Mag mijn paard meteen ander eten??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-01 21:00

Hoi,
Omdat er MKZ heerst heb ik besloten om mijn paard op de mangege te zetten ivm een eventueel vervoersverbod dat eraan zit te komen. Zo kan ik teminste nog gewoon op het terrein springen en in een bak rijden dat hebben ze namelijk niet waar ik nu sta. Nu is mijn vraag. Kan het kwaad als ze van de ene op de andere dag ander voer krijgt?? En over 2 weken gaat ze alweer weg bij deze manege en gaat ze naar Sellingen omdat ik stage moet lopen in de buurt. Dan krijgt ze ook weer ander voer. Ik heb het idee dat die snelle veranderingen niet goed zijn. Maar wat kan ik daar aan doen?

Groetjes van Anna

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 23:11

Dat is niet goed nee..
Een paard is een dier met vaste gewoontes dus heel langzaam verwisselen van voer.
En anders krijgt ze tohc ff ander voer?
Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-01 23:26

Ik zou voor die twee weekjes sowieso m'n eigen voer meenemen als ik jou was. En als je op stage gaat, neem dan ook gewoon voor in ieder geval een week je eigen voer mee, en meng er elke dag wat meer van het nieuwe voer doorheen. Het is voor een paard niet goed om in 1 keer helemaal over te gaan; kunnen ze stevig koliek van krijgen. Succes en veel plezier op je nieuwe plekkie! Sonja.

Anna_oud

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-01 23:33

Hoi,

Bedankt voor de reacties. Ik zal wat voer meenemen van de stal waar ik nu sta en dat geven als ze op de manege staat. Dat is een goed idee!!! Bedankt !

Greotjes van Anna