Wanneer vind je rijtechnisch een paard fijn?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Wanneer vind je rijtechnisch een paard fijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 09:36

Zeg maar wanneer je al heb van woh fijn paardje Lachen

Ik mocht gister weer op Avanti Lachen en dat vind ik nou echt een super fijn paardje. Helemaal verkloot, maar je kan haar ontzettend fijn naar beneden rijden je rijd haar ook echt naar beneden rijden. Ze neemt makkelijk stelling de hoeken door, ze zit geweldig! Lekker voorwaarts Luisterd geweldig en diegene die les geeft en normaal alleen maar zeurd had niets dan complimentje's! Party!!

Nou dan vind ik het al een super paardje Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:47

Als een paard geen 100 kilo gevoel in je handen geeft
En als een paard reactie geeft op je been.

En laat die 2 nu eigenlijk bij elkaar horen Haha!

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:51

wat Runningkawa zegt. een paard wat licht in de hand en makkelijk aan het been is. Wat binnen het eigen niveau met plezier het werk doet.

Volgens mijn vriend is een fijn paard een paard wat vertrouwen in je stelt en waar je plezier aan beleeft, los van het rijtechnische aspect Haha!

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:52

goed voor het been, nagefelijk te rijden, zacht in de mond, werkwillig en
en een ontspannen paard...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:53

Een rijtechnisch fijn paard is onvoorwaardelijk voorwaarts en onvoorwaardelijk nageeflijk.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 09:54

Een paard dat, naast licht in de hand en vlot aan het been, de hele tijd de oortjes naar voren heeft omdat het ook leuk vind om te gaan rijden. En dan ook nog een heerlijk zittende droom galop...aahhh, daarvoor mag je me snachts wakker maken.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:00

Ontspannen, lekker voorwaarts, wil om te werken, lekker kunnen buigen.

Dennis

Berichten: 31469
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:03

Daar heb ik van de week een perfect voorbeeld van gehad. Een pony van *Jolanda* heb ik op mogen rijden. Ik stapte d'r op en reed d'r mee weg, zelfs verschillende oefeningen die ik zelf nog niet eerder gereden heb kwamen d'r perfect uit. Ik wist niet wat me over kwam.
Maar Den vind ik ook geweldig, ik denk alleen dat lang niet iedereen daar zo over zo denken. Ik stap d'r op en rijd d'r mee weg maar hij wil nog wel eens de hengst uit hangen enzo. Hij heeft voor mij ook veel meer respect dan voor andere.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:07

eens met kawa en jippie.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 10:46

Als het geen stugge stijve lompe slome trekbok is kan ik er waarschijnlijk wel fijn op rijden Haha!

citalover

Berichten: 380
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 11:45

zacht in de mond en licht aan het been ik wil gelijk een reactie als ik mijn benen aanleg.
verder maakt het me niet uit wat voor paard als die 2 knoppen er maar op zitten.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:10

Dees schreef:
de hele tijd de oortjes naar voren heeft omdat het ook leuk vind om te gaan rijden


Ik heb ze liever naar achter Haha! Zo weet ik dat hij op mij is gericht. Maargoed, wat de meesten al zeggen hè, licht in de mond, goed aan het been, goed voorwaarts en lekker werkwillig Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:24

ff bijvoegen
zonder hele ijzerwinkel aan mond en benen

Belker

Berichten: 15305
Geregistreerd: 28-05-01
Woonplaats: Veluwezoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:25

runningkawa schreef:
ff bijvoegen
zonder hele ijzerwinkel aan mond en benen

En leerwerk!

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 12:51

Tja, ik kan er weinig aan toe voegen: een paard soepel is, zacht in de mond, en goed aan het been. En natuurlijk dat het fijne gangen heeft zodat ik in draf en galop lekker kan zitten Knipoog

rooslover

Berichten: 2104
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Maasdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:32

joyce B schreef:
Tja, ik kan er weinig aan toe voegen: een paard soepel is, zacht in de mond, en goed aan het been. En natuurlijk dat het fijne gangen heeft zodat ik in draf en galop lekker kan zitten Knipoog


Mee eens.. maar wat vooral voor mij belangrijk is dat ze goed ontspannen zijn in de mond, niet sterk, dan ik mezelf wat beter concentreren.

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 13:46

ja Lydia.. Avanti zit inderdaad HEERLIJK!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-03 14:50

Zazoutje schreef:
ja Lydia.. Avanti zit inderdaad HEERLIJK!!!


Ja echt geweldig, ze loopt ook Kwijl zo! Ging echt super, zat bij renee in de les. Gelukkig mocht ik er nog op Lachen Ff bij meneer Bakker slijmen Haha!

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 16:53

En sommige groene paarden die nog niet het been goed kennen en nog niet precies weten wat de bedoeling is, kunnen toch al een heel geod gevoel geven hoor Haha!
maar verder ben ik het met runningkawa eens.

yvetje

Berichten: 2012
Geregistreerd: 20-11-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:15

ben het ook met runningkawa en ethalate eens. Zat een half jaartje terug op een 3 jarige en die was echt super fijn ingereden en heel fijn te rijden. Super braaf, super makkelijk nageeflijk te rijden, zacht in de mond, lekker aan het been en zat ook nog eens lekker. dat beestje kon ik al meer mee dan met mijn 5-jarige! Daarom had ik er ook over nagedacht om hem te kopen, maar toen ik eindelijk mn beslissing had genomen, was hij verkocht...

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-03 19:21

Een paard wat van nature graag loopt, liefst wat heet maar je had het over rijtechnisch?? Eeehm, dan moet hij superscherp aan t been staan en van achter naar voren naar de hand toe gereden zijn, zodat als je met je hand wat weerstand bied, hij dan mooi nageeft en je hand voorwaarts neerwaarts veerkrachtig opzoekt. Hij moet uit zichzelf blijven lopen, zonder been en steeds de hand op willen blijven zoeken terwijl hij in een mooie zelfhouding blijft lopen.