geschrokken van Mystery

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

geschrokken van Mystery

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-03 22:39

Vanavond had ik de meiden net binnen gezet. Ik had een emmer en een spons gepakt om mystery's hoofd even schoon te maken (zit continu onder de melk Haha!) toen ik Mystery wat zwakjes op haar beentjes, met haar hoofd naar beneden aan trof...
Uit haar neusje kwam met bakken een slijmerig troepje.
Ze stond in de lucht te kauwen, en maakte regelmatig op kokhalzen lijkende bewegingen.
Je hoorde haar helemaal pruttelen, en als je bij haar keel voelde, voelde je het gewoon borrelen...
Dit vertrouwde ik niet, dus stalhouder erbij.
Toen was het al zo goed als over, nadat ze een paar x gekucht en geproest had (waarbij de slijmerige troep er met bakken uit kwam).
Toen de stalhouder erbij stond ging ze drinken, en hon liet pardoes haar melk lopen. Mystery's hoofd was al bij de uier weg, toen er nog 4 mooie straaltjes uit de uier kwamen.
En Mystery haar hoofd weer onder de melk zat Frusty

Wat gebeurt er nou?
Mystery pakt af en toe met drinken de verste speen zeg maar, waardoor de voorste speen op haar koppie druppelt.
En juist... Dit loopt dus haar neus in...

Moet het maar in de gaten houden, geloof niet dat ik hier veel aan kan doen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:40

jeetje da's minder zeg..... ik hoop dat het helemaal goed gaat komen....

Loesiejj

Berichten: 272
Geregistreerd: 11-04-03
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-03 22:48

Ow bah das niej fijn Scheve mond

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 14:13

Jakkie, das niet zo fijn nee.
Maar je kan er niks aan doen denk ik.

Naisven

Berichten: 1013
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:05

Hoi Stef, ja maar het is als klein Mystery-tje ook best moeilijk als je de keuze hebt uit al dat lekkers Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 15:37

Vier straaltjes melk? Ehhhh Honey is toch een pony?

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 16:25

Sonja schreef:
Vier straaltjes melk? Ehhhh Honey is toch een pony?


Hebben die niet 4 stralen melk dan Verward
2 kanalen in elke speen. 2 * 2 = 4 Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:03

Bij Milena kwam er altijd maar 1 straal uit elke speen. Als ik het veulen er te lang af had, dan spoot de melk er uit. Die twee kanalen komen toch bij elkaar op het uiteinde? Of eeehhhh is Mileen weer eens raar? (komt vaker voor Haha! hihi)

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-03 17:41

Sonja schreef:
Bij Milena kwam er altijd maar 1 straal uit elke speen. Als ik het veulen er te lang af had, dan spoot de melk er uit. Die twee kanalen komen toch bij elkaar op het uiteinde? Of eeehhhh is Mileen weer eens raar? (komt vaker voor Haha! hihi)


Nope , je hebt het mis Haha!
Aan elke speen zit een borst. Die borst is ingedeeld in 2 melkklieren , die 2 klieren hebben beide 1 melkkanaal en er komen 2 kanalen uit op 1 speen

In totaal heb je dus 2 borsten , 4 melkklieren , 4 kanalen en 2 spenen.

Als het gaat moet je maar eens goed 1 speen van een merrie bestuderen , je ziet duidelijk 2 "gaatjes" zitten , als je ze kunt melken (wat ik bij de mijne kon) kun je met 1 speen 2 straaltjes melk "spuiten" . Maar je moet wel juist melken hoor anders kan de uier gaan ontsteken.

Je moet er overigens wel wat bedreven in zijn , anders melk je maar via 1 kanaal en zie je inderdaad maar 1 straal melk. Als je wat handig bent en de speen juist vasthoudt en "kneedt" zie je duidelijk 2 straaltjes of als het nog niet mocht vlotten , 2 druppels Haha!