucht alles was poedersuiker. Nou ja dan maar toch de ring in.

Nou meneer had er zin in hoor. Stormde op de hindernis af als een gek. Veels te sterk hij sprong met gemak maar niet altijd goed. Achteraf was ik nogal boos op Ben ivm de slechte voorbereiding van hem. En ook op mezelf omdat ik hindernis 4 miste Verward . Maar ja was zo gek als een deur dat paard van mij Haha! . Volgende parcours beter.

Nou ondertussen 10 uur geweest. 2de parcours 'heen en weer'. Inspringen ging redelijk maar de witte hindernis wilde hij even niet HIJ STOPTE Verward waarom ??? Dit is niet de eerste keer dat hij dit heeft met witte hindernissen echt heeeeeeel raar. Daarna ging het beter reed wat brutaler er op af. Hij was wat traag aan het been maar liep verder prima.

Toen maar als allerlaatste de ring in zucht. Nou meneer had weer zin hij was weer sterk en heb hem een paar keer flink moeten terug nemen. Afgezien van een paar konijnen sprongen (die foutloos bleven)vwas hij wel redelijk braaf. oke hij gerbuikte niet altijd lekker zijn rug maar hij wilde graag Frusty .

Rare dag wer vandaag. Vanaf morgen gaat hij 1.5 maand lekker op rust en naar een andere (hou ik liever even voor me waar) zodat we weer lekker kunnen opladen voor het indoor seizoen.

Suzannen tof dat je er was al die tijd errug leuk. Ene Jacq ik hoop dat je gezelli bij ons komt staan maar mocht het ergens anders worden geeen probleem. Je lijkt me een hele gezellige meid op stal.
Lovers



_________________
Ik ben NIET verslaafd aan bokt helemaal NIET hoor.
afz. Queen of Oneliners

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Prisca op 2001-08-09 00:49 ]</font>

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 00:59

aaah wat zonde zeg! wat een malloot is het ook he Haha!
misschien had ie het echt gehad en wil ie toch echt graag rust Lachen en die krijgt ie nu
gekke leys
Lovers

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 09:41

GEFELICITEERD KARIN!!!! Wat goed!!! En ja, ik ken het gevoel zóóó ontzettend goed dat ik zelf dacht dat het zo vreselijk fout ging, dat het er niet uitgezien moest hebben en dat ik er voor jan met de korte achternaam opzat...Echt een rotgevoel is dat! Maar wat een hoge punten had je, meis!!! Ik ben trots op je!!! Nu ik nog zaterdag. Als jij nou even voor mij gaat duimen, dan moet het lukken. Ik wil ook weer een keer superblij zijn na een wedstridj, dat is al eeuwen geleden, toen ik mijn allereerste winstpunt haalde, toen flikkerde ik van blijdschap bijna over een stoel heen... Haha! Greetz Ilona

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 13:47

Gefeliciteerd! You are definitely getting there!!!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 14:01

Gefelicibokt!! Party!!

Hartstikke goed, je hebt nu allebei de wedstrijden al in de prijzen gereden, en het kan alleen maar beter worden!

Legor&Jacq

Berichten: 37
Geregistreerd: 26-07-01
Woonplaats: 030

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 15:58

Heeee Karin, ik vond ook dat je goed hebt gereden.
misschien dat je je wat minder druk kan maken(maar dat moet ik nodig zeggen)

Maar als het gevoel hier niet goed was, hoeveel punten moet je dan wel niet gaan krijgen als het gevoel er wel is~~~~ Party!!

~Ik vond het ook errug leuk om jullie te ontmoeten ennneh....
ZH staat zeker hoog op mijn lijstje wat toekomstig huisje voor mijn paard betreft.... Pling

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-01 17:14

Thanks voor jullie leuke reacties! Tja, Leys kan het wel, ik moet alleen zelf nog wat relaxter worden (zoals ik al zei), maar ik vind het nog steeds leuk en ik zie er ook echt niet tegenop om volgend jaar officieel te gaan starten. Heb tenslotte nog een paar maandjes om me voor te bereiden en dit soort wedstrijden is dan een goeie oefening! Lachen

Jacq, helemaal vergeten om jou te noemen bij m'n supporterslijstje! Ik vond het leuk je te ontmoeten, misschien worden we binnenkort stalgenoten?

Ineke2

Berichten: 33114
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 18:45

Gefeliciteerd!!! Goed zeg, ondanks dat 'nare' gevoel toch nog hele goede punten!!

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 19:28

Gefeliciteerd met je 1e plaats!!!!!

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 20:00

Gefeliciteerd Karin... Mooi gedaan.

Ik ken het gevoel hoor als je je rust niet in jezelf kunt vinden met rijden... Maar mooi derde!!!

Ben vreselijk benieuwd naar mijn eerste wedstrijd. Maar dat gaat nog heel lang duren.... zucht..

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:05

haha, ja, zie je nu wel Karin, dat het goed ging. Ik vond het vooral ook leuk om je mening te horen nadat je de video terug had gezien "mwoah, toch nog wel redelijk" (dan wel niet in deze letterlijke bewoordingen, maar toch...). Mijn mening blijft nog onveranderd: ik vond het erg goed gaan, not matter what! Maareuh, volgende keer mag je wel wat eerder bellen hoor als je hulp nodig hebt! Knipoog (is wel mogelijk om in drie kwartier naar Utrecht te rijden vanuit Nijverdal, maar de kosten van een boete... da's het probleem.)

Prisca: tjonge jonge zeg, ik heb nog nooit een paard met vier benen tegelijkertijd een hindernis over zien gaan. Maar wat was het een kl*testreek om jou direct als eerste te laten gaan zonder fatsoenlijk in te rijden en te springen.

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 22:10

Citaat:
Op 2001-08-09 00:46, schreef Prisca:
Rare dag wer vandaag. Vanaf morgen gaat hij 1.5 maand lekker op rust en naar een andere (hou ik liever even voor me waar) zodat we weer lekker kunnen opladen voor het indoor seizoen.




Een ander? je bedoelt andere stal? hoezo mag niemand dat weten? ik weet het wel }>

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-01 23:24

oooh pris nou ben ik nieuwsgierig toch niet naar een andere ruiter?
toch niet verkocht? neeh vast niet.
Karin netjes joh op naar de startkaart 2 wp!!!!
ene pris super voor de eerste keer L niet gestopt zodat je terug moet naar de B zoals die ene man wat je vertelde was dit ook al voor winst?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 00:00

Karin, gefelicibokt!! Party!! tja, dat wordt dus startkaart (en de bijbehorende leren laarzen }> ) want nu kun je het niet meer maken om niet officieel te gaan starten natuurlijk Party!! Hartstikke goed zeg!!

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-01 09:24

Nee Nimber hij is nietverkocht hoor hij mag altijd blijven Lovers . Nee hij gaat even lekker met rust hij heeft heeel hard gewerkt afgelopen jaar en heeft wel wat vakantie verdient.Hij is ook verschrikkelijk mager op dit moment.

Dit was nog geen officiele wedstrijd maar onderling mooi voor de oefening mee begonnen. Wil in de indoor nog een paar keer B starten en dan naar het L. Ik heb vertrouwen in hem maar nog niet helemaal in mezelf Haha! .

Karin mag heeel tevreden zijn ach iedereen heeft wel eens een dipje en Leys loopt gewoon heel braaf. Volgende keer gaat het vast weer veeeeel beter. *LOL* Op naar de Leren laarzen. Haha!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-01 23:45

Hihi, leren laarzen mag ik van mezelf kopen zodra ik m'n eerste officiële winstpunt binnen heb! Met Manjo heb ik er ooit wel een hoop behaald, maar dat is al eeuwen geleden. Met Leys begin ik eigenlijk weer helemaal overnieuw. En als ik die eerste winstpunt haal, dan is het helemaal echt. Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 13:46

Leuke wedstrijden!!

Jammer van dat nachtwerk Slapen Gaaaap Slapen !

Ik hoop dat Leys al lekker zijn draai gevonden heeft op zijn nieuwe stal, en dat magere valt reuze mee! Hij is gewoon mooi opgedroogd deze laatste weken! Clown

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-01 20:27

goed van jullie drieen! Gefeliciteerd