Mijn eigen fjordje komt steeds dichterbij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-01 10:16

Vrijdag had ik gebeld:
- Ja, Gerdien, er zijn nog veel meer kopers en ik weet nog niet waar ie naar toe gaat, in ieder geval naar het beste tehuis, je moet een andere keer maar weer eens terug bellen.

Volgende dag (zaterdag)

-Mijn ouders zijn druk met de paarden bezig, ze hebben nu geen tijd om aan de telefoon te komen. Bel maandag maar terug.

OOw en ik zat toch zo in spanning!
Ik heb net gelijk weer gebeld

-Ja, we hebben het zo druk met de keuringen en mn man is naar Amerika en we hebben geen tijd bla, bla, bla. Ik heb die andere mensen nog niet kunnen bereiken...

ikke: Ja, maar ik zit enorm in spanning, ik wil hem zo graag hebben!

-Ow, en kan ie gelijk bij jou terecht dan?

ikke: ja hoor, ieder moment. Ik wil hem nog wel laten keuren door de dierenarts, maar ik twijfel er eigenlijk niet aan of ie wel gezond is, het is voor de zekerheid, maar dat kan ook als ie al bij mij ind e wei staat.

- WEET JE WEL VAN WAT VOOR EEN STAL JE KOOPT? wij hebben de allerbeste paarden en geven de allerbeste verzorging, een keuring is echt niet nodig, hij is hardstikke gezond, we zijn niet zomaar een stal hoor en het is zonde van je geld.

ikke:eehh ja....maar...

-Ja, je moet het ook zelf weten, maar ik vind het zonde van je geld.
Ik ga me best voor je doen, bel van de week nog maar eens terug.

---------------------------------------------

"ik ga mn best voor je doen' betekend dat dat ze hem aan mij wil verkopen? Zo'm indruk kreeg ik wel.

JOEPIE!!

Maar kan een dierenarts nog dingen zien die wij niet kunnen zien? Hij is hardstikke goed opgegroeid en super gezond. Welke dingen kan de dierenarts nog zien die wij niet kunnen zien?

Ze wouden de hengst nog als dekhengst gebruiken, maar daar hadden ze nog vanaf gezien, omdat dat weer zoveel tijd kost om met hem op pad te gaan en zo. Hij is daarvoor niet gekeurd.

IK BEN ZO BLIJ!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 10:29

Ik zou hem toch echt wel laten keuren hoor Gerdien. Ze kunnen zoveel zeggen. Neem maar een DA die niet ook hun DA is.Ik vind ze maar vaag doen hoor. Ze willen hem toch kwijt waarom doen ze dan zo moeilijk?
Ik hoop maar voor je dat ze hem niet onder jouw neus door gauw nog even verkopen aan iemand anders.

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 10:30

hoi ze zei het in zonde van je geld maaar ik zal me best voor je doen?aan de ene kant betekent dat nee en aaan de andere kant ja. je mag zelf beslissen of je hem laat keuren, het is dan tenslotte jouw pony. bedoelt ze laten keuren zonde van je geld? ooh nou maar je moet et zelf weten ik hoop dat je snel een eigen fjordjo hebt!

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 10:39

Altijd laten keuren, een dierenarts kan wel degelijk dingen zien die jij niet zo snel zou opmerken. De meeste serieuze bedrijven moedigen keuringen van hun verkooppaarden juist aan, dan weten ze tenminste zeker dat ze geen paard met gebreken hebben verkocht (en heeft de koper minder kans een later gebrek op de verkoper af te schuiven) dat ze zeggen dat een keuring niet nodig is en "zonde van het geld"omdat zij zo'n goede stal zijn vind ik dan ook op zijn minst verdacht. Als ze geen keuring toestaan, niet kopen, hoe jammer ook. De kans is dan groot dat er toch wat mis is met het beestje.

Kun je niet je ouders een keer laten bellen, misschien dat ze daar wat daadkrachtiger op reageren en niet zo afhoudend blijven doen?

Veel succes.

En heb je hem nou al wel een keer uit zijn stal gezien/ met hem gelopen ofzo, zodat je wat meer kunt zeggen van zijn karakter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 10:48

Ik vind het wel een beetje vaag klinken allemaal hoor.... Ik hoop dat je niet teleurgesteld wordt, want je klinkt zo enthousiast!
Ik zou het paardje altijd laten keuren, of hij uit een goede stal komt heeft daar helemaal niks mee te maken. Als zij zo zeker van hun zaak zijn, hebben ze daar ook niks van te vrezen. Maar waarom blijven ze de boot zo afhouden? Willen ze dat dier nou kwijt of niet?
Ik zou m'n ouders eens laten bellen als ik jou was, en een beetje druk op de ketel gaan zetten. Want ondertussen ben jij helemaal verliefd op dat dier en zit je je helemaal op z'n komst te verheugen, dus als het niet doorgaat wordt die klap alleen maar harder, en dat zou ik dus echt niet eerlijk vinden tegenover jou.

Ik duim met je mee!

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:29

Hoi Gerdien,

Spannend allemaal, ik hoop voor je dat het door gaat!
En idd gewoon goed laten keuren hoor, ff een afspraak maken bij Bert van Bokhorst in Kootwijkerbroek, dan weet je tenminste zeker dat je toekomstige Fjordje geen (verborgen) gebreken heeft.

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 11:51

Zeker laten keuren door je eigen DA!!
Ik vind het een beetje vreemd dat zij beginnen over hun goede stal...
Hopelijk is er niks aan de hand en kan je hem toch nog gewoon kopen.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-01 13:06

Ja ik laat hem ook keuren hoor. Die mensen zijn idd erg vreemd. Maar ze gaan wel heel erg goed met hun paarden om.
Ik laat hem echt keuren. Ik hoef pas aan het eind van de maand te betalen, dus misschien kan ik afspreken dat ik tot die tijd een proeftijd heb.
Zou dat redelijk zijn?

coco

Berichten: 2140
Geregistreerd: 25-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 14:24

Je kan het proberen met die proeftijd.
Maar er zijn veel mensen die dat niet doen, het gevoel dat ze je paard terug brengen omdat ze hem niet goed genoeg vinden is niet echt fijn.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 16:44

Een proeftijd moet altijd kunnen hoor ( in het belang van beiden!), 2 weken in ieder geval, een maaand doet niet iedereen..
Over welke stal heb je het hier vraag ik me af..?
Ze doen idd wel wat vaag met de boot afhouden enzo en dat keuren toch echt niet hoeft.. Verward

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 16:59

twee weken proeftijd is vrij normaal bij een al bereden paard (meestal doen ze het niet bij paarden die nog niet zijn ingereden, vaak omdat deze nog erg jong zijn) en wel laten keuren. Als er bij mij een paardje weggaat, dan laat ik zowieso altijd mijn eigen dierenarts kijken en als de andere partij dan nog een extra keuring wil kan dat altijd. Dat is toch voor alle partijen duidelijker.
Toch heb ik een klein beetje mijn twijfels, veel hengstenhouders van de fjorden reizen met de hengst, maar er zijn er ook een groot aantal die dat niet doen, dus als dat reizen de enige reden is dat ze hem niet voor de hengsten keuring hebben gebracht??
Goed uitkijken en beslissen wat jij ervan vindt, dat is het belangsrijkste.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-01 17:16

tja.....ze zijn echt een beetje vreemd ja. Het moet allemaal zoals zij het willen heb ik het idee, die vrouw is erg overheersend en ik ben maar een verlegen meisje van 17.
Mijn moeder gaat iig mee om de verkoop te bespreken

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 18:48

Gerdien!!!
Neem wel een andere persoon mee die ook ervaren is, instructeur of zo, of desnoods Kim of iemand anders van Frans z'n stal.
En zeker laten keuren, door iemand die JIJ ZELF gekozen hebt.
Als het zo'n goeie stal is, en het paardje is gezond volgens die mevrouw, dan maakt het haar toch niet uit dat jij die keuring wil?????
Ik vind dat wel raar... alsof ze wat te verbergen heeft, maar dat hoeft niet natuurlijk.
Neem in ieder geval wel nog iemand anders mee die samen met jou naar de fjord gaat kijken en zegt of die nog wat kan zien.
Dan op papier laten zetten dat ze, als ze bij jou gekeurd is en er mankeert iets aan, of tot 2 maanden na de koop dat het paardje kreupel wordt, dat-ie nog terug naar de oude eigenaar kan en jij je geld terug krijgt... zwart op wit met handtekeningen.
Ze willen dat-ie een goed tehuis krijgt, noem de stal van Frans en vertel hoe lang je al paarden verzorgt (dan weten ze dat het geen bevlieging van je is en het paard volgend jaar weer verkocht wordt). Goed tehuis? Dan ook belofte doen dat als er wat aan mankeert dat-ie terug kan.
Veel succes! Dorine.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-01 19:41

Ik mag hem wel laten keuren van haar, ze zei dat ik het zelf moest weten, maar ze vond dat het niet nodig was, omdat hij er zo gezond uit zag en altijd goed is verzorgd.

Maar ik doe het wel hoor. Ik ga idd vragen aan Kim of ze een keer mee wil.

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-01 23:16

Dat vind ik dus verdacht. Het lijkt wel of ze ergens bang voor is. Verward Het hele verhaal van die mensen staat me trouwens niet aan. Ik zou hem in ieder geval laten keuren, en zelf zou ik denk ik op zoek gaan naar een andere fjord. Ik heb het gevoel dat je daar wordt belazerd waar je bij staat Boos!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 07:05

Sorry dat jullie die indruk krijgen, maar dat is absoluut niet zo. Ik heb die indruk helemaal niet gekregen. Ze zijn een beetje vreemd ja, maar ze zijn echt super goed voor hun dieren en ze zijn gewoon echt kern gezond. Ze halen niets voor niets zoveel prijzen met de keuringen.

Ze heeten trouwens Wijlhuizen.

Maatje02

Berichten: 1175
Geregistreerd: 18-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-01 13:55

Oh ja, da's waar, dat zei je al eerder!
Uit Millingen a/d Rijn ofzo toch?
Die hebben ook Malua od Massua oid. Ook wel een goede op de keuring!
Die staan idd regelmatig i/h boekje met uitslagen. persoonlijk ken ik ze niet, maar btw, dat een aantal paarden van hen t goed doet op de keuring wil niets zeggen over de klin./rontg.keuring en evt.
( onzichtbare) gebreken hoor.
Nou hebebn de meeste fjorden zelden wat hoor, en als ze al wat onder de leden zouden hebben hebben ze daar in de praktijk vaak geen last van: Ze hoeven in de meeste gevallen immers geen lichte tour oefeningen te doen of een Z parcours te springen Lachen

lenngard is een goede hengst, loopt ook M-dress. en is mooi van type (+donker, houd ik wel van)
Hij is zelf niet super braaf vind ik, maar weet weinig over t karakter van zijn kids..?
Bovendien hoeft t gedrag niet alleen aan 't paard te liggen Knipoog

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 15:17

Wijlhuizen komen uit Vaassen Haha!

Het karakter van Lenngard-nakomelingen is:

De gangen zijn altijd ruim tot correct en het zijn harde werkers die graag willen werken. ik zou zo nog ff kijken voor meer info

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-01 15:26

hé hallo,
ik heb een merrie jaarling van LenngardxHavstad.
De nakomelingen van Lenngard zijn over het algemeen super sjiek, zo ook mijn merrie. Ze was vorig jaar reserve kampioen in Hengelo bij de veulens. Ze is wel pittig, maar super lief een echte knuffel. Ze kan super lopen en wordt over een paar jaar ook in de dressuur uitgebracht.
Lenngard geeft dus sjieke fjordjes met veel beweging en een pittig, maar eerlijk karakter.
Ze zijn bijna allemaal super. Van het karakter kun je zeggen dat het werkers zijn. Ze willen graag werken. Ze houden er niet van om veel stil te staan.
Ik rijd zelf een len.nakomeling en haar volle broer hebben we ook.
De gangen zijn correct tot ruim en vaak een mooie aparte uitstraling.

Dit is een reactie die ik heb gekregen op Fjorden mania (www.clubs.nl)