Veulens op koninginnendag....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Veulens op koninginnendag....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 18:05

Had al een beetje maagpijn omdat ik me zorgen maakte over het zwakke ding. Kom ik op stal, zie ik Gen met maar 1 veulen in stal staan!!!!!!! Bloos Dus ik schrok me helemaal rot!!!!!!!!! Keek ik verder, was er een stalletje gebouwd van strobalen waar het zwakke in lag met twee warmte lampen boven zich... Gelukkig!!! Sinds gisteren avond onder de warmte lampen, om het half uur een flesje, en weet ik veel hoeveel keer de DA erbij geweest. Vannacht parafine gekregen, om de darmen op gang te laten komen. Die werken namelijk niet. Hij is harstikke dik en verstopt. Als hij nou eens ging poepen zou het best gaan! 't Is nu echt heel spannend. Elk half uur op de beentjes zetten naar mamsie om te drinken. Sterke even tegen houden (wat een etter zeg Haha! Hij bokt al, en dreigt al, bijidehand!!!). Na een tijdje is het vol en gaan we weer naar de warmte lampen. Daar blijft het even staan, na 5 minutjes hinnekt ie en krijgt ie nog een half flesje met wat druivensuiker. Na een halve issie vol, en gaat ie liggen. Dit elk half uur herhalen... Wordt een slapenloze nacht vannacht, maar dat heb ik er wel voor over!!!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Verward Scheve mond *LOL*
Afbeelding
Afbeelding


Ikke penny lezen bij het sterkere ding. Hij vind het ook erg leuk!! Haha!
Afbeelding

Ik hoop echt dat het het haalt! Ben zo bang dattie dood gaat... Hopelijk komen zijn darmpjes snel op gang, anders is het zo gebeurd...

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:10

Dat ziet er niet zo best uit.......
Maar blijf moed houden! Ik hoop echt heel erg dat hij het haalt!
Veel sterkte

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:30

Ik hoop dat al deze moeite niet te laat is!
Heel veel succes ermee!

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 18:35

Arm ding, ik hoop dat de darmpjes ook op gang gaan komen joh!
veel sterkte ermee, en ik zal voor je duimen.

Maaike_
Berichten: 464
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Wereldstad Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:47

Oo jee... Maar moet lukken he?!!
Sterkte!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:50

Ik hoop ook dat alles op gang nog wil komen.
Veel succes!!!

Mer1980

Berichten: 18831
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:57

Oh wat eng. Ik hoop echt dat ie het red! sterkte en probeer ons op de hoogte te houden.

Idra

Berichten: 6129
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: Kortenaken (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 20:01

Ik duim heel hard mee dat hij het redt.... wel goed dat de boer nu doorheeft dat hij beter binnen blijft en onder een lamp...

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 20:13

Ach wat een zielig hoopje veulen. laten we hopen dat hij snel beter is en op zijn eigen beentjes kan staan om bij mama te drinken en zijn broertje bij te kunnen houden als hij gaat rennen.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:24

Toen wij destijds ons tweelingveulen nog hadden, en ook met de fles groot moesten brengen, kregen wij het advies van de VA om hem niet op zijn zij te laten liggen, maar gewoon op zijn pootjes op de buik. Doordat hij op zijn zij ligt, zakt alles naar 1 kant. Ook de darmpjes dus. Verder kun je ook proberen of je de ontlasting voorzichtig met je vingers kunt verwijderen. Tot mijn spijt moet ik wel zeggen, dat wij 6 dagen lang van alles geprobeerd hebben om hem in leven te houden, maar dat hij het na 6 dagen zelf toch opgaf. De merrie had allang de interesse in hem verloren.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:29

Ik ben wel blij te zien dat hij nu lekker onder de warmtelamp ligt.ik hoop ook voor je dat hij het gaat halen,helemaal omdat het er van de week zo hoopvol uitzag
Sterkte vanacht!

Horse Pleasure
Berichten: 2760
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:39

veel sterkte met je veulentjes, hij ziet er in ieder geval prima uit. Als je hem zo ziet liggen krijg je er zelf slaap van:-)
komt vast allemaal prima in orde, succes

black_kelpie

Berichten: 7815
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 22:55

pff als ik dit zo zie krijg ik het zelf ook benauwd... bij ons gaan dr ook 4 veulenen!!
Iig HEEL VEEL STERKTE met je beestjes... en ik duim voor je dat ie het haalt!!

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:00

Nou, om heel eerlijk te zijn, het klinkt niet best....
Maar jij hebt er in ieder geval een heleboel, zo niet alles aan gedaan om dat arme veulentje de beste kansen te geven. Petje af.
Ik zal voor jullie duimen.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:08

Heeft de DA hem dan niets gegeven om de mest te laten afkomen? Als er niets uitkomt kan een DA het diertje iets geven dat de boel toch begint te schuiven hoor. Hij ziet er nu even niet zo goed uit, maar toch niet opgeven hoor! Zolang hij geen pijn heeft en wil verdergaan zelf zou ik 'm blijven helpen!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 23:10

Ik hoop dat deze moeite niet vergeefs is. Ik had al lang met alledrie in Utrecht gestaan....

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:12

Ja ze zegt dat het veulentje parafine heeft gekregen dat helpt om alles losser te maken, bij paarden met verstoppingskoliek gooien ze er wel 2 liter doorheen. En dat krijgt dan 24 uur de tijd om door de darmen heen te gaan.

Ik vind het zo knap van je dat het tot zover wel voor elkaar hebt gekregen.
Het is soms heel moeilijk om die verstokte boeren over te halen.
Ik hoop echt met heel mijn hart dat ze het redden, ik zal ook voor jullie duimen.

Let trouwens goed op de tekenen van dat ie gaat poepen, zelfs scheetjes laten is al goed, dan komt er ook al wat ruimte en dat ie het staartje van het lichaam afhoud.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 00:29

Verder inderdaad eventueel zelf wat mest proberen te verwijderen, kan ook helpen ... alle middelen zijn goed hé! Ik heb zelfs ooit gehoord dat een prei in de anus steken ook kan helpen dat het "prikkeld" (klinkt alleen raar en barbaars!)

Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:32

In ieder geval goed dat hij nu onder een warmtelamp ligt: dat heb je toch maar mooi voor elkaar! Het is nu toch behoorlijk koud buiten. Nou, veel sterkte ermee weer, en we duimen met je mee!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:43

Ik hoop echt voor je dat ie erdoor komt. Ziet er niet zo goed uit. Sterkte ermee en succes.

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-03 09:45

A gossie, wat een scheetje is het toch. Hopelijk slaat de parafine aan en gaan de darmpjes weer aan de gang.
Ik blijf voor je duimen dat hij het haalt. Hoe heten ze trouwens, is het nog Wizzy en Woppy geworden?
Of Wat en Waar?

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 10:32

Homiafortuna schreef:
De merrie had allang de interesse in hem verloren.


Gen had al een voorkeur voor het sterke, maar nu nog meer. Het boeit haar niet meer dat het veulen weg wordt gehaald, bij haar wordt gezet. HZe kijkt er nite naar om. het is niet zo dat het niet mag drinken, dat laat ze wel gewoon toe, maar even een neusje ertegen aan doet ze niet. In het begin wel. maar als we met hem door de stal wandelen houdt ze het wel in de gaten. Dus dan lijkt het wel of ze nog geintreseerd is. Beetje raar dus, beetje wisselvallig.

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 10:34

sonjabelgium schreef:
Heeft de DA hem dan niets gegeven om de mest te laten afkomen? Als er niets uitkomt kan een DA het diertje iets geven dat de boel toch begint te schuiven hoor. Hij ziet er nu even niet zo goed uit, maar toch niet opgeven hoor! Zolang hij geen pijn heeft en wil verdergaan zelf zou ik 'm blijven helpen!


Het vuelen heeft al parafine gekregen om het op gang te laten komen. Ook een clisma (ofzoiets) en vannochtend ook wat via zijn anus aangebracht om het te smeren, of iets dergelijks. Ik loop helaas de DA net mis, en ben er steeds niet bij. Wel jammer. Hij krijgt trouwens ook nu antibiotica.
Hij is vannacht trouwens al wat opgeknapt en stukken levendiger, maar mesten bljft uit...

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 10:38

imker schreef:
A gossie, wat een scheetje is het toch. Hopelijk slaat de parafine aan en gaan de darmpjes weer aan de gang.
Ik blijf voor je duimen dat hij het haalt. Hoe heten ze trouwens, is het nog Wizzy en Woppy geworden?
Of Wat en Waar?


namen, tja daar hebben we het helemaal niet meer over gehad. We zitten de hele tijd met onze handen vol aan dat veulen. Veulen op laten staan, flesje geven, laten lopen, even plasje plegen, bij mamsie laten drinken, weer even stukje laten lopen, weer onder warmte lamp en na 10 minuten rest van het flesje. Dan een uurtje rust en het hele verhaal opnieuw. Ik ben doodop, want van slapen is vrijwel niets gekomen. Maar het is voro een goed doel. Hij gaat al een stukje beter. Hij rent al achter de kat aan *LOL* Hij vindt dat zooo intressant Haha! Ook het afstapje neemt hij goed, en af en toe een spastische ren/ galp beweging. Hij is echt stukken levendiger. Lekker warm onder de lamp, doet hem goed. En die druiven suiker is volgens mij ook aan het werken Lachen Bedankt voro de tips mensjes!! Maar helaas poepen heeft ie nog niet gedaan...

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-03 10:58

Onze slaapplaats vannacht. Een ander plekje dan vorige keer moetne zoeken. Hier was het wel veel kouder, omdat het raampje boven ons kapot is...
Afbeelding

Otto vind het vuelen ook erg intressant!
Afbeelding

En natuurlijk even mamsie Genderoosje
Afbeelding

Haha! Hij ging de katten achterna rennen, vond ie zoooo intressant!!
Afbeelding