Best lastig 1e rijles met aanhanger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 14:52

Ik reed natuurlijk veels te hard, nou ja daar hou je ook gauw mee op. Mijn instructeur zei: 'jij wilt rijden met je paard, ga dan eens gauw mutsig rijden anders krijg je je paard met al het snoep van de wereld nooit meer dan 1 x bij jou in de trailer'.
Daarna dus geprobeerd om mutsig te rijden.

Ik heb al achteruit gereden, geparkeerd, gekeerd op een T-splitsing allemaal best moeilijk. Het gewoon rijden valt wel mee.

Ik heb meteen examen aangevraagd en dat wordt ongeveer 2e week oktober.

Jippie! *LOL*

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 15:56

Hoi manon,
hoeveel lessen heb je daar nou gemiddeld voor nodig? ik rijd ook niet echt paardvriendelijk denk ik hahahaha. Had m'n B in 1 keer, maar wel met de opmerking dat ik niet bepaald damesachtig reed en ik "dames rijden als trutten!" hahihihi
Hoop voor je dat je het haalt in 1 keer!

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 16:34

ik moet ook nog steeds beginnen, maar door al dat gezeur van de afgelopen maanden met die sla van mij is het er nog niet van gekomen.
daar ik nog steeds niet alles in orde heb schuif ik het maar op tot volgend jaar

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 16:46

Ik heb mijn E-rijbewijs in April gehaald en ik had een dag les gehad. Het examen vond ik wel meevalle. Het gaat er voornamelijk dat die examinator ziet dat je veilig rijdt.
(Ik heb trouwens zowel mijn B als mijn E in één keer gehaald)
Succes er mee!

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 16:54

Quote maar door al dat gezeur van de afgelopen maanden met die sla van mij is het er nog niet van gekomen. Quote

Sla Verward bedoel je stal ofzo??

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 17:35

Ik denk dat je een les of 5 zeker nodig hebt, maar het hangt ook een beetje af van hoelang je je B hebt. Die instructeur zei dat ik verder prima reed en dat dat wel scheelt. ALs je het meteen na je B doet dan ben je nog zo bezig met andere dingen.
Ik ga nu 7 lessen doen en examen, maar als ik merk dat ik meer lessen nodig heb dan doe ik dat gewoon.

In één dag lijkt me best pittig. Ik heb mijn B ook in 1x gehaald en had mijn rijbewijs al toen ik 18 jaar en 3 maanden was. Ik rij nu 7 jaar bijna elke dag (da's veel meer dan ik op een paard heb gezeten Scheve mond\ Verward )

skipperfan

Berichten: 10877
Geregistreerd: 23-07-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 18:23

Het lijkt me best eng om met een aanhanger te rijden... maar IK ben dus ook heel erg mutsig, hoor!
Je moet me niet uitlachen, hoor!

Maar ik denk.... als ik een bocht om gaat dat je aanhanger dan helemaal de andere kant van de weg beland.

Verward

Maar daar ben ik dan ook een beetje te jong voor.
Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Doeg!!!!!

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 21:14

Heb er anderhalve dag over gedaan over mijn E rijbewijs. En het is alleen niet te vergelijken of je met een gewone aanhanger rijdt of met een trailer met paard erin. Meldt dit altijd even aan je instructeur. Hij houdt hier dan even rekening mee met rijden.
Succes..

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-01 08:32

Klopt wat Roel zegt. Ik heb vooraf verteld dat ik met een paard wil rijden en daar stemmen we nu ook de lessen op af. Vandaar ook het verhaal van hem dat mijn paard noooooiiiit bij mij in de trailer wil staan als ik niet mutsig rij.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 08:56

Ik heb het ook in 1,5 dag gedaan. Op mijn examen reed ik wel vlot door, maar heb wel even vermeld aan de examniator dat ik met mijn paard veel voorzichtiger zou rijden, omdat het een heel verschil is of je met een lege trailer rijdt of met een paard erin. Dat vond hij wel erg goed dat ik dat zei geloof ik! Ik had het ook in 1 keer.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 10:12

Tip manon: toch langzaam rijden! Ik ben ook een hardrijder hoor, maar achteruit met aanhanger doe ik rustig. Je moet namelijk de tijd nemen om na te denken. Het is een kwestie van veel doen. Ik heb ook een rijles gehad met aanhanger. Maar daar heb ik het bij gelaten. Ik rij nu gewoon met de trailer en ik vind mezelf eigenlijk best handig!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 11:27

Maar als je te langzaam achteruit rijdt, is het juist moeilijker dan dat je een beetje de gang erin hebt. Niet al te hard natuurlijk! Lachen

Maar bij achteruit rijden moet ik heel erg nadenken, en het gaat ook meestal niet zoals ik het wil! *LOL*

Nou ja, als vooruit rijden maar goed en veilig gaat! Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 14:07

zeg niet op je examen dat je met een paard wil gaan rijden.
Ze houden dan geen rekening met rustig optrekken etc. ze willen dan juist zien dat je rijd zoals je zou rijden met de lading die je op het examen hebt en das geen paard.
er zijn meerder bokkers die mij er toen voor waarschuwden en ik ben er toch op gezakt.
Ik mag 18 september weer afrijden.
heb 11 lessen van 1.5 uur gehad voor ik afreed.
nu ga ik nog een keer of 3 rijden om er weer in te komen...

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 14:12

Het zijn gewoon geldzuigers als je het mij vraagt. Ik ga dus pas op voor het examen als ik heel ervaren ben, grinnik. Daar mijn combinatie trailer (incl. maximaal laadvermogen) + gewicht auto niet boven de 3500 komt, en daarnaast mijn auto zwaarder is dan mijn trailer incl. maximaal laadvermogen, heb ik nog geen e rijbewijs nodig. maar het zal wel ooit gebeuren dat ze weer geld bij moeten hebben en het dus voor iedereen gaan verplichten. Ik hoop dat ik tegen die tijd SUPER handig ben (misschien ben ik dat nu al, zou best eens een test willen doen) en dat ik dan geen les meer nodig heb. Hoe zit het eigenlijk met theorie examen?

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-01 18:46

theorie word binnekort verplicht bij het E.
Bij de rijschool waren ze wel zo eerlijk om te zeggen dat je het met deze overheid nooit weet bijwijze van kan het volgend jaar ingesteld worden maar ook over 2/3 jaar zeker weten is dat het er komt volgens hun.
Ik heb hetzelfde als jou desiree.
na dat stuk in de Bit mag ik met mijn eigentrailer en auto met B de straat op.
echter ik mag de 1.5 paards van stal of de 2 paards nooit mee nemen en er mag nooit wat gebeuren met mijn auto...
Daarom nu maar halen duurder wordt het helaas toch Boos!